2010-04-27, 02:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det kan man tycka olika om.

Det är väl inte alls intressant överhuvudtaget när det gäller vad vi diskuterar här? Inte heller Daddys enligt mig märkliga ställningstagande i Bjästafallet? Eller hur bra han lirar gitarr?

Vad vi talar om här är ju om Daddy har blivit vägrad umgänge med sin dotter på felaktiga grunder eller inte och om detta visar på ett större problem där pappor blir orättvist behandlade i vårdnadstvister

Jag anser det vara ett synnerligen märkligt agerande att hänga ut dottern på nätet. I domen del 2 finns där ju andra destruktiva ageranden av JR. Uthängandet kan vara ytterligare ett agerande som förstärker hans olämplighet som vårdnadshavare.
Citera
2010-04-27, 06:58
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag anser det vara ett synnerligen märkligt agerande att hänga ut dottern på nätet. I domen del 2 finns där ju andra destruktiva ageranden av JR. Uthängandet kan vara ytterligare ett agerande som förstärker hans olämplighet som vårdnadshavare.

Det må vara din personliga åsikt att man är olämplig som vårdnadshavare för att man visar bilder på sina egna barn på nätet och berättar vad de heter, men med det synsättet så har vi uppenbarligen hundratusentals olämpliga föräldrar i landet....
Citera
2010-04-27, 07:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Det må vara din personliga åsikt att man är olämplig som vårdnadshavare för att man visar bilder på sina egna barn på nätet och berättar vad de heter, men med det synsättet så har vi uppenbarligen hundratusentals olämpliga föräldrar i landet....

Jag har sett jättemånga foton på barn på nätet också, men aldrig någon som lagt ut en berättelse av sitt barn där det beskriver något som kan tolkas som att de runkar sin pappas snopp i sängen om morgnarna och det tillsammans med barnets personnummer.

Jag tycker det är vidrigt och visar att man har noll koll på vad som är bra för sitt barn.
Citera
2010-04-27, 09:27
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Intressant vändning. Kan dock inte se vad det har det minsta med JR att göra.

Om du vill ha rätt till umgänge med din dotter. Tycker du då att det är rätt sätt att få det genom att på nätet lägga upp bild och personnummer på henne?

Nä, det tycker jag inte! Jag tycker att det är helt åt helvete fel.

Sett till omständigheterna så luckras min åsikt om detta upp. Jag säger att Daddy gör fel men min upprördhet över det är - måttlig. När man dömer andra är det bra att sätta in allt i ett sammanhang och bedöma människors förmåga att agera kallt och skickligt.

Rätta mig om jag har fel:

1) Den här tvisten har pågått i 5 år, va?

2) Hur går umgänget mellan far och dotter? Inte så bra va?

3) De första åren skötte Daddy allt anonymt men har ballat ur den senare tiden?

Tja, sett till hur detta brukar påverka människor så säger jag att min dom är mild. Detta påverkar inte hans pappaskap en millimeter.

Vi får se vilken min dom över mamman och socialen blir.
Citera
2010-04-27, 09:38
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
... men aldrig någon som lagt ut en berättelse av sitt barn där det beskriver något som kan tolkas som att de runkar sin pappas snopp i sängen om morgnarna och det tillsammans med barnets personnummer....

Ja, du hävdar det gång på gång! Vad du bygger din personliga tolkning på verkar du däremot ha svårare att förklara. Trots att flera har frågat dig har i varje fall jag inte sett någon förklaring från din sida och än mindre några hänvisningar till var uppgifterna kommer från.
Citera
2010-04-27, 09:46
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
...3) De första åren skötte Daddy allt anonymt men har ballat ur den senare tiden....

Inte bara det. Under de första tre åren bloggade han inte alls, utan gjorde allt för att anpassa sig efter vad Soc sa. Det var först när han insåg att det inte var en framkomlig väg som han började blogga anonymt. Först när han blev anklagad för sexuella övergrepp på dottern och fråntagen allt umgänge som han berättade vem han var och började redovisa dokumentation från fallet.

Ryktena gick ju redan på byn och i kretsen kring barnet. Enda sättet att bemöta den typen av rykten är att gå ut offentligt och berätta öppet om vad som sker. Annars blir man snabbt dömd i folkmun! Ingen rök utan eld brukar ju folk tänka! Det var den vägen Daddy valde.

Öppenhet kan väl knappast vara fel? Vi har ju till och med en offentlighetsprincip i landet.
Senast redigerad av beheaded 2010-04-27 kl. 09:50. Anledning: omformulering
Citera
2010-04-27, 10:20
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Inte bara det. Under de första tre åren bloggade han inte alls, utan gjorde allt för att anpassa sig efter vad Soc sa. Det var först när han insåg att det inte var en framkomlig väg som han började blogga anonymt. Först när han blev anklagad för sexuella övergrepp på dottern och fråntagen allt umgänge som han berättade vem han var och började redovisa dokumentation från fallet.

Ryktena gick ju redan på byn och i kretsen kring barnet. Enda sättet att bemöta den typen av rykten är att gå ut offentligt och berätta öppet om vad som sker. Annars blir man snabbt dömd i folkmun! Ingen rök utan eld brukar ju folk tänka! Det var den vägen Daddy valde.

Öppenhet kan väl knappast vara fel? Vi har ju till och med en offentlighetsprincip i landet.

Jag misstänkte att det var så. Jag driver ju tesen att det är rätt skitsamma hur pappor beter sig. Det är i slutändan mammorna som sitter på den faktiska makten som avgör hur det går.

I och med att han gick ut publikt först i samband med incestanklagelserna så är han hemma i Mayitos värld. Det är bra - eller rättare sagt det bästa man kan göra i den här bedrövliga situationen.
Citera
2010-04-27, 10:36
Medlem
Citat:

Så här har jag också förstått att det är, tack för bekräftelsen. Många påstår att daddy på grund av sitt bloggande är huvudanledningen till att det nu gått så här långt, det är fel, vilket du bekräftar. Det har inte ett dugg med hans bloggande att göra. Det har med hur myndigheter har misskött det hela från början och mammans ovilja och hennes tro att hon äger denna flicka.
Jag är helt med på att mamman (som Mayito skriver) kommer förlora flickan, flickan kommer förlora sin mamma.
Är det värt all motsträvighet?
Det kommer hon fråga sig en dag när resultatet av denna tragedi kommer.
Citera
2010-04-27, 11:15
Medlem
Citat:

"Enligt Daddy" borde du lagt till, för vi vet egentligen ingenting om hur det sett ut, bortsett från HANS historia samt de dokument han valt att presentera, inte sant?
Citera
2010-04-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madcon82
"Enligt Daddy" borde du lagt till, för vi vet egentligen ingenting om hur det sett ut, bortsett från HANS historia samt de dokument han valt att presentera, inte sant?
Glöm inte att det rent av är så att det finns de som känner daddy här, jag har förstått att de har läst dokumenten daddy väljer att inte visa.
Det innebär att det kan finnas människor här som vet mer.
Citera
2010-04-27, 11:42
Medlem
Mayitos avatar
Citat:

Men tidpunkterna är ju busenkelt att kolla.

Stämmer det att detta pågått i 5 år? Stämmer det att bloggen kom efter typ 3 år? Stämmer det att denna process med tiden utvecklats till incestanklagelser?

Om detta inte stämmer är det ju bara att skriva det. Jag fattar inte vad som är problemet.
Citera
2010-04-27, 11:46
Medlem
beheadeds avatar
Citat:

Det är inte speciellt svårt att kontrollera arkivet på hans blogg. Det borde nog till och med du klara av! Om du tittar lite närmare ser du att bloggen startade i oktober 2008. Läs de inläggen och du kommer att finna att de är helt anonyma. Om du vill kritisera Daddy så kanske det vore bra att läsa på det mest elementära i förväg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in