2010-05-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ja det är rätt uppenbart att han har svåra samarbetsproblem. Han kan inte ta minsta lilla för då börjar han hota och bete sig illa. Man kan ju föreställa sig hur han har och hur han alltjämt beter sig mot mamman.

Man ser bara på det att han INTE kan förstå att det utgör en fara för barnet och kan göra livet genomjävligt för henne när han hänger ut henne tillsammans med den beskrivning hon ger av hur hon leker med pappans snopp.
Kan du lägga av nu när det gäller att skriva om snopp (du är fan fixerad). Du kritiserar och tjatar om hur hemsk pappa han är för att han lade ut detta på hans blogg. Men du tar upp det om och om igen och jag tycker det är nog nu. Du borde få en varning för detta, men det verkar inte finnas någon regel för det. Du har gått över gränsen vad det gäller empatilöshet och dubbemoral. Om du hade värnat om flickan hade du slutat tjata om detta
Citera
2010-05-07, 21:50
Medlem
Knyttet mår säkert inte bra av allt som händer runt omkring henne, men förhoppningsvis (och det tror jag egentligen inte men jag hoppas ändå) så håller de vuxna som är med henne utanför allt tjafs. Men även om en förälder gör fel så måste den andre föräldern inte göra lika fel.
Citera
2010-05-07, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fru-Justitia
Knyttet mår säkert inte bra av allt som händer runt omkring henne, men förhoppningsvis (och det tror jag egentligen inte men jag hoppas ändå) så håller de vuxna som är med henne utanför allt tjafs. Men även om en förälder gör fel så måste den andre föräldern inte göra lika fel.

Hon har ju en mamma som inte hänger ut all skit på blogg och värnar om sin dotter. Det är dock en tröst i eländet.
Citera
2010-05-07, 21:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja det är rätt uppenbart att han har svåra samarbetsproblem. Han kan inte ta minsta lilla för då börjar han hota och bete sig illa. Man kan ju föreställa sig hur han har och hur han alltjämt beter sig mot mamman.

Man ser bara på det att han INTE kan förstå att det utgör en fara för barnet och kan göra livet genomjävligt för henne när han hänger ut henne tillsammans med den beskrivning hon ger av hur hon leker med pappans snopp.

Men nu var det väl som så att den nya utredningen visade att det var mamman som hade samarbetsproblem?
Och att det därför kan bli ett annat utfall vid en eventuell dom?

//Reimer
Citera
2010-05-07, 21:55
Medlem
Citat:

Nej samarbete är väl inte riktigt daddys grej.

Han verkar lida av en total brist på inlevelseförmåga. Han är övertygad om att hans blogg kommer att visa dottern hur mycket han bryr sig och hur mycket han strider för att hon ska få träffa sin pappa. Han saknar all förmåga att tänka sig in i ett annan scenario, nämligen att dottern kommer att hata honom för hans ingående och detaljerade beskrivningar av henne och hennes mamma.
Men i daddys värld finns visst bara raksträckor.
Citera
2010-05-07, 21:56
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men nu var det väl som så att den nya utredningen visade att det var mamman som hade samarbetsproblem?
Och att det därför kan bli ett annat utfall vid en eventuell dom?

//Reimer
Nu har jag sett flera hänvisa till denna nya utredning och vilken slutsats man dragit, VAR finner ni den utredningen? Var finns källan till dessa uttalanden?
Citera
2010-05-07, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gud talar
Nej samarbete är väl inte riktigt daddys grej.

Han verkar lida av en total brist på inlevelseförmåga. Han är övertygad om att hans blogg kommer att visa dottern hur mycket han bryr sig och hur mycket han strider för att hon ska få träffa sin pappa. Han saknar all förmåga att tänka sig in i ett annan scenario, nämligen att dottern kommer att hata honom för hans ingående och detaljerade beskrivningar av henne och hennes mamma.
Men i daddys värld finns visst bara raksträckor.

Precis, risken att hon ska hata Daddy är betydligt större än något annat. Finns icke i hans värld nej. Helt otroligt, varför skulle hon på något sätt gilla det han har gjort mot hennes fina mamma och henne själv.

Han sätter såna krokben för sig själv att det vore lustigt om det inte vore så fruktansvärt tragiskt och gick ut över mamman och dottern. De vill antagligen bara leva ett lugnt och stillsamt liv. Och går det med Daddy i närheten?
Citera
2010-05-07, 22:01
Bannlyst
Jag tror att Daddy börjar vara en smula paranoid på sin vårdnatstvistblogg:
Noterar med viss komik mitt smeknamn men måste tyvärr göra dem besvikna, jag är inte Björn Ranelid, tyvärr. Sen har jag inte skrivit en rad på hans blogg så hans förmåga att analysera aktiviteter i egen blogg säger mer om honom än om mig. "Putte" och "Olaf Karlsson" får gärna PM:a mig så kan vi skratta tillsammans.
Den sk ip-spårningen hör ihop med paraniodheten och leder tyvärr inte särskilt långt, men låt honom ha den illfarelsen, hotet är sålledes helt verkningslöst.
Att Ö-viks kommuns ip-adresser förekommer i Daddys blogg beror troligtvis på att de har besöksdatorer på bland annat biblioteket och där surfar privatpersoner. Så även på andra kommuners bibliotek.
Det säger ingenting Daddy.

Nu till den stora frågan. Hur känner du nu Daddy när till och med Datainspektionen sänker dina argument och håller med alla oss som i denna tråden reagerat på att du hänger ut din dotters mamma och din dotter i din blogg?
Citera
2010-05-07, 22:01
Medlem
Citat:
Precis, risken att hon ska hata Daddy är betydligt större än något annat. Finns icke i hans värld nej. Helt otroligt, varför skulle hon på något sätt gilla det han har gjort mot hennes fina mamma och henne själv.

Han sätter såna krokben för sig själv att det vore lustigt om det inte vore så fruktansvärt tragiskt och gick ut över mamman och dottern. De vill antagligen bara leva ett lugnt och stillsamt liv. Och går det med Daddy i närheten?

Nja det ser inte ut att lyckas nåt vidare.
Citera
2010-05-07, 22:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Men ge dig nån gång, ditt svartmålande blir så fruktansvärt tröttsamt.
Vad vet du om hur mamman agerar och tycker?

//Reimer
Citera
2010-05-07, 22:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, det gäller oss alla, men det är ovanstående debattörer och några till som inte verkar förstå att det de skriver om Daddy är något som de är ansvariga för enligt BBS-lagen och att anledning till att de kan skriva skit om Daddy här är att de åberopar precis samma undantag från PUL som gör det möjligt för Daddy att driva sin blogg.
Nej, anledningen till att vi kan bemöta det Joakim skriver är att han redan har publicerat det och gjort det offentligt under täckmanteln att det sker under journalistisk frihet och allmängiltigt intresse.

Han hävdar fakta - vi driver debatt.

Vi gör det inte heller i anslutning till de rena personuppgifterna - de tillhandahåller han, inte vi.

Han skulle alltså kunna tillhandahålla samma material i avidentifierad form och driva debatt kring detta på sin blogg helt oproblematiskt -- man har valt att hänga ut just sin dotter och sitt ex i en pågående vårdnadstvist. Har du inte förstått den gränsdragningen?

Citat:
De använder precis samma material och hänvisar till samma material som Daddy gör, men kommer mestadels till helt motsatta slutsatser. Trots det kritiserar de märkligt nog Daddy för att "hänga ut" folk. Det är att se grandet i sin broders öga, men inte bjälken i sitt eget.
Ja, vi använder samma material - men vi presenterar det inte i sin helhet - och det är inte vi som ser till att parterna i det identifieras - det gör Joakim.
Dessutom debatterar vi -- vi (jag) anklagar faktiskt ingen, utan påtalar bara vad som står i respektive dokument, och hur förfarande och tolkningar brukar gå till.

Citat:
Nej, det har han inte, va. Därmed gäller samma regler som för exempelvis Flashback. Och därför har hans blogg blivit bedömd av DI och inte av JK.
JK? Menar du att det är JK som normalt bedömer medier?
Citera
2010-05-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men ge dig nån gång, ditt svartmålande blir så fruktansvärt tröttsamt.
Vad vet du om hur mamman agerar och tycker?

//Reimer

Det är förstås sant.
Det kan kanske hända att hon gillar vårdnadsutredningar, att få sitt privatliv och sina tillkortakommanden utlagda på nätet och att hennes dotter exploateras i pappans kamp mot feminister.
Så kan det förstås vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in