2010-04-21, 14:29
  #1105
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Det har ju aldrig funnits några sådana lekar som du beskriver det blir då alltså hypotetiskt. Samt utan relevans för detta fall, dessutom blir man fundersam på personer som hela tiden väljer att fokusera på övergrepp av sexuell natur, och frenetiskt håller till vid sådana ämnen, det tyder tycker jag på egna verklighetsuppfattningar som är lite udda.


Men snälla nån, du menar alltså att man vet sånt när man hör ett barn berätta om snopplekar? Så då bör man inte anmäla när man är orolig för att nåt är snett. Du tycker alltså också att man ska strunta i barn som blir utsatta för sexuella övergrepp för det kan ju visa sig sen att det var en obefogad oro? Förstår inte alls hur du tänker. Man tar ju upp det här för att en del sitter och säger att mamman har falskanklagat och inte förstår att man kan bli orolig för en sån sak. Om Daddy och andra slutade att säga att mamman är idiot som vill låta utreda detta när hon hör dottern berätta om snopplekar så finns ju inget att diskutera. Men så länge det sägs så kommer någon förhoppningsvis att säga att det inte är fel att anmäla när man hör ett barn berätta något som skulle kunna handla om ett sexuellt övergrepp.
Citera
2010-04-21, 14:30
  #1106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Sen vill jag betona för de som har svårigheter med läsförståelsen att jag aldrig har sagt att Daddy har gjort något suspekt sexuellt med sitt barn, jag har bara svårt att rakt av ta uppgifterna om att mamman medvetet har falskanmält och sånt trams, eftersom det inte finns något som visar på att det är så mer än att Daddy säger det. Jag tycker det är mycket märkligt att en del inte tycker att det ska utredas om ett barn berättar om snopplekar och att man tycker att mammor ska skita i sånt. Det är mycket obehagligt att det finns såna människor. De tycker alltså att man inte ska försöka hjälpa barn som blir sexuellt utnyttjade.
Jag tror du är den som skriver ordet snopplekar flest gånger här.
Vad är det som gör att du känner så stor fascination vid det ordet?
Citera
2010-04-21, 14:30
  #1107
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Varför vill du sänka Daddy?

Det här är ju samma slags argument som de flickor som säger att Dennis inte är våldtäktsman för att de varit ensamma med honom i några timmar. Jag börjar verkligen tycka synd om Daddy nu.

Däremot kan man fråga sig varför Daddy inte vill vara boendeförälder till pojken, varför vill han inte ha honom halvtid som han hela tiden pratar om att män INTE FÅR för mammorna. Han vill alltså bara vara varannhelgpappa och låta henne ta allt ansvar. Det här visar ju just att han pratar en massa om barn och pappor och rättigheter men när det kommer till kritan så stämmer det inte med hur han själv beter sig. Jag förstår inte, menar du att han vill ha vårdnaden om Rania men ändå bara ha henne varannan helg men att hon ska bo hos mamman? Eller vill han att flickan ska bo hos honom halvtid men inte att pojken ska det. Det väcker många frågor men man får inga bra svar.

Allt det handlar om praktiska saker och invanda miljöer, med det inte sagt vad daddy egentligen vill.
Citera
2010-04-21, 14:32
  #1108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Just såna här argument gör att man absolut tappar tron till vad du uppger som positivt för Daddy. Man märker att du tar till vilka puckade argument som helst för att få rätt. Det märks att du inte kan förstå sakargument. Varför inte komma med något om att barn visst kan uttrycka sig så här, istället för att säga att en femåring har kört bil. Det är ju löjligt.
Jag tror att du inte riktigt förstår liknelsen.
Om du inte förstår, fråga om den som skrev det kan utveckla mer så att du förstår.
Det blir inte bättre av att du förminskar någon genom att byta ut argumentet mot kraftord.
Citera
2010-04-21, 14:33
  #1109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Det har ju aldrig funnits några sådana lekar som du beskriver det blir då alltså hypotetiskt. Samt utan relevans för detta fall, dessutom blir man fundersam på personer som hela tiden väljer att fokusera på övergrepp av sexuell natur, och frenetiskt håller till vid sådana ämnen, det tyder tycker jag på egna verklighetsuppfattningar som är lite udda.
Du har samma tanke som jag såg jag nu.
Citera
2010-04-21, 14:33
  #1110
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Jag tror du är den som skriver ordet snopplekar flest gånger här.
Vad är det som gör att du känner så stor fascination vid det ordet?

Det tycks ju behövas, för att det ska komma fram att mamman antagligen varit orolig för något. En del vill ju bara säga "falskanklagande mamma" och då säger jag "snopplekar". Det är ju det det handlar om. Och jag vill betona att jag inte vet vad mamman är för en filur, men jag kan INTE finna det konstigt att man vill låta utreda när ett barn berättar om "ordet".
Citera
2010-04-21, 14:37
  #1111
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Däremot kan man fråga sig varför Daddy inte vill vara boendeförälder till pojken, varför vill han inte ha honom halvtid som han hela tiden pratar om att män INTE FÅR för mammorna. Han vill alltså bara vara varannhelgpappa och låta henne ta allt ansvar.

Hur vet du det?
Citera
2010-04-21, 14:41
  #1112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Det tycks ju behövas, för att det ska komma fram att mamman antagligen varit orolig för något. En del vill ju bara säga "falskanklagande mamma" och då säger jag "snopplekar". Det är ju det det handlar om. Och jag vill betona att jag inte vet vad mamman är för en filur, men jag kan INTE finna det konstigt att man vill låta utreda när ett barn berättar om "ordet".
Ok, jag förstår.

Finns det någon empati hos dig om du tänker på att det faktiskt kan vara så att daddy är helt oskyldig till det som ligger till grund för det som de som skriver i tråden har lagt fokus på?

Jag läser ju att du har sympati för flickan och mamman.

Det måste vara något av det mest fruktansvärda som finns att bli anklagad för ett av de grövsta brott som finns och vara helt oskyldig.
Citera
2010-04-21, 14:43
  #1113
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Hur vet du det?

Jag har läst någonstanns att D. bara har pojken varannan helg pga av ekonomiska problem.
Vart jag läste det kan jag inte komma ihåg, om det var hans blogg eller foruminlägg från D.
Citera
2010-04-21, 14:44
  #1114
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Det måste vara något av det mest fruktansvärda som finns att bli anklagad för ett av de grövsta brott som finns och vara helt oskyldig.

Absolut, jag håller med dig fullständigt. Lika fruktansvärt är de för de barn som inte blir trodda.
Det är det som gör denna fråga (sexuella övergrepp) så oerhört svår
Citera
2010-04-21, 14:44
  #1115
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Jag kanske ska påminna om att då man ska gissa om personlighetsaspekter, så har ju Daddy ett äldre barn, med en annan kvinna.
De är inte ihop längre - hon lever ett nytt liv i en ny familj - men de synes ha ett i allt väsentligt fungande samarbete. Den kvinnan har kommit till tals, om någon orkat läsa bloggen, och hon ställer sig minst sagt frågande till de påståenden som läggs Daddy till last. Och hon borde väl vara i en position att vittna om den sorts förstahandserfarenheter som du efterlyser (men inte sökt reda på själv)? Och kan väl f.ö. inte betraktas som omedelbart jävig.


Det kan vara precis som du säger men å andra sidan så kan det vara så att den mamman inte vill ställa till bråk i sitt samarbete med JR. Den risken finns om det har varit något i det förgångna.

Nu är det ju förhållandet till flickans mamma som är det relevanta och där vet vi inte mer än vad JR påstår.
Citera
2010-04-21, 14:46
  #1116
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Men snälla nån, du menar alltså att man vet sånt när man hör ett barn berätta om snopplekar?

Snopplekar är mammans version som inte har godkänts av rätten. Förhöret med dotterns prat om snoppar var också framtvingat av förhörspersonen. Denne skullelika gärna kunna göra det omvända och prata om dottern sett mammans könsorgan. Alltså håller inte förhöret. Psykologen och docenten Bo Edvardsson har skrivit massor om detta ämne.

http://www.dn.se/insidan/man-kan-manipulera-en-utredning-utan-att-ljuga-1.970339

http://www.rsorg.se/index.php?view=article&id=128%3Aloegn-och-sanning-i-utredningar-med-barn&option=com_content&Itemid=72

http://rsorg.se/index.php?view=article&id=153%3Afoerhoersmetodik-strategi-teknik-felkaellor&option=com_content&Itemid=72
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in