2010-04-26, 23:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Så sant! Alla vuxna som får barn förutsätts från början vara lämpliga som föräldrar. Det är inte de själva som behöver bevisa att de är lämpliga att ta hand om sina barn. Samma sak gäller naturligtvis även i samband med vårdnadstvister eller andra tillfällen. Det är den som motsätter sig att föräldern kan ta hand om sina barn som måste bevisa att denne är olämplig som förälder. Det gäller naturligtvis även i Daddys fall.

Så om micro113, Binkermuniten eller någon annan anser att Daddy är olämplig som förälder så är det bara att rada upp bevisen för att så är fallet.

I all den stund ett barns välfärd blivit ifrågasatt och socialtjänsten kopplats in för att utreda saken så är det faktiskt förälderns sak att visa sig lämplig, och inte barnets sak att visa att föräldern är olämplig. Parterna i saken är då nämligen barnet och föräldrarna, där socialtjänsten för barnets talan - skall se till barnets bästa.
Citera
2010-04-26, 23:48
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Så sant! Alla vuxna som får barn förutsätts från början vara lämpliga som föräldrar. Det är inte de själva som behöver bevisa att de är lämpliga att ta hand om sina barn. Samma sak gäller naturligtvis även i samband med vårdnadstvister eller andra tillfällen. Det är den som motsätter sig att föräldern kan ta hand om sina barn som måste bevisa att denne är olämplig som förälder. Det gäller naturligtvis även i Daddys fall.

Så om micro113, Binkermuniten eller någon annan anser att Daddy är olämplig som förälder så är det bara att rada upp bevisen för att så är fallet.

Tänk att detta inte är självklart. Helt sanslöst.
Citera
2010-04-26, 23:49
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I all den stund ett barns välfärd blivit ifrågasatt och socialtjänsten kopplats in för att utreda saken så är det faktiskt förälderns sak att visa sig lämplig, och inte barnets sak att visa att föräldern är olämplig. Parterna i saken är då nämligen barnet och föräldrarna, där socialtjänsten för barnets talan - skall se till barnets bästa.

Ok. Så mitt tips att allt detta snart exploderar i ansiktet på mamman är - hett?
Citera
2010-04-26, 23:50
Bannlyst
Citat:

Det är inte jag och micro som ska ge honom eller mamman vårdnaden. Så det behövs ju inte ur den synpunkten. Det jag kan säga att det inte verkar otroligt att han inte är lämplig på grund av den låga intelligensen som är konstaterad. Han kan helt enkelt inte förstå sammanhang. Det finns troligen fler orsaker att tro att daddyn inte alls är kapabel att tillgodose ett barns behov. Jag kan ju tycka det eftersom det här bara är en liten diskussion på ett forum, inte ett underlag för något beslut i frågan.
Citera
2010-04-26, 23:51
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Och därmed är det också Soc som ska bevisa att föräldern inte är lämplig.
Citera
2010-04-26, 23:55
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Det är inte jag och micro som ska ge honom eller mamman vårdnaden. Så det behövs ju inte ur den synpunkten. Det jag kan säga att det inte verkar otroligt att han inte är lämplig på grund av den låga intelligensen som är konstaterad. Han kan helt enkelt inte förstå sammanhang. Det finns troligen fler orsaker att tro att daddyn inte alls är kapabel att tillgodose ett barns behov. Jag kan ju tycka det eftersom det här bara är en liten diskussion på ett forum, inte ett underlag för något beslut i frågan.

Någon annan är i detta fallet så klart Soc, om inte det framgick av undertonen....
Citera
2010-04-26, 23:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vilken typ av utredningar gör en plit?

I princip samtliga underlag för beslut som görs gällande den intagne - permission, omprövningsärenden, ansökan inför vissa frigivningsförberedeler (motsvarande socialutredning), verkställighetsplanering, osv osv
Senast redigerad av micro113 2010-04-26 kl. 23:58.
Citera
2010-04-26, 23:58
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten

Jaha, det var ju - tunt. Du är en ganska konstig tant, va?
Citera
2010-04-27, 00:53
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Ok. Så mitt tips att allt detta snart exploderar i ansiktet på mamman är - hett?

Mayito det glädjer mig att se dig här, sannerligen behöver denna tråd fler nyanser, har just hemkommen från Tiffanys förberett mig för bingen, jag har läst den nya och aktuella Vårdnads boende och umgängesutredningen daterad: 2010-03-xx, du gissar inte helt fel.

Jag återkommer, men läs sanningenomdaddytva.blogg.se

Spegel spegel på väggen där, kommentarerna är av intresse.......
Citera
2010-04-27, 01:34
Medlem
Pinglaklaras avatar
Har Mayito en dotter?

Du kanske vänder dig till daddy? isåfall en är Greve, en annan är duktig på att skriva, oavsett, man tar till alla medel man besitter för att motverka de orätter man utsätts för, tror du själv det verkar troligt att någon kämpar så mycket för att stärka en lögn och skuld?
Eller kan det vara naturligt att någon som utsatts för felaktigheter faktiskt har rätt att använda de till buds stående medel?
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2010-04-27 kl. 14:30. Anledning: OT-citat bortredigerat
Citera
2010-04-27, 02:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Har Mayito en dotter?

Du kanske vänder dig till daddy? isåfall en är Greve, en annan är duktig på att skriva, oavsett, man tar till alla medel man besitter för att motverka de orätter man utsätts för, tror du själv det verkar troligt att någon kämpar så mycket för att stärka en lögn och skuld?
Eller kan det vara naturligt att någon som utsatts för felaktigheter faktiskt har rätt att använda de till buds stående medel?

Om jag tolkar dig rätt så tycker du att JR gör rätt som hänger ut sin dotter med bild och personnummer, eller?
Citera
2010-04-27, 02:12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om jag tolkar dig rätt så tycker du att JR gör rätt som hänger ut sin dotter med bild och personnummer, eller?

Det kan man tycka olika om.

Det är väl inte alls intressant överhuvudtaget när det gäller vad vi diskuterar här? Inte heller Daddys enligt mig märkliga ställningstagande i Bjästafallet? Eller hur bra han lirar gitarr?

Vad vi talar om här är ju om Daddy har blivit vägrad umgänge med sin dotter på felaktiga grunder eller inte och om detta visar på ett större problem där pappor blir orättvist behandlade i vårdnadstvister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in