"I onsdags förra veckan hittade jag skolan som R skrevs in i för tre månader sedan. /.../ jag fick i alla fall tag på rektorn på skolan på telefon dagen efter. Jag frågade då hur dom kunnat skriva in R i skolan utan att ens meddela hennes ena vårdnadshavare?Den skyddade adressen används alltså fortfarande som ett effektivt vapen av mamman i vårdnadstvisten för att frånhålla J viktig information om dotterns skolgång, hälsa och utveckling mm (det som tingsrätten redan tidigare påtalat åligger mamma C som boendeförälder att dela med J, dvs att det är hennes skyldighet att delge J viktig information för att hålla honom som umgängesförälder uppdaterad och informerad om sin dotters hälsa mm)...information som J nu definitivt inte kan förnekas lagligen eftersom han är flickans vårdnadshavare igen.
Hon hänvisade till att C och R hade skyddad adress. Hon erkände även till mitt ombud i ett senare telefonsamtal att C uppgivit att hon fått den skyddade adressen på grund av att pappan (alltså jag) utgjorde ett allvarligt hot.
Det var inte vad hon sade i socialtjänstens utredning. Då lät det så här:'C och R bor i K kommun med skyddad adress. Detta utifrån de hot de utsattes för i samband med Js bloggande om dem. Anonyma, för C okända personer, som följde bloggen uttalade att C borde skjutas. Detta ledde till en stark rädsla hos C för att bli hittad.'Mitt ombud har därefter varit i kontakt med R:s nye rektor. Han tycker precis som jag att det är väldigt märkligt att en vårdnadshavare som ringer en kommun för att försöka spåra sitt barn, får beskedet att 'inget barn med det personnumret finns inskrivet i kommunen'.
Rektorn hänvisade till kommunjuristen som sa att hon informerat rektorn att en utredning måste göras. Alla domar och utredningar hämtas in och socialtjänsten kontaktas. På tre månader hade hon inte hunnit med något av det. Visst, det är ett solklart tjänstefel. Men hon agerade säkert i välmening. R:s mor kan vara mycket övertygande då hon sätter igång. Viktigare att se framåt just nu."
Det visar sig vara ett tonårsmässigt dramaqueen-inlägg som rekommenderar TS att ta till vapen istället för att fortsätta vårdnadstvisten, från ett nick som skrev två inlägg i tråden innan avstängning! Av denna fjäder har det alltså blivit en skotträdd höna! Utifrån ett ensamt fjantinlägg av en fd FB-medlem utläser nämligen den fantasifulla mamma C att det rör sig om ett månghuvat, skotthotande nick som hon säger sig veta har i plural har följt pappa Js blogg!!Du måste vara medlem för att kunna kommentera