2011-06-08, 11:59
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du har helt rätt det framgår tydligt att det stora hotet mot "R" är "C".

"C" kan inte frigöra sig från sina egna förvirrade slutsatser och ska skydda
"R" mot sina egna fantasispöken.

Tungt läge för "J" kan man ju lugnt konstatera.

//Reimer
Det som framgår är vad LVUt handlade om...men du får gärna utveckla vad i den texten man utläser det du just påstod.
Citera
2011-06-08, 12:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det som framgår är vad LVUt handlade om...men du får gärna utveckla vad i den texten man utläser det du just påstod.

Jag ger dig samma rekommendation som jag gett andra läs DivineBovine sammanfattningar,
eller gå in på bloggen och läs.

Allt står där, "C" oförmåga att förstå att det hon kämpar emot är hennes egna hjärnspöken.

Tragiskt är bara förnamnet och jag hoppas att lvu verkställs med det snaraste för "R",s skull.

//Reimer
Citera
2011-06-08, 12:09
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Jag ger dig samma rekommendation som jag gett andra läs DivineBovine sammanfattningar,
eller gå in på bloggen och läs.

Allt står där, "C" oförmåga att förstå att det hon kämpar emot är hennes egna hjärnspöken.

Tragiskt är bara förnamnet och jag hoppas att lvu verkställs med det snaraste för "R",s skull.

//Reimer
Fast nu citerade du mej, inte DevineBovine och påstod att jag hade rätt i "C" oförmåga att förstå att det hon kämpar emot är hennes egna hjärnspöken. Förklara gärna var, när och hur jag uttrycker det i texten du citerade av mej.
Citera
2011-06-08, 12:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilka av dokumenten talar du om här? Klippen? Utifrån dem så ges ingen helhet, bara valda delar ihopklippta på ett sätt som visar det som Joakim vill visa.
Frågan där är vad som helheten visar.

Sant är att vi inte vet hela bilden. Ser vi till vetenskapen är det väl känt att man kan vinkla sin studie genom att välja vissa källor och utelämna andra. Det är av den orsaken som forskare kan ha delade meningar inom ett område och alla är överens om att det måste fungera så här. Men, och det är det viktigaste, man kan inte hantera de källor man valt ut hur som helst. Det märks mycket tydligt om källorna används för att uttrycka en förutfattad åsikt som inte har med sanningen att göra. Joakim använder inte sina dokument på det viset: vi vet att han inte får träffa sin dotter bara för att mamman inte vill det trots domstolsbeslut på att han ska få det: joakim använder sina dokument i syfte att han har rätt att träffa sin dotter. Det är det saken gäller. Skulle det framgå något annat så skulle dokumenten inte kunna vara skrivna på det sätt som de nu visas. För mig är kritiken mot Joakim och hans dokument bara ett annat sätt bland tusentals andra att försöka misskreditera honom. Det är allt för genomskinligt att det förhåller sig så.
Citera
2011-06-08, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Skillnaden mellan mamman och pappan är att mamman har tagit flickan och hållt sig borta sedan dess, med mormors hjälp inte att förglömma. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman har en mormor som lägger näsan i blöt och drar hela tvisten baklänges. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman anmäler pappan för vidriga händelser, inte en gång utan flera gånger. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman har makten att påverka flickan. Skillnaden mellan föräldarna är att mamman försöker manipulera både domstolar och socialtjänsten. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman får utbrott och diskuterar pappan på ett negativt sätt inför flickan. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman har en mamma som styr över henne och indirekt styr flickan. Skillnaden mellan föräldrarna...

Kan man få se någon av alla de vidriga anmälningar som mamman gör och gjort.

Ponkens trovärdighet är inte den bästa iom att du skrev att incestcaset gått genom domstolar och blivit utlagt till allmän beskådan. Fast ponken aldrig ens satt sin fot i en rättssal gällande det. Och faktumet är att den enda som drog fram det i offentlighetens ljus var ponken.

Kanske ponken iaf kan göra en förteckning över alla anmälningar som gjorts i alla fall?
Citera
2011-06-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Dokumenten stämmer inte? Men visa då dokument som styrker det du tycker och anser är sanningen!! Ska det vara så svårt?
Myndigheterna har gjort fel och det är rätt av honom att skriva om det. Det är nästan bara du som inte gillar att han gör det.
Varför tror du att det med största sannolikhet kan bli ett LVU?
Läs alla dokumenten du har, från början, och sen tittar du på det Aposteriori precis nyss beskrev om alla skillnader.
Sen funderar du en stund...

Jag behöver inte vidimera någonting. Det gör ponken så bra själv så.

Vad ska jag göra åt att hela internetsverigen tycker att det är rätt och hota och piska upp stämningen så snart en person inte får som han vill?

För övrigt undrar jag vilka som är internetsverige?
Citera
2011-06-08, 12:44
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Vilka av dokumenten talar du om här? Klippen? Utifrån dem så ges ingen helhet, bara valda delar ihopklippta på ett sätt som visar det som Joakim vill visa.

Mammans orosanmälan ser inte ut att stämma med presentationen av den. Del tycks en inledning saknas, dels indikerar nian i hörnet att den är en del av ett större material, del talar hon i sin skrivelse om en annan tidpunkt än den som anges i brödtexten, dels hänvisar hon till att det föreligger en eller fler saker till som ger anledning till oro. Dokumentet som sådan betvivlar nog ingen - funderingar kring presentationen finns.

Joakims egen "brev" tas av många som en bekräftelse på "sanningen". Det är dock en partsinlaga gjord av Joakim bifogad till 2007 års utredning. Det är hans åsikter/uppfattning i frågan - ingen fakta.
Det som kan ses som fakta är det han säger om sig själv.
Där bekräftas mammans farhågor kring hans ADHD problematik vid den tidpunkten, om hans problem kring barnets födelse och framåt tills hon flyttar - hon flyttar när barnet är fjorton månader, att han visst tagit till alkohol osv... Trots det vidhåller ni att mamman enbart farit med osanningar och vägrar se att det fanns en problematik som han faktiskt själv vidgår inledningsvis.
Hon är inte ensam ansvarig för situationen som uppstått.

Joakim har själv berättat om en händelse i duschen med flickan. Vilken förälder skulle INTE reagera om ett barn kommer hem och berättar om lek med en vuxens kön?
Mamman ser till att få detta utrett. I det läget borde de hon vände sig till ha sett till att samtliga parter fick hjälp att hantera situationen -- oavsett vad man trodde var riktigt eller inte, och de borde ha fått hjälp att hantera resultatet av utredningen.
Men mamman har inte begått ett fel -- likafullt fortsätter ni hävda att allt är falskt och påhittat från början till slut -- trots att Joakim själv vidgår att det finns en händelse som barnet kan prata om. Vem vet med vilka ord och till vem det kom?

Ni fortsätter hävda en massa om mammans uppväxt trots att Joakim inte vet ett dugg om den, och trots att mamman har haft umgänge med sin pappa. Joakims tidigare påstående har fått stå som sanning.

Dokumenten äger nog sin riktighet, det innebär dock inte att allt som står i dem äger sin riktighet, eller att sättet att hantera dem ger en riktig bild. I dokumenten finns, beroende på vilka dokument man väljer och man väljer att klippa och klistra, negativt och positivt om båda parter - och det äger nog sin riktighet, det är inte svart och vitt i den här historien.
Däremot handlar det om en liten flicka som levt sex och halvt år tillsammans med sin mamma och enbart haft sporadisk kontakt med sin pappa -- och det borde man banne mig ta hänsyn till när man diskuterar åtgärder och handlingsplan. För det borde vara det det handlar om - och inte hämnd och upprättelse mot systemet, mormor och mamman med en flicka som slagspåse.
Menar du att så fort ett barn kommer åt ett könsorgan skall det utredas? Du talar om hämnd, jag ser mammans agerande i början som en hämnd mot pappan där barnet används som ett vapen. Jag ser definitivt mormors agerande som en hämnd.
Citera
2011-06-08, 12:50
Medlem
Citat:
Jag ser det nu. Vad jag menade var att majoriteten tror att det blir ett LVU men varför kan hon inte förstå att risken är stor att det blir så.

Vilken majoritet?

Jag ser en hel del kritiska röster här. Räknas bara dom som ponken har nytta av?
Citera
2011-06-08, 12:52
Medlem
Citat:
Är det några som är rättshaverister så är det alla de som handlagt den här tvisten, absolut!
Är det några som haft flickans öde i sina händer så är det dessa människor.

Om det vore så, så är det mycket underligt att inte en enda av alla anmälningar pappsen har gjort bifallits?
Citera
2011-06-08, 12:58
Medlem
Citat:

Mammans orosanmälan ser inte ut att stämma med presentationen av den. Del tycks en inledning saknas, dels indikerar nian i hörnet att den är en del av ett större material, del talar hon i sin skrivelse om en annan tidpunkt än den som anges i brödtexten, dels hänvisar hon till att det föreligger en eller fler saker till som ger anledning till oro. Dokumentet som sådan betvivlar nog ingen - funderingar kring presentationen finns.

Joakims egen "brev" tas av många som en bekräftelse på "sanningen". Det är dock en partsinlaga gjord av Joakim bifogad till 2007 års utredning. Det är hans åsikter/uppfattning i frågan - ingen fakta.
Det som kan ses som fakta är det han säger om sig själv.
Där bekräftas mammans farhågor kring hans ADHD problematik vid den tidpunkten, om hans problem kring barnets födelse och framåt tills hon flyttar - hon flyttar när barnet är fjorton månader, att han visst tagit till alkohol osv... Trots det vidhåller ni att mamman enbart farit med osanningar och vägrar se att det fanns en problematik som han faktiskt själv vidgår inledningsvis.
Hon är inte ensam ansvarig för situationen som uppstått.

Joakim har själv berättat om en händelse i duschen med flickan. Vilken förälder skulle INTE reagera om ett barn kommer hem och berättar om lek med en vuxens kön?
Mamman ser till att få detta utrett. I det läget borde de hon vände sig till ha sett till att samtliga parter fick hjälp att hantera situationen -- oavsett vad man trodde var riktigt eller inte, och de borde ha fått hjälp att hantera resultatet av utredningen.
Men mamman har inte begått ett fel -- likafullt fortsätter ni hävda att allt är falskt och påhittat från början till slut -- trots att Joakim själv vidgår att det finns en händelse som barnet kan prata om. Vem vet med vilka ord och till vem det kom?

Ni fortsätter hävda en massa om mammans uppväxt trots att Joakim inte vet ett dugg om den, och trots att mamman har haft umgänge med sin pappa. Joakims tidigare påstående har fått stå som sanning.

Dokumenten äger nog sin riktighet, det innebär dock inte att allt som står i dem äger sin riktighet, eller att sättet att hantera dem ger en riktig bild. I dokumenten finns, beroende på vilka dokument man väljer och man väljer att klippa och klistra, negativt och positivt om båda parter - och det äger nog sin riktighet, det är inte svart och vitt i den här historien.
Däremot handlar det om en liten flicka som levt sex och halvt år tillsammans med sin mamma och enbart haft sporadisk kontakt med sin pappa -- och det borde man banne mig ta hänsyn till när man diskuterar åtgärder och handlingsplan. För det borde vara det det handlar om - och inte hämnd och upprättelse mot systemet, mormor och mamman med en flicka som slagspåse.

Jaha, så först kan systemet bestämma sig tillsammans med mamma och mormor att vi ska ha bort pappan ur flickans liv och sen efter 6,5 år diskutera en handlingsplan för hur hon ska kunna återfå kontakten med pappan?
Citera
2011-06-08, 12:59
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det framgår ganska tydligt här:

https://www.flashback.org/sp27633595
Tack KiaW för att du svarade på frågan jag ställde till micro113 och hon inte lyckades att svara på utan istället gasta om konspirationer och annat dravvel. Jag ser detta precis som det är, en partsinlaga. Jag ser vad du menar, men ser bara vad mamman skriver.

"Enligt mamma och mormor ställdes ultimatum att mamman skulle återvända till hemmet, annars LVU. De återvände. Mamman uppger att hon skrev på ett papper där hon band sig att vistas färdigt på hemmet. CE uppger att hon inte klarade att vara kvar, att hon vill skydda flickan."
Citera
2011-06-08, 13:02
Medlem
Citat:
Du har helt rätt det framgår tydligt att det stora hotet mot "R" är "C".

"C" kan inte frigöra sig från sina egna förvirrade slutsatser och ska skydda
"R" mot sina egna fantasispöken.

Tungt läge för "J" kan man ju lugnt konstatera.

//Reimer

Men det är väl inte så tungt. Nu är ju LVU:andet bara en tidsfråga. Precis som ponken vill och ser fram emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in