2011-06-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Det kan du inte skriva, för det vet du inte. Du vet inte om allt annat i mamman och barnets relation fungerar bra, det kan bara människor som lever nära henne veta. Eller hur?

Jo, jag kan skriva det. Det är ju just vad jag gjort det!

Som ponken och hans polare, menar du? Att de lever nära barnet, mamman och mormodern så därför kan och vet de allt om dem?

Nu är du ute och fiskar igen. Fungerar dåligt på mig och det vet du!
Citera
2011-06-16, 10:14
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Jo, jag kan skriva det. Det är ju just vad jag gjort det!

Som ponken och hans polare, menar du? Att de lever nära barnet, mamman och mormodern så därför kan och vet de allt om dem?

Nu är du ute och fiskar igen. Fungerar dåligt på mig och det vet du!
Jag anser att du inte tvärsäkert kan uttala dig om det, det kan bara någon som är nära mamman och flickan. Om du sen anser att en enkel logik är samma som att fiska. Då kommer jag att få bättre napp nästa gång barnen och jag är och metar.
Citera
2011-06-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Jag anser att du inte tvärsäkert kan uttala dig om det, det kan bara någon som är nära mamman och flickan. Om du sen anser att en enkel logik är samma som att fiska. Då kommer jag att få bättre napp nästa gång barnen och jag är och metar.

Hold you´r horses!

Det är patetiskt av dig att komma och påstå att någon (i detta fall jag) inte kan påstå något utan att vara nära familjen. Många, bla du har spottat och fräst om hur barnet, mamman och mormodern är, hur de agerar, känner, tycker och tänker. Vad är skillnaden om du, jag eller någon annan gör det? Är du nära barnet, mamman och flickan? Om inte vad får dig att anse att du har andra spelregler än vad jag har här?

Jo skillnaden är att ni i sekten säger något är det "sant". När någon som inte killar ponken under hakan säger något så är det lögn eller blablabla.

Enkel logik? Det är sant! Det är så enkelt och genomskinligt det du & övriga sekten håller på med att det är skrattretande.

Det kommer du med all säkerhet få. Tom lite alger är bättre än det du kommer få av mig rent personligt. Så schas ut och fiska!
Citera
2011-06-16, 20:23
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Faktum är att det egentligen inte spelar någon roll om det vanligt eller ovanligt -- det lika ansvarslöst och oursäktligt oavsett. Man släpper inte små barn ur sikte på sådana platser - och hur två vuxna som har ansvar för ETT litet barn lyckas "tappa bort" det, det är för mig en gåta.

Min mammas återkommande beskrivning av mig, är just hur jag som liten redan då tog mina egna steg, en gång när jag var riktigt liten, försvann jag under klädhängarna i full galopp, mor min berättar hur hon oroligt spanade, lång som hon är ser hon en skyltdocka långt bort än hon tänkt sig, vickandes, hon påminner mig om detta med stolthet. Oftast i samband med mina egna föräldrabryderier... Jag är stolt med dubbel anledning!

Egentligen funderar jag mest på hur orkar du ? Vill du ha sista ordet? Varför är detta så viktigt för dig? Frågan ställd med all respekt för ditt sätt att tänka och uttrycka din syn på det hela, men ändå varför är detta viktigt för just dig???

Trippla frågetecken, inte för micro personligen, minst två till er andra.

Robak! Jag har för första gången testat ignore barnsligt?
Jag tycker Ja, men intressant min bild ser ut som en zebra,
med många streck, de flesta svarta = ignore minst hälften av en användare

Varför och för vem är detta viktigt?

Bidra inte mera!
Citera
2011-06-16, 20:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Min mammas återkommande beskrivning av mig, är just hur jag som liten redan då tog mina egna steg, en gång när jag var riktigt liten, försvann jag under klädhängarna i full galopp, mor min berättar hur hon oroligt spanade, lång som hon är ser hon en skyltdocka långt bort än hon tänkt sig, vickandes, hon påminner mig om detta med stolthet. Oftast i samband med mina egna föräldrabryderier... Jag är stolt med dubbel anledning!
Jag förstår inte riktigt anekdoten faktiskt. Du kunde gå och din mamma tappade inte bort dig utan höll ögonen på dig -- eller vad vill du ha sagt?

Själv har jag fem barn - ett år emellan de sista tre - och har aldrig tappat bort dem i något köpcentrum. Det är inget jag är stolt över - jag finner det fullt naturligt att man har koll på sina barn.

Citat:
Egentligen funderar jag mest på hur orkar du ? Vill du ha sista ordet? Varför är detta så viktigt för dig? Frågan ställd med all respekt för ditt sätt att tänka och uttrycka din syn på det hela, men ändå varför är detta viktigt för just dig???
Nu handlade det här inte om att ha sista ordet. Om du har läst meningsutbytet så är du fullt medveten om att det handlar om vem man kan anklaga för att vara dimmig i situationen. Då är min slutsats att den frågan snarare bör riktas till TVÅ vuxna som lyckas slarva bort ett barn än till C.

Citera
2011-06-16, 21:11
Medlem
Citat:
Faktum är att det egentligen inte spelar någon roll om det vanligt eller ovanligt -- det lika ansvarslöst och oursäktligt oavsett. Man släpper inte små barn ur sikte på sådana platser - och hur två vuxna som har ansvar för ETT litet barn lyckas "tappa bort" det, det är för mig en gåta.

Jag håller med så tillvida att jag har svårt att tänka mig att jag skulle tappa bort något av mina barn. Men jag vet också hur fort det kan gå, en av mina vänner tappade bort sitt barn på ett köpcentrum. Jag vet att hon är en bra mamma och har egentligen stenkoll på sina barn. Men som sagt det gick fort och hon var inte heller själv utan hade en annan väninna med. Nej jag tycker inte man kan döma ut en person på det viset som du gör med Daddy och hans mamma han har aldrig påstått att han är perfekt! Tvärtom har han talat om sina problem, att han har diagnosen ADHD, att han under en period när C lämnade honom drack en hel del alkohol, och detta utvceklas då till att han har alkoholproblem och obehandlad adhd och ältas och ältas vilket även du har deltagit i mer än en gång. Att det missbrukades hasch och alkohol tidigare är uppgifter som kommer från mamman. Jag vet inte om det är sant, det kan det vara! Men det vet inte du heller!
Citera
2011-06-16, 21:16
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt anekdoten faktiskt. Du kunde gå och din mamma tappade inte bort dig utan höll ögonen på dig -- eller vad vill du ha sagt?

Själv har jag fem barn - ett år emellan de sista tre - och har aldrig tappat bort dem i något köpcentrum. Det är inget jag är stolt över - jag finner det fullt naturligt att man har koll på sina barn.

Nu handlade det här inte om att ha sista ordet. Om du har läst meningsutbytet så är du fullt medveten om att det handlar om vem man kan anklaga för att vara dimmig i situationen. Då är min slutsats att den frågan snarare bör riktas till TVÅ vuxna som lyckas slarva bort ett barn än till C.

Det jag har hävdat är:
Barnet upphämtat hos polisen=dimmig
Barnet inte upphämtat hos polisen= ljuger
Citera
2011-06-16, 21:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktualias
Jag håller med så tillvida att jag har svårt att tänka mig att jag skulle tappa bort något av mina barn. Men jag vet också hur fort det kan gå, en av mina vänner tappade bort sitt barn på ett köpcentrum. Jag vet att hon är en bra mamma och har egentligen stenkoll på sina barn. Men som sagt det gick fort och hon var inte heller själv utan hade en annan väninna med. Nej jag tycker inte man kan döma ut en person på det viset som du gör med Daddy och hans mamma han har aldrig påstått att han är perfekt!
Nej, ingen är perfekt. Min poäng var att skall du ifrågasätta någon i den diskuterade situationen så är det inte C.

Citat:
Tvärtom har han talat om sina problem, att han har diagnosen ADHD, att han under en period när C lämnade honom drack en hel del alkohol, och detta utvceklas då till att han har alkoholproblem och obehandlad adhd och ältas och ältas vilket även du har deltagit i mer än en gång. Att det missbrukades hasch och alkohol tidigare är uppgifter som kommer från mamman. Jag vet inte om det är sant, det kan det vara! Men det vet inte du heller!
Du får nog hejda dig nu. Jag har tagit upp hans obehandlade ADHD för den har betydelse för fallet, jag har också påtalat att han visst drack alkohol under en period för att folk har försökt förneka detta och för att det har betydelse för fallet inledningsvis.
Det övriga får du ta med andra.
Citera
2011-06-16, 21:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktualias
Det jag har hävdat är:
Barnet upphämtat hos polisen=dimmig
Barnet inte upphämtat hos polisen= ljuger
Eller ett missförstånd. Polisen hjälpte till att leta efter barnet, barnet återfanns. Vem fann barnet? Vem överlämnade barnet? osv..

Du vet faktiskt inte vad som blev sagt till C, du vet inte vad som faktiskt stämmer egentligen. Ingen har kollat upp med polisen vilken version som är riktig.
Vad som däremot är klarlagt är att barnet försvann och polis kopplades in i letandet.
Citera
2011-06-16, 23:53
Medlem
Micro för guds skull lyssna till vad Pingla... och andra försökt säga och förmedla.

Fundera på kammaren ett tag på för vems skull du skriver och agerar. Har du 5 barn som du säger dig ha 100% koll på så tycker nog dom flesta att du borde ägna dig åt barnen istället för att skriva och gå i polemik med andra eller visa att du har synpunkt på deras personliga tvister, vända och vrida på verklighet. Sköt du ditt så sköter dom säkert sitt bara stat och kommun klarar av att agera enligt barnkonventionen. Jag har personligen svårt att tro att du ägnar mer tid åt barnen före tid och engagemang vid datorn.

Va med barnen i stället för att engagera dig i andras tvister som du hakat upp dig på.

Varför?

Leroy
Citera
2011-06-17, 00:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Micro för guds skull lyssna till vad Pingla... och andra försökt säga och förmedla.

Fundera på kammaren ett tag på för vems skull du skriver och agerar. Har du 5 barn som du säger dig ha 100% koll på så tycker nog dom flesta att du borde ägna dig åt barnen istället för att skriva och gå i polemik med andra eller visa att du har synpunkt på deras personliga tvister, vända och vrida på verklighet. Sköt du ditt så sköter dom säkert sitt bara stat och kommun klarar av att agera enligt barnkonventionen. Jag har personligen svårt att tro att du ägnar mer tid åt barnen före tid och engagemang vid datorn.

Va med barnen i stället för att engagera dig i andras tvister som du hakat upp dig på.

Varför?

Leroy
Med hänsyn till mina barns nuvarande ålder blir de nog ganska uppretade om jag envisas med att ägna dagarna åt att hänga dem i hasorna.

Jag föreslår att du bekymrar dig över vad du vill ägna din tid åt och överlåter åt mig att förvalta min tid.
Citera
2011-06-17, 10:01
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Hold you´r horses!

Det är patetiskt av dig att komma och påstå att någon (i detta fall jag) inte kan påstå något utan att vara nära familjen. Många, bla du har spottat och fräst om hur barnet, mamman och mormodern är, hur de agerar, känner, tycker och tänker. Vad är skillnaden om du, jag eller någon annan gör det? Är du nära barnet, mamman och flickan? Om inte vad får dig att anse att du har andra spelregler än vad jag har här?

Jo skillnaden är att ni i sekten säger något är det "sant". När någon som inte killar ponken under hakan säger något så är det lögn eller blablabla.

Enkel logik? Det är sant! Det är så enkelt och genomskinligt det du & övriga sekten håller på med att det är skrattretande.

Det kommer du med all säkerhet få. Tom lite alger är bättre än det du kommer få av mig rent personligt. Så schas ut och fiska!
Nej, jag spottar och fräser inte alls. Du däremot har en förmåga att trampa på alla som inte håller med dig och inte lite heller. Personasngrepp upphöjt till 200. Skillnaden är att jag håller mig till det som står att läsa, här och på pappans blogg. Jag läser och ser vad tex utredarna har kommit fram till, jag utgår från att det är proffesionella utredare. Du påstår många gånger att det är omkrivelser och lögn pappan kommer med och kallar bland annat mig för lögnare när den enda som bevisligen är lögnare här är du. Den dagen du kan bevisa för mig att pappan har omskrivit och ljugit om citat eller hela dokument, då kommer jag att ifrågasätta honom. Då är han inte trovärdig längre, men till dess litar jag på att allt är korrekt som han publicerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in