2011-06-07, 21:43
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Ja, barnet är det enda viktiga.

Läs lite vad jag har skrivit och återkom om du inte förstår min inställning.
Vad får dej att tro att jag inte läst vad du skrivit?

Du anser att Daddy är galen, det framgår tydligt och klart i om inte varje inlägg så i vartannat, men anser du att myndigheterna har tillvaratagit barnets intressen?
Citera
2011-06-07, 21:45
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nalleboen
Den ursprungliga planen var naturligtvis att föräldrarna under utredningstiden antingen skulle visa sig kunna samarbeta alternativt den manliga föräldern skulle visa sig uppenbart olämplig som förälder.
Eftersom nu modern avvek från utredningen med barnet utan att meddela rimliga skäl föll hela planen och socialtjänsten stod återigen handfallen inför faktum ... att modern inte nödvändigtvis är den mest lämpliga föräldern.

Eftersom nu det finns en hög grad av prestige inbyggt i just detta fall kommer inte det naturliga steget att modern tvingas medgivande av umgänge att verkställas utan det mest troliga scenariot är att tvisten kommer att dras igenom rättvisekvarnen åter en gång för att sedan ändå till faderns förtvivlan stupa på tidsaspekten.

Det enda jag ser som möjligtvis kan vända processen är att fallet får den uppmärksamhet det förtjänar.
Som läget är nu har TS som jag ser det medvind iom att de handlingar som tidigare varit okända i innehåll numer finns i TS ägo.
Personligen anser jag också att det skulle gynna TS mer om dessa handlingar anonymiserade men ändå i helhet publicerades på t ex TS blogg, alternativt och antagligen ännu bättre vore om handlingarna publicerades i en artikel.

OM och jag menar verkligen OM TS nu inget har att dölja så kan dessa handlingar om de visar på myndigheters missbruk av ställning och felhantering av ärende inte annat än gynna TS och dennes dotter i ärendet om umgänge.
Om jag inte missminner mej var det Daddy som ville ha en utredning på utredningshem...om så är fallet bör det funnits en plan på hur man skulle gå vidare efter det.
Citera
2011-06-07, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Om jag inte missminner mej var det Daddy som ville ha en utredning på utredningshem...om så är fallet bör det funnits en plan på hur man skulle gå vidare efter det.

Före jul sas det ju att nu kommer Joakim att få rätt. Allt går hans väg och marken skakar under mamman.

Så planen var väl att flickan skulle flyttas till honom? Det verkar ju vara det han vill, hur han nu ska klara av kontakt med skola, vårdcentral, andra föräldrar och så vidare.

Mamman verkar ju inte må bra och vad Tuesday sa före jul var att mamman samarbetade med socialtjänsten efter att hon lämnat hemmet.
Citera
2011-06-07, 21:55
Medlem
Citat:

Nej, jag tror allvarligt inte det.
Utredningen havererade iom att modern avvek från utredningshemmet med dottern innan utredningen var färdigställd.
Hade fadern avvikit från utredningshemmet vet vi nog alla vad som skulle hänt men nu skedde det omvända varav kollapsen i själva utredningen.
Citera
2011-06-07, 22:09
Medlem
Var inte syftet med utredningshemmet att titta på föräldraförmågan hos båda föräldrarna?
Utredningen kan väl inte vara fullständig eftersom den avbröts i förtid?
Själva utredningstiden måste väl ha något sorts schema som följer veckorna, vissa moment som ska genomföras, samtal, observationer vid olika situationer osv.

När det sker socialtjänstutredningar i hemmet vid misstanke om bristande föräldraförmåga är tjänstemännen med som observanter vid vanligt förekommande händelser i det dagliga livet, matsituationer, leksituationer osv. Nog är det något liknande som sker på utredningshemmen.
Citera
2011-06-07, 22:25
Medlem
Citat:
Vad får dej att tro att jag inte läst vad du skrivit?

Du anser att Daddy är galen, det framgår tydligt och klart i om inte varje inlägg så i vartannat, men anser du att myndigheterna har tillvaratagit barnets intressen?

För att jag inte alls har resonerat i de termerna att ponken ensam är skuld till vad som sker eller att barnet inte skulle få ha sin pappa.

Vad det gäller myndigheterna så vet jag att en del av ponkens handlingar och idéer också fördröjt skeendena.

Jag tror faktiskt, rätt eller fel, att myndigheterna står handfallna. Därav fördröjningar i ytterligare led.
Inte ok men en förklaring?

Ja! Du har uppfattat mig helt rätt. Jag tycker riktigt, riktigt illa om att jag eller andra blir hotade och kränkta. I min värld finns inte att man agerar så. Jag har aldrig och jag kommer aldrig att acceptera ett sånt förfarande.
Citera
2011-06-07, 22:30
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Före jul sas det ju att nu kommer Joakim att få rätt. Allt går hans väg och marken skakar under mamman.

Så planen var väl att flickan skulle flyttas till honom? Det verkar ju vara det han vill, hur han nu ska klara av kontakt med skola, vårdcentral, andra föräldrar och så vidare.

Mamman verkar ju inte må bra och vad Tuesday sa före jul var att mamman samarbetade med socialtjänsten efter att hon lämnat hemmet.
Men ge dig. Du hänger fast i dåtiden, det har jag sett prov på hela tiden. Det är inte konstigt att du ger mamman ditt stöd och kom inte och säg annat, det verkar bero på att du identifierar dig med mamman då du verkar ha samma problem med att gå vidare. Varför skulle han inte klara av kontakterna du räknar upp?
Citera
2011-06-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Men ge dig. Du hänger fast i dåtiden, det har jag sett prov på hela tiden. Det är inte konstigt att du ger mamman ditt stöd och kom inte och säg annat, det verkar bero på att du identifierar dig med mamman då du verkar ha samma problem med att gå vidare. Varför skulle han inte klara av kontakterna du räknar upp?

Dåtid i förhållande till TS själv eller?
Citera
2011-06-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori

Klara man inte av att ha mat på bordet för sina barn, inte komma ihåg träffar med dottern och tom missar hennes födelsedag. Hur ska man då klara av vardagen?
Citera
2011-06-07, 23:33
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Nu utövar de sociala myndighterna ihop med polismyndighten utpressning alt. hämnd mot Joakim Ramstedt också. Eftersom han väcker uppmärksamhet kring sin situation ser man till att sätta press på honom genom att låta en vilande anmälan om brott mot PUL bli ett vapen mot honom i vårdnadstvisten. Att man kör det racet vid denna tidpunkt kan inte vara någon slump.

Det kan mycket väl vara Maria Brage, den utredande polis som inte kunde få fast JR för de övergrepp han enligt psykologerna inte begått, som ligger bakom även denna historia. Trots att allt talade för att några övergrepp inte hade begåtts, fortsatte barnhuset i Göteborg tillsammans med polisen att trakassera Ramstedt och barnet genom att inte avskriva misstankarna trots de klara indikationer som förhören givit. Man uppehöll istället besöksförbudet och "gav uttryck för oro" utan några som helst skäl.

Nu har det visat sig att den mamma som barnhuset och Maria Brage hade ett tätt samarbete med inte är stabil och har gett uttryck för en överdriven oro. Om Maria Brage, barnhuset och familjerätten hade bedrivit sitt arbete förutsättningslöst och inte tagit ställning för mamman hade detta kunnat uppdagas långt tidigare. Mamman har en historia av grundlösa orosanmälningar mot Ramstedt, vilket finns beskrivit även i en tidigare tingsrättsdom. Hämtades denna information in av Maria Brage?

Varför fortsätter Maria Brage i samarbete med barnhuset i Göteborg att bedriva sin utredning mot Joakim Ramstedt när förundersökningen läggs ner? Är detta motiverat? Är det förenligt med gott polisarbete och hennes instruktioner? I ljuset av senare utredningar av barnet situation är det klart att Marias Brages undermåliga undersökning enbart förvärrat barnets situation. Nu försöker man stoppa Ramstedts kritik av utredande myndigheter under förespegling att arbeta för barnets bästa. Är det i barnets intresse att inte friskriva Ramstedt från anklagelserna som orättmätigt framförts mot honom och låta henne växa upp i tron att detta hade någon sorts rim och reson?

Varför går det utmärkt att offentligt anklaga en oskyldig man för incest och dra det genom domstolarna utan bevis, medan det inte skulle vara OK att offentligt protestera mot denna behandling?
Citera
2011-06-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nu utövar de sociala myndighterna ihop med polismyndighten utpressning alt. hämnd mot Joakim Ramstedt också. Eftersom han väcker uppmärksamhet kring sin situation ser man till att sätta press på honom genom att låta en vilande anmälan om brott mot PUL bli ett vapen mot honom i vårdnadstvisten. Att man kör det racet vid denna tidpunkt kan inte vara någon slump.

Det kan mycket väl vara Maria Brage, den utredande polis som inte kunde få fast JR för de övergrepp han enligt psykologerna inte begått, som ligger bakom även denna historia. Trots att allt talade för att några övergrepp inte hade begåtts, fortsatte barnhuset i Göteborg tillsammans med polisen att trakassera Ramstedt och barnet genom att inte avskriva misstankarna trots de klara indikationer som förhören givit. Man uppehöll istället besöksförbudet och "gav uttryck för oro" utan några som helst skäl.

Nu har det visat sig att den mamma som barnhuset och Maria Brage hade ett tätt samarbete med inte är stabil och har gett uttryck för en överdriven oro. Om Maria Brage, barnhuset och familjerätten hade bedrivit sitt arbete förutsättningslöst och inte tagit ställning för mamman hade detta kunnat uppdagas långt tidigare. Mamman har en historia av grundlösa orosanmälningar mot Ramstedt, vilket finns beskrivit även i en tidigare tingsrättsdom. Hämtades denna information in av Maria Brage?

Varför fortsätter Maria Brage i samarbete med barnhuset i Göteborg att bedriva sin utredning mot Joakim Ramstedt när förundersökningen läggs ner? Är detta motiverat? Är det förenligt med gott polisarbete och hennes instruktioner? I ljuset av senare utredningar av barnet situation är det klart att Marias Brages undermåliga undersökning enbart förvärrat barnets situation. Nu försöker man stoppa Ramstedts kritik av utredande myndigheter under förespegling att arbeta för barnets bästa. Är det i barnets intresse att inte friskriva Ramstedt från anklagelserna som orättmätigt framförts mot honom och låta henne växa upp i tron att detta hade någon sorts rim och reson?

Varför går det utmärkt att offentligt anklaga en oskyldig man för incest och dra det genom domstolarna utan bevis, medan det inte skulle vara OK att offentligt protestera mot denna behandling?

Börjar det inte bli lite väl snurrigt nu?

Har det brunnit sig lite i skallen måhända?

Vem har offentligt anklagat ponken för incest?

Var det inte ponken som la ut allt det materialet i offentlighetens ljus när han publicerade allt i sin egna blogg?

Vilka domstolar har dömt för det målet?

Sanningen är ju att bevisen inte var tillräckligt graverande för en rättegång enligt åklagaren.

Det här är så typiskt daddyister. Ni ljuger för ni inte har tillräckligt på fötterna.

Finns det någon som tror att pånkens trovärdighet ökar?
Citera
2011-06-08, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
[/b]

Börjar det inte bli lite väl snurrigt nu?

Har det brunnit sig lite i skallen måhända?

Vem har offentligt anklagat ponken för incest?

Var det inte ponken som la ut allt det materialet i offentlighetens ljus när han publicerade allt i sin egna blogg?

Vilka domstolar har dömt för det målet?

Sanningen är ju att bevisen inte var tillräckligt graverande för en rättegång enligt åklagaren.

Det här är så typiskt daddyister. Ni ljuger för ni inte har tillräckligt på fötterna.

Finns det någon som tror att pånkens trovärdighet ökar?

Din egen trovärdighet är inte direkt högre än gruset på marken så att du uttalar dig om trovärdighet känns lite malplacerat faktiskt.
Dessutom så verkar du ha vissa sökord färdiga i huvudet som du mer än gärna hugger på. Ord som beskriver saker som mat på bordet, sysselsättning, och andra ämnen om pappan som verkar trigga igång dig väldigt mycket.
Däremot när du ombeds läsa inte allt för långa citat ur utredningen och andra dokument och komma med någon konstruktiv tanke eller vettig logisk fundering så svänger du ett halvt varv och vänder ryggen till och spottar ur dig fräsande ord så det stänker om det.
Du säger dig värna om flickan men det är mer som att du krystar in det i samma andetag som du lägger över precis all skuld på pappan.
Du krystar in lite här och var att flickans mamma borde gjort det eller det annorlunda men även där kastas genast fokus direkt över till hur pappan är och vad han gjorde vid en herrans massa tillfällen.
Jag skulle kunna fortsätta länge till men saken är att ju mer du går på så här desto mer sätter du faktiskt fokus på dig själv än på pappan och mamman.
Det är inte alla i den här tråden som håller med pappan eller tycker att han gör rätt i det han gör men du är den enda som konstant vägrar i sten att läsa något av det som finns som belyser hur flickan mår och varför hon mår som hon gör.
Du säger att du har läst men på ditt sätt att skriva och bemöta detta så kommer dina nedlåtande haranger om pappan.
Ännu mer och ännu tydligare blir det specifikt i de inlägg som citerar eller tar upp redan konstaterad fakta och inga rykten eller hörsägen. Där reagerar du kraftigare.
Varför är det så svårt att tona ner och resonera konstruktivt?
Det finns inget som säger att i den här tråden måste man hålla med och tycka som pappan.
Men man kan göra det på lite olika sätt bara.
Det är flickan vi inte får glömma bort bland alla diskussioner här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in