2011-06-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Man borde ha dämpat den infekterade situationen långt innan, men istället hjälpte man till att trappa upp vårdnadstvisten.

De problem som mamman ger uttryck för på familjehemmet idag, är precis liknande som beskrivs av flera vittnen redan i början av tvisten. Därför anser jag att det inte finns någon annan logisk förklaring än att det är samma problem. Skriften fanns på väggen redan då, men på Kungsbackas familjerätt satte man inte in medling, råd och stöd åt mamman utan tog istället symptomen på mammans problem som att det var något fel - på Joakim Ramstedt. Det är oförsvarligt, men jag tror det är värre än så.

Mamman ansågs lämplig. Mamman hade full backning från sin familj. Hon hade eget boende. Hon studerade och har jobb.

Det är fel på ponken. Han har erbarmeligt liv med ingenting. Det som får honom att andas är konflikten med mamman. Han kan inte acceptera att hon dissade honom. Han den store, perfekte mannen som snart (sen 30 år) gör karriär som låtskrivare. Eller nej! Vad dum jag är ! Karriären är ju förstörd av mamman, mormodern, soc och fan och hans mormor.

Hur trött jag än bli på ponken och hans omogenhet så önskar jag att han söker och får hjälp. Hans barn har rätt till en frisk och kry pappa. En pappa som inser att det inte spelar någon roll vad som hände för 6 år sedan utan tittar framåt och ser ett liv i lugn och ro´med sin lilla familj, som kanske också omfattar en vuxen kärlek för ponken. Det är ouppnåligt för ponken. Tyvärr! Att sitta på kammaren och grina genererar bara mer bråk och jag tror att ponken lever på det. Ingen anna kärlek får plats. Det är synd! Kärlek är bra mot det mesta. Dock tror jag inte det är så lätt att hitta någon på kammaren. (vart tog Maria vägen, hon som uppstod vid förra bataljen?)
Citera
2011-06-07, 20:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
På vilket sätt är det fantasier?

I Ahmenvaafaans värld så är allt "J" utsätts för fantasier.

//Reimer
Citera
2011-06-07, 20:20
Medlem
KiaWs avatar
Daddy sökte om verkställighet i samband med att modern höll inne umgänget vid övergreppsanmälan, en ansökan som är fullt förståeligt fick avslag med tanke på väntan på polisutredning.
Nu borde dock en sådan ansökan vara skälig...det hänger väl iof på om det fortfarande finns ett beslut om umgänge.
Det hela är lite luddigt faktiskt...utredningen som avbröts i julas tycks ha fått allt att bara hänga i luften. Hur var den ursprungliga planen, dvs vad skulle ske efter att den var klar?
Citera
2011-06-07, 20:25
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Daddy sökte om verkställighet i samband med att modern höll inne umgänget vid övergreppsanmälan, en ansökan som är fullt förståeligt fick avslag med tanke på väntan på polisutredning.
Nu borde dock en sådan ansökan vara skälig...det hänger väl iof på om det fortfarande finns ett beslut om umgänge.
Det hela är lite luddigt faktiskt...utredningen som avbröts i julas tycks ha fått allt att bara hänga i luften. Hur var den ursprungliga planen, dvs vad skulle ske efter att den var klar?

Det kanske är den utredningen som har fått hela skiten att blossa upp igen?

Tillägg: Dvs de har återupptagit den och att de kommer till slutsatsen att pappan skall ha umgänge med dottern.
Och att mamman får hjälp i sin relation till mormor.
Senast redigerad av Amiron 2011-06-07 kl. 20:29. Anledning: Tillägg
Citera
2011-06-07, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Det kanske är den utredningen som har fått hela skiten att blossa upp igen?

Tillägg: Dvs de har återupptagit den och att de kommer till slutsatsen att pappan skall ha umgänge med dottern.
Och att mamman får hjälp i sin relation till mormor.

Daddy säger på bloggen att han begärt slutförhandling, det är väl därför aktiviteten ökat?
Citera
2011-06-07, 20:55
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju det scenario som soc och mamma vill ha en pappa som viker ner sig och försvinner ur barnets liv.

"J" har stått på sig och ska ha respekt för det och om bara soc gör vad de ska så kommer
det att ordna sig för far och dotter.

Helt korrekt! J ska ha en stor eloge för att han öppet har redovisat vad han utsatts för av myndigheterna samt av dotterns mor och mormor. Förhoppningsvis kommer fler att följa i J's spår. Ju fler som öppet och transparent visar vad de utsätts för och hur eländigt myndigheterna agerar desto bättre. Först då kan allmänheten få upp ögonen för hur illa processerna kring vårdnadstvister fungerar i Sverige.
Citera
2011-06-07, 20:57
Medlem
Citat:
Japp, japp och så vidare, du skulle ju kunna få lite respekt för dina inlägg om du slutade
med dina föraktfulla "ponken" jag vet ju att du inte kommer att göra det men det är bara ett tips i
all vänlighet.

Din trovärdighet är långt under fryspunkten men fortsätt för tusan.

Kan du svara på frågan nu, vad har hänt eftersom du måste komma tillbaka
till tråden?

//Reimer

Jag har ingen respekt för människor som beter sig som ponken. Inte som dig heller. Du har uppfattat det helt korrekt, så ledes.

Ingen som inte håller med ponken får respekt. Så snacka inte skit. Sanninge finns ju framför ögonen på alla.

Jag förstår att du inte anser min trovärdighet vara värd någonting. Men så tycker jag både om dig och ponkelonken också!

Hänt? Ponken blir ju bara mer och mer galen på sin blogg. Eftersom jag vet vilka metoder han använder mot oliktänkande skulle det aldrig falla mig in att gå i debatt där. Då är väl det här ett forum som passar mig i frågan. Eller vad tror du?
Citera
2011-06-07, 21:11
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Jag har ingen respekt för människor som beter sig som ponken. Inte som dig heller. Du har uppfattat det helt korrekt, så ledes.

Ingen som inte håller med ponken får respekt. Så snacka inte skit. Sanninge finns ju framför ögonen på alla.

Jag förstår att du inte anser min trovärdighet vara värd någonting. Men så tycker jag både om dig och ponkelonken också!

Hänt? Ponken blir ju bara mer och mer galen på sin blogg. Eftersom jag vet vilka metoder han använder mot oliktänkande skulle det aldrig falla mig in att gå i debatt där. Då är väl det här ett forum som passar mig i frågan. Eller vad tror du?
Daddy har sina perioder, och jag håller med HusvagnSvensson om att han beter sig som en rättshaverist....men bara för det har han inte fel i allt...och framförallt borde du vid detta laget kunna göra dej en uppfattning om vad som ligger bakom dotterns vägran och utbrott förra året, detta utan att titta på ett enda ord Daddy skrivit.

Visst, allt snack om extremfeminister och jakten på någon att hänga är en sak, men anser du att barnets intressen tagits väl hand om av myndigheterna? För visst är det väl barnet som är det viktiga - inte föräldrarna?
Citera
2011-06-07, 21:26
Medlem
Citat:
Daddy har sina perioder, och jag håller med HusvagnSvensson om att han beter sig som en rättshaverist....men bara för det har han inte fel i allt...och framförallt borde du vid detta laget kunna göra dej en uppfattning om vad som ligger bakom dotterns vägran och utbrott förra året, detta utan att titta på ett enda ord Daddy skrivit.

Visst, allt snack om extremfeminister och jakten på någon att hänga är en sak, men anser du att barnets intressen tagits väl hand om av myndigheterna? För visst är det väl barnet som är det viktiga - inte föräldrarna?

Ja, barnet är det enda viktiga.

Läs lite vad jag har skrivit och återkom om du inte förstår min inställning.
Citera
2011-06-07, 21:27
Medlem
Citat:

Den ursprungliga planen var naturligtvis att föräldrarna under utredningstiden antingen skulle visa sig kunna samarbeta alternativt den manliga föräldern skulle visa sig uppenbart olämplig som förälder.
Eftersom nu modern avvek från utredningen med barnet utan att meddela rimliga skäl föll hela planen och socialtjänsten stod återigen handfallen inför faktum ... att modern inte nödvändigtvis är den mest lämpliga föräldern.

Eftersom nu det finns en hög grad av prestige inbyggt i just detta fall kommer inte det naturliga steget att modern tvingas medgivande av umgänge att verkställas utan det mest troliga scenariot är att tvisten kommer att dras igenom rättvisekvarnen åter en gång för att sedan ändå till faderns förtvivlan stupa på tidsaspekten.

Det enda jag ser som möjligtvis kan vända processen är att fallet får den uppmärksamhet det förtjänar.
Som läget är nu har TS som jag ser det medvind iom att de handlingar som tidigare varit okända i innehåll numer finns i TS ägo.
Personligen anser jag också att det skulle gynna TS mer om dessa handlingar anonymiserade men ändå i helhet publicerades på t ex TS blogg, alternativt och antagligen ännu bättre vore om handlingarna publicerades i en artikel.

OM och jag menar verkligen OM TS nu inget har att dölja så kan dessa handlingar om de visar på myndigheters missbruk av ställning och felhantering av ärende inte annat än gynna TS och dennes dotter i ärendet om umgänge.
Citera
2011-06-07, 21:34
Bannlyst
De fem sidor som Joakim publicerar på sin blogg om att han tog med sitt ex med son på BB utan att ha pratat med den nyförlösa modern om det, mammans tarotkort, nåt om en häst, att han själv var i kris och så vidare vad var det ämnat för?

Hur lång tid var han i kris, finns det något tidsuppgift på det? Det står att mamman flyttade och han då fick hjälp av en läkare. Vad kan ha hänt där?

Och fortfarande ingen som har koll på om det var så att Joakims läkare fick tillkallas till utredningshemmet och i så fall varför?
Citera
2011-06-07, 21:37
Medlem
Citat:
Men är du söt eller, du skulle ju kunnat maskerat ditt hat mot "J" på
ett bättre sätt

//Reimer

Jag hyser inget hat mot Daddy jag känner inte honom eller någon annan av de personer detta gäller.
Trodde det här var en diskussion och man då får framföra sina åsikter.

Jag har också den åsikten att Daddy genom alla uthängningar av namngivna personer och dokument hamnat i ett mycket sämre läge än om han varit mer återhållsam och istället ventilerat allt mera privat med personer han har förtroende för.

Han har ju själv sagt tidigare efter det att han tog bort sin gamla blogg att han skrivit en del han inte borde ha gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in