Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Man borde ha dämpat den infekterade situationen långt innan, men istället hjälpte man till att trappa upp vårdnadstvisten.
De problem som mamman ger uttryck för på familjehemmet idag, är precis liknande som beskrivs av flera vittnen redan i början av tvisten. Därför anser jag att det inte finns någon annan logisk förklaring än att det är samma problem. Skriften fanns på väggen redan då, men på Kungsbackas familjerätt satte man inte in medling, råd och stöd åt mamman utan tog istället symptomen på mammans problem som att det var något fel - på Joakim Ramstedt. Det är oförsvarligt, men jag tror det är värre än så.
De problem som mamman ger uttryck för på familjehemmet idag, är precis liknande som beskrivs av flera vittnen redan i början av tvisten. Därför anser jag att det inte finns någon annan logisk förklaring än att det är samma problem. Skriften fanns på väggen redan då, men på Kungsbackas familjerätt satte man inte in medling, råd och stöd åt mamman utan tog istället symptomen på mammans problem som att det var något fel - på Joakim Ramstedt. Det är oförsvarligt, men jag tror det är värre än så.
Mamman ansågs lämplig. Mamman hade full backning från sin familj. Hon hade eget boende. Hon studerade och har jobb.
Det är fel på ponken. Han har erbarmeligt liv med ingenting. Det som får honom att andas är konflikten med mamman. Han kan inte acceptera att hon dissade honom. Han den store, perfekte mannen som snart (sen 30 år) gör karriär som låtskrivare. Eller nej! Vad dum jag är ! Karriären är ju förstörd av mamman, mormodern, soc och fan och hans mormor.
Hur trött jag än bli på ponken och hans omogenhet så önskar jag att han söker och får hjälp. Hans barn har rätt till en frisk och kry pappa. En pappa som inser att det inte spelar någon roll vad som hände för 6 år sedan utan tittar framåt och ser ett liv i lugn och ro´med sin lilla familj, som kanske också omfattar en vuxen kärlek för ponken. Det är ouppnåligt för ponken. Tyvärr! Att sitta på kammaren och grina genererar bara mer bråk och jag tror att ponken lever på det. Ingen anna kärlek får plats. Det är synd! Kärlek är bra mot det mesta. Dock tror jag inte det är så lätt att hitta någon på kammaren. (vart tog Maria vägen, hon som uppstod vid förra bataljen?)