2011-05-31, 23:26
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Ja vad sägs om det, det är väl frågan om hur en sexårig person reagerar att inte få vara med sin mamma varje dag som hon är van att vara. På något sätt tror jag det påverkar henne. Hur ska man förklara det, din mamma gjorde så du inte fick träffa pappa därför har nu tingsrätten bestämt att du ska bo hos pappa. Din mamma har varit dum. Ja, hur ska hon ta nåt sånt. Men det är ju viktigt att pappan får träffa sitt barn också.
Nu är vi där igen, glömmer bort att det finns en framtid. Den är viktigare än någonsin, den skapar oss människor och gör oss till vilka vi är i vår utveckling. Klart det kommer att vara mycket jobbigt för henne, men erfarenheten av hur barn oftast fungerar kommer det inte vara traumatiskt hela livet. Jag har två syskon i min närhet som miste båda sina föräldrar som genom ett trollslag, på en sekund fanns inte föräldrarna mer. Barnen är vuxna nu, har egna familjer och är underbara männskor.
Det är så lätt att känna empati för det som sker nu, men ibland måste man se in i framtiden. Ta beslut som är svåra just nu och här där vetskapen att det kan vara ett livsavgörande beslut måste ligga bakom beslutet hur jobbigt det än är i nutid.
Citera
Medlem
Citat:
Du menar att det är bra för barn om de skriver om när döttrarna undersöker deras snoppar i duchen, lägger ut polisförhör där dottern berättar att hon brukar få dra ner och upp i pappas snopp?

Ska fler pappor börja med sånt för att det är något bra?

Fast det hittar du ju på. Sen i polisförhöret så säger ju inte flickan något sådant, hon fattar inte ens vad den kåta pedofil-kärringen snackar med henne om utan tror att det handlar om lek på dagis.
Att dementera osanna känsliga uppgifter som den andra föräldern sprider om ens barn är såklart inte skadligt för barnet.
Citera
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Du menar att det är bra för barn om de skriver om när döttrarna undersöker deras snoppar i duchen, lägger ut polisförhör där dottern berättar att hon brukar få dra ner och upp i pappas snopp?

Jag har läst vad som stod i förhöret om den påstådda snopp incidenten, det står inte så som du formulerar det, källa tack!

Han är inte dömd för några övergrepp, det är nedlagt så du kan lägga ner diskussionen om det och hålla dig till fakta i fallet istället. Så vida du inte har uppgifter som vi andra inte har? Kom då gärna med källa tack.
Citera
2011-05-31, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
citat j:
tycker det faktum att jag sökte upp R på skolan bevisar att jag är barnmisshandlare. Eftersom mitt enda syfte naturligtvis var att skrämma R. Inte att ta reda på var hon fanns så jag kunde komma i kontakt med skolpersonalen. Och visst hade jag innest inne hoppats på ett gladare mottagande, men hennes reaktion förvånade mig inte.

Det är kanske inte så konstigt, precis som jag skrev tidigare att han vill ta reda på var hans dotter finns.

Han visade sig för henne, fast som han säger att han visste vad som skulle hända. Hon började gråta och sprang gråtandes till fröken. Observera att han visste att hon skulle börja gråta men han hejdar sig inte ändå. Han skäms inte ens för att skriva ut det på internet.

Kan man inte prata med personalen utan att få dotterna att gråta.
Citera
2011-05-31, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Stopp nu! De berättelserna är ju fabricerade och inplanterade för sjutton! Det är ju återigen mormodern som gasat på just detta.
Flickan vill ju innerst inne vara mer med sin pappa. Han eldar inte på nånting alls. Han berättar vad som händer och lägger ut dokument som styrker det - de som eldar upp det är alla andra som ska vrida och vända på varenda bokstav. Han eldar inte upp nånting.

De är ju inte ans inplanterade, för då hade ju flickan kunnat berätta dem.
Citera
2011-05-31, 23:28
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Det står någonstans här i tråden. Annars skulle jag inte veta något,,
Ursäkta, men skitsnack. Du kanske är ett medium.
Citera
2011-05-31, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
De är ju inte ans inplanterade, för då hade ju flickan kunnat berätta dem.

Sorry, skrev för snabbt. Du har rätt. Flickan ville ju berätta att hon ville vara mer med pappa men hon visste ju att mamman inte gillade det. Stackars barn
Citera
2011-05-31, 23:35
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
citat j:
tycker det faktum att jag sökte upp R på skolan bevisar att jag är barnmisshandlare. Eftersom mitt enda syfte naturligtvis var att skrämma R. Inte att ta reda på var hon fanns så jag kunde komma i kontakt med skolpersonalen. Och visst hade jag innest inne hoppats på ett gladare mottagande, men hennes reaktion förvånade mig inte.

Det är kanske inte så konstigt, precis som jag skrev tidigare att han vill ta reda på var hans dotter finns.
Absolut, det är inte alls konstigt att han vill veta var hans barn är, tvärtom. Fattas bara. Jag personligt hade inte visat mig för mitt barn i det läget, tror jag är kanske bäst att tillägga. Däremot är det med sorg jag konsteterar att flickan reagerade som hon gjorde, det gör ont. Varför skall det behöva vara så här? Förövrigt är det oerhört konstigt att hon kan vara inskriven i en skola utan att båda vårdnadshavarna medger till det. I morgon skall jag fråga hur mina barns skola tänker kring det.
Citera
2011-05-31, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker

Problem 1: Denna medling spelar ingen roll för i slutänden är mormodern där ändå och påverkar. Har hon inte kunnat backa hittills så varför skulle hon kunna det nu?
Och att de inte litar på varandra längre tror jag inte ett dugg på. Det var ju på gång att de skulle fira flickans födelsedag och ville få ett slut på hela den här tvisten men då ryckte ju mormodern in, igen.

Du pekar med hela handen på problemet.

Allt är i pappisens ögon mormorns fel.

Du/ni kompisar ser bara problem.

Men människa! Var du där eller har pissnissen informerat dig om "sanningen!"
Citera
2011-05-31, 23:37
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:

Han visade sig på skolan och han visste att hon skulle börja gråta och tycka det var jobbigt och då gjorde han det. Men det är väl bra också förstås?
Har inte det ämnet avhandlats avigt och rät i tråden? Kan det inte räcka så? Du vet likaväl som jag att det lades ner innan det ens gick till åtal.
Citera
2011-05-31, 23:39
Bannlyst
Citat:
Jag har läst vad som stod i förhöret om den påstådda snopp incidenten, det står inte så som du formulerar det, källa tack!

Han är inte dömd för några övergrepp, det är nedlagt så du kan lägga ner diskussionen om det och hålla dig till fakta i fallet istället. Så vida du inte har uppgifter som vi andra inte har? Kom då gärna med källa tack.

Varsågod är källan som du bad om. Detta har alltså Joakim hängt ut om dottern. Hon kan snart läsa. Hon kan googla sin pappas namn hos en kompis och få se precis vad som helst.

Citat:
Du leker med snoppen, vad gör du med den då?

Jag (ohörbart…) den

Ja men, hur gör man då?

(ohörbart…)

Du kan inte du visa, hur ser den där snoppen ut då?

Den (ohörbart) den är rak

Den är rak.

Ja, det är den

Ja, och vad händer med den när du leker med den då, va, vad händer sen?

Äh, (ohörbart…)

Hur slutar den där leken då?

Ja, men när jag inte vill slutar den

Jaha, och snoppen är rak?

Ja

Vad säger pappa då?

Ingenting(fnittrar)

Gör han någonting annat, när du leker snoppleken?

Han sover

Sover han?

Jaha

Jaa

Och märker ingenting, han är vaken då men, eh men han ligger i sängen

Han är vaken och ligger i sängen.

Hm
Citera
2011-05-31, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Exakt. Varför fattar du det så lätt men inte Ahmenvaafaan, konstigt.

Var står det att jag inte påstår att mormodern inte påverkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in