2010-09-09, 13:41
Medlem
Jahaja..

Daddyislogik, när den är som bäst! Dvs den talar verkligen om för läsarna vilken snurrig värld skribenten lever i.

Om jag tar det så här då:

- Tror du att det du kalla skitsnackande om JR skulle uppstå om JR inte startat denna tråd, inte skrivt i sin blogg, inte skrivit skit om mamman på Newsmill?

- Hur tänker du dig att JR´s eviga nätmalande skulle bemötas istf så som tex jag gör?

- Vad anser du om att en vuxen, sk man lägger ut diverse förhör med ett oskyldigt barn som huvudperson? Är det upprörande?

Jag behöver inte ursäkta mitt betende. JR däremot borde be om ursäkt för att han utsatt sina barn för bloggsfären. Deras mammor också!

Mina barn kommer aldrig få läsa något ont jag skrivit om den andra föräldern. För jag har inte det dåliga omdömmet att outa dem. Jag är anonym och jag äger inte mina barn. Jag har bara förmånen att få "låna dem" och vara dem nära, skydda dem och älska dem förbehållslöst. DÄRFÖR kommer ditt resonemang aldrig ske, hos oss.

Jo.. JR/mammans dotter är verkligen mer värd än vad JR utsatt henne för. Vad är det du försöker anspela på här? Skamkänslor? Visst! Kör den med JR, får du se om det verkligen hjälper. Trams!

Mina barn och andras ungar, tänk det finns massor av situationer när jag både känner och tänker så. Icke dessto mindre ska behandling av alla barn vara likvärdig.

Om JR nu älskar sin dotter som jag älskar mina barn ska han skydda henne. Inte jag! JR skyddar inte mina barn, inte dina barn och inte andras barn. JR hänger ju tvärt om ut oskyldiga barn. Både döda och levande. Det är ett sjukt betende. Vad är det du inte förstår egentligen? Vad är det du försvarar?

Och nej! Uppenbarligen är inte dottern mer värd i sin pappas ögon än vad han givit henne i hennes korta liv.

För mig är hon bara ett barn bland andra. Men ett barn som behöver andra vuxna som tar hennes parti mot en galen vuxen, som inte har varken gränser eller empati.

Och nu får du lugna ner dig ett par kg. Barnet kommer inte läsa detta än på många år. Bra så! Hennes mamma håller nog koll på vad knodden behöver eller ej! Så hur jag skriver i nuläge handlar om JRs försvar av stalkingen som han håller på med.

Och du.. En annan grej, Det är så märkvärdigt konstigt med "gummor/gubbar" som dig. Ni dyker upp då och då och kan och vet allt. Varför har ni inte stoppat JR från att gräva sin egna grav tidigare? Barnet sitter ju onekligen i kläm när det gäller JR´s härjningar på nätet. Kan det vara en framkomlig väg, att ni "Daddyister" ägnar er åt att Chilla JR, så vi andra inte har något att skriva om?

Det skulle ju vara toppen för JR´s ungar!
Citera
2010-09-09, 13:44
Medlem
CamillaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Pjaaaa... sådär hörrudu, haha. Det blir ganska absurt, faktiskt rentav omöjligt, att skilja på sak och person i sådana här fall. Inte så att en person diskvalificerar sig som vårdnadshavare i och med sina åsikter i lagens mening, för så är det ju självklart inte. Men man kan inte skilja en åsikt om t.ex våldtäkt ifrån den person som har åsikten. Det gör inte personen till våldtäktsman, däremot säger en människas ställningstaganden en hel del.
"Daddyhatare" skulle alltså vara en etikett på människor som inte tål andra åsikter än deras egna, så är det väl inte, däremot är det otroligt viktigt att "Daddys Sverige" och den grenen av papparättsrörelsen blir kritiserad. Att Daddy dragit in sin dotter i detta är beklagligt, men han kan inte gömma sig bakom henne för att slippa kritik.
Mamman har själv inte bett om denna offentlighet. Smutskastningen av henne prickades av DI.
Stopp, Daddys Sverige tillhör väl inte just denna VT. Har jag förstått det på fel sätt?
Citera
2010-09-09, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CamillaD
Viktig läxa är att skilja på sak och person. Vi får se hur det går med umgänget, vem vet, kanske det sker i denna stund.
Intressant att du och dina "kompisar" vill att vi ska tro att umgänget förändrats på nåt sätt, eller har Joakim lurat er där?
Mål nummer 816-09 hos Varbergs Tingsrätt rörande vårdnad, boende och umgänge är pågående.
Muntlig förhandling blir det först torsdag den 21 oktober.
Tills dess har Joakim att rätta sig efter sina 4 timmars övervakat umgänge var 14:e dag (om han nu kommer ihåg att infinna sig förståss).
Senast redigerad av HenrikJ 2010-09-09 kl. 13:49.
Citera
2010-09-09, 13:54
Medlem
CamillaD

Visst ska man skilja på person och sak. Men bara till en viss gräns!

När mönstret av en personlighet börjar uppdagas så är det omöjligt att inte ta med det i parametrarna när man bedömmer någon. Man måste lära sig se helheten också.

När någon "gör bort sig" en gång är det ingen som tycker det är pinsamt eller konstigt. Människor gör fel, säger fel saker mm, mm.

När en person gång efter annan gör bort sig i offentlighetens ljus, som JR gjort så är det omöjligt att inte förstå att det är något som är fel.

Ja.. Det är ganska troligt att personen ifråga är en stor del av sin egna problematik. Så som i JR´s fall. Han bråkar ju med alla! Han försöker ju scooooopa allt. Han vill sätta dit alla som inte tycker som honom. Det är helt enkelt en del av JR´s personlighet. Det ska tas i beräkning när man ser till barnets bästa.

Det fattar väl vem som helst att det är stört på omöjligt att resonera med en människa som inte ens kan tolka text. Eller koppla ihop orsakan och verkan, eller ta eget ansvar som vuxna gör.

Klart att allt detta påverkar hans umgänge med barnen. Klart att mammorna är utmattade av hans jävla trams. Och hans ordbajseri! Klart flickmamman undrar hur framtiden med dottern ska bli. Om hur pappans skriverier om kvinnor som hot, kvinnor som får skylla sig själva. Ska påverka dottern i framtiden. Vad tror du?
Citera
2010-09-09, 14:00
Medlem
CamillaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
Jahaja..

Daddyislogik, när den är som bäst! Dvs den talar verkligen om för läsarna vilken snurrig värld skribenten lever i.

Om jag tar det så här då:

Citat:
- Tror du att det du kalla skitsnackande om JR skulle uppstå om JR inte startat denna tråd, inte skrivt i sin blogg, inte skrivit skit om mamman på Newsmill?
Varför drar du dig ner till den nivå du själv tar avstånd från?

Citat:
- Hur tänker du dig att JR´s eviga nätmalande skulle bemötas istf så som tex jag gör?
Genom att förstå att du skriver om en pappa till i detta fall två barn och lägga nivån där.

Citat:
- Vad anser du om att en vuxen, sk man lägger ut diverse förhör med ett oskyldigt barn som huvudperson? Är det upprörande?
Ja det kan vara upprörande. Vad anser du om att hjälpa till att sprida det på nätet?

Citat:
Jag behöver inte ursäkta mitt betende. JR däremot borde be om ursäkt för att han utsatt sina barn för bloggsfären. Deras mammor också!
Nej, du behöver inte ursäkta ditt beteende, det visar att du inte förstår hur det du skriver kan påverka barnen. Avsaknad av insikt.

Citat:
Mina barn kommer aldrig få läsa något ont jag skrivit om den andra föräldern. För jag har inte det dåliga omdömmet att outa dem. Jag är anonym och jag äger inte mina barn. Jag har bara förmånen att få "låna dem" och vara dem nära, skydda dem och älska dem förbehållslöst. DÄRFÖR kommer ditt resonemang aldrig ske, hos oss.
Kan du klara av att sätta dig in i situationen att dina ord var riktade mot deras mamma? Skulle det påverka dom tror du?

Citat:
Jo.. JR/mammans dotter är verkligen mer värd än vad JR utsatt henne för. Vad är det du försöker anspela på här? Skamkänslor? Visst! Kör den med JR, får du se om det verkligen hjälper. Trams!
Du missförstod. Jag menade att det du skriver visar att Joakims barn inte är mer värd än så. Gå tillbaka och läs det jag skrev. Varför är inte hans barn mer värd än att du kan sitta och skriva nedlåtande om hennes pappa?

Citat:
Mina barn och andras ungar, tänk det finns massor av situationer när jag både känner och tänker så. Icke dessto mindre ska behandling av alla barn vara likvärdig.
Medhåll.

Citat:
Om JR nu älskar sin dotter som jag älskar mina barn ska han skydda henne. Inte jag! JR skyddar inte mina barn, inte dina barn och inte andras barn. JR hänger ju tvärt om ut oskyldiga barn. Både döda och levande. Det är ett sjukt betende. Vad är det du inte förstår egentligen? Vad är det du försvarar?
Jag förstår massor. Det jag förstår mest på denna tråden är att även du utnyttjar dottern och gömmer dig bakom ett värnande om barnet genom att skriva riktigt fult om hennes pappa, så bra gjort av dig (OBS Ironi!!).

Citat:
Och nej! Uppenbarligen är inte dottern mer värd i sin pappas ögon än vad han givit henne i hennes korta liv.
Uppenbarligen inte i dina heller!!

Citat:
För mig är hon bara ett barn bland andra. Men ett barn som behöver andra vuxna som tar hennes parti mot en galen vuxen, som inte har varken gränser eller empati.
Vem är galen? Anser du att du visar empati mot barnet du är så engagerad i?

Citat:
Och nu får du lugna ner dig ett par kg. Barnet kommer inte läsa detta än på många år. Bra så! Hennes mamma håller nog koll på vad knodden behöver eller ej! Så hur jag skriver i nuläge handlar om JRs försvar av stalkingen som han håller på med.
Du har inte en aning om vem som läser här. Skärp dig!

Citat:
Och du.. En annan grej, Det är så märkvärdigt konstigt med "gummor/gubbar" som dig. Ni dyker upp då och då och kan och vet allt. Varför har ni inte stoppat JR från att gräva sin egna grav tidigare? Barnet sitter ju onekligen i kläm när det gäller JR´s härjningar på nätet. Kan det vara en framkomlig väg, att ni "Daddyister" ägnar er åt att Chilla JR, så vi andra inte har något att skriva om?
Jag har följt denna tråden sedan start, jag är inte ny, bara ny skribent. Det har jag skrivit innan till dig. Menar du att jag skall bestämma över Joakim? Hur då? Har han inte rätt att göra sina val, precis som du gör när du skriver ner hans dotters pappa?

Det skulle ju vara toppen för JR´s ungar!

Jag tar ingen ställning för eller emot någon av föräldrarna, vilket alla neutrala läsare kan se.
Här handlar det om barnet, hennes livssituation.

"Gårdagen slutade vid midnatt.
Varje dag är en ny början.
Lär dig konsten att glömma och fortsätt lev vidare"
Citera
2010-09-09, 14:01
Medlem
CamillaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Intressant att du och dina "kompisar" vill att vi ska tro att umgänget förändrats på nåt sätt, eller har Joakim lurat er där?
Mål nummer 816-09 hos Varbergs Tingsrätt rörande vårdnad, boende och umgänge är pågående.
Tills dess har Joakim att rätta sig efter sina 4 timmars övervakat umgänge var 14:e dag (om han nu kommer ihåg att infinna sig förståss).
100% fel.
Om det inte fungerar nu kommer det att bli huvudförhandling, fram till dess är det oövervakat umgänge som gäller.
Citera
2010-09-09, 14:02
Medlem
HenrikJ

Men du.. Om nu JR har vh, som vissa vill påskina. Så innebär det ju, med dina uppgifter om att huvudförhandling är i mitten på oktober, att mamman visar på stor vilja till samarbete.

Ett samarbete som "daddyisterna" påstår inte finns från mammans sida. Inte ens när både mamman och mormodern erbjudit sig att både skjutsa, hämta eller lämna 4h eller vh, så har ju det setts som ett bevis för att mamman verkligen vill att barnet ska ha kontakt med sin pappa.

Så det kan bli! Eller så här.. Så här blir det när människor ljuger och hittar på. De har helt enkelt ett hevlvete att hålla reda på sanningen. Därför avslöjar de sig själva, förr eller senare.
Citera
2010-09-09, 14:03
Bannlyst
CamillaD, du klagar på bägge sidorna för att de skriver om flickans situation men vad är det du gör själv när du deltar i den här diskussionen? Hoppas du inte slog huvudet nu.

I övrigt så tycker jag inte att du har så intressanta saker att säga, en massa text men säger intenting alls egentligen. Urvattnat diskvatten är det jag kommer att tänka på.
Citera
2010-09-09, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
HenrikJ

Men du.. Om nu JR har vh, som vissa vill påskina. Så innebär det ju, med dina uppgifter om att huvudförhandling är i mitten på oktober, att mamman visar på stor vilja till samarbete.

Ett samarbete som "daddyisterna" påstår inte finns från mammans sida. Inte ens när både mamman och mormodern erbjudit sig att både skjutsa, hämta eller lämna 4h eller vh, så har ju det setts som ett bevis för att mamman verkligen vill att barnet ska ha kontakt med sin pappa.

Så det kan bli! Eller så här.. Så här blir det när människor ljuger och hittar på. De har helt enkelt ett hevlvete att hålla reda på sanningen. Därför avslöjar de sig själva, förr eller senare.

Ja och ingen har kunnat precisera en sträcka av tid när denna mamma absolut ska ha motarbetat umgänge. Det innebär att alla innerst inne vet att det är skitsnack.

Joakim framställer det så här för att han vill vara offer.Han vill ha en identitet som han inte har på annat sätt.
Citera
2010-09-09, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ

Citat:
100% fel.
Om det inte fungerar nu kommer det att bli huvudförhandling, fram till dess är det oövervakat umgänge som gäller.

CamillaD, så huvudförhandlingen kommer inte att bli av. För att föräldrarna är överens i så fall. Men hur ska du svartmåla mamman nu då?
Citera
2010-09-09, 14:15
Medlem
CamillaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
CamillaD, så huvudförhandlingen kommer inte att bli av. För att föräldrarna är överens i så fall. Men hur ska du svartmåla mamman nu då?
Nu tar du väl i så du spricker. VAR har jag svartmålat mamman, peka på ett enda exempel? Vi vet inte om Huvudförhandlingen kommer att bli av. Kan föräldrarna komma överens nu, då är det ju bra. Eller hur?
Citera
2010-09-09, 14:18
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Stopp, Daddys Sverige tillhör väl inte just denna VT. Har jag förstått det på fel sätt?
Jag tror nog att man måste säga att Daddys Sverige och vt hänger ihop i allra högsta grad, jo, eftersom vt är inbakad i konceptet Daddys Sverige, dit alla som vill ha hjälp mot storebror anmodas att höra av sig. Vilket jag personligen tycker är en riktigt obehaglig form för påtryckning, och något Daddy borde lägga av med omedelbart. Jag upprepar mig lite nu, men det står bokstavligen att Daddys Sverige erbjuder diskret spaning, och det är en kuslig utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in