2011-06-08, 06:53
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nu utövar de sociala myndighterna ihop med polismyndighten utpressning alt. hämnd mot Joakim Ramstedt också. Eftersom han väcker uppmärksamhet kring sin situation ser man till att sätta press på honom genom att låta en vilande anmälan om brott mot PUL bli ett vapen mot honom i vårdnadstvisten. Att man kör det racet vid denna tidpunkt kan inte vara någon slump.

Det kan mycket väl vara Maria Brage, den utredande polis som inte kunde få fast JR för de övergrepp han enligt psykologerna inte begått, som ligger bakom även denna historia. Trots att allt talade för att några övergrepp inte hade begåtts, fortsatte barnhuset i Göteborg tillsammans med polisen att trakassera Ramstedt och barnet genom att inte avskriva misstankarna trots de klara indikationer som förhören givit. Man uppehöll istället besöksförbudet och "gav uttryck för oro" utan några som helst skäl.

Nu har det visat sig att den mamma som barnhuset och Maria Brage hade ett tätt samarbete med inte är stabil och har gett uttryck för en överdriven oro. Om Maria Brage, barnhuset och familjerätten hade bedrivit sitt arbete förutsättningslöst och inte tagit ställning för mamman hade detta kunnat uppdagas långt tidigare. Mamman har en historia av grundlösa orosanmälningar mot Ramstedt, vilket finns beskrivit även i en tidigare tingsrättsdom. Hämtades denna information in av Maria Brage?

Varför fortsätter Maria Brage i samarbete med barnhuset i Göteborg att bedriva sin utredning mot Joakim Ramstedt när förundersökningen läggs ner? Är detta motiverat? Är det förenligt med gott polisarbete och hennes instruktioner? I ljuset av senare utredningar av barnet situation är det klart att Marias Brages undermåliga undersökning enbart förvärrat barnets situation. Nu försöker man stoppa Ramstedts kritik av utredande myndigheter under förespegling att arbeta för barnets bästa. Är det i barnets intresse att inte friskriva Ramstedt från anklagelserna som orättmätigt framförts mot honom och låta henne växa upp i tron att detta hade någon sorts rim och reson?

Varför går det utmärkt att offentligt anklaga en oskyldig man för incest och dra det genom domstolarna utan bevis, medan det inte skulle vara OK att offentligt protestera mot denna behandling?

I början av ditt inlägg frågar du huruvida det kan vara Maria Brage som ligger bakom
ett "hot" om PUL-åtal, för att lite längre ner konstatera att det ÄR så att hon fortsätter
att driva "sin" utredning... Hur är det egentligen? Vad är fakta?

Oavsett riktigheten i hans kamp om sin dotter så har Jocke både tidigare och senare
gjort sig skyldig till brott mot PUL vid ett flertal tillfällen. Likaså hot och förtal.
Man kan nog t o m säga att han kommit lindrigt undan så här långt. Att hänga ut
dagispersonalen är ett lågvattenmärke.
Citera
2011-06-08, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Din egen trovärdighet är inte direkt högre än gruset på marken så att du uttalar dig om trovärdighet känns lite malplacerat faktiskt.
Dessutom så verkar du ha vissa sökord färdiga i huvudet som du mer än gärna hugger på. Ord som beskriver saker som mat på bordet, sysselsättning, och andra ämnen om pappan som verkar trigga igång dig väldigt mycket.
Däremot när du ombeds läsa inte allt för långa citat ur utredningen och andra dokument och komma med någon konstruktiv tanke eller vettig logisk fundering så svänger du ett halvt varv och vänder ryggen till och spottar ur dig fräsande ord så det stänker om det.
Du säger dig värna om flickan men det är mer som att du krystar in det i samma andetag som du lägger över precis all skuld på pappan.
Du krystar in lite här och var att flickans mamma borde gjort det eller det annorlunda men även där kastas genast fokus direkt över till hur pappan är och vad han gjorde vid en herrans massa tillfällen.
Jag skulle kunna fortsätta länge till men saken är att ju mer du går på så här desto mer sätter du faktiskt fokus på dig själv än på pappan och mamman.
Det är inte alla i den här tråden som håller med pappan eller tycker att han gör rätt i det han gör men du är den enda som konstant vägrar i sten att läsa något av det som finns som belyser hur flickan mår och varför hon mår som hon gör.
Du säger att du har läst men på ditt sätt att skriva och bemöta detta så kommer dina nedlåtande haranger om pappan.
Ännu mer och ännu tydligare blir det specifikt i de inlägg som citerar eller tar upp redan konstaterad fakta och inga rykten eller hörsägen. Där reagerar du kraftigare.
Varför är det så svårt att tona ner och resonera konstruktivt?
Det finns inget som säger att i den här tråden måste man hålla med och tycka som pappan.
Men man kan göra det på lite olika sätt bara.
Det är flickan vi inte får glömma bort bland alla diskussioner här.

Jag har ingen trovärdighet att försvara.

Den här tråden handlar om ponken och hans strid. Utifrån det han själv skriver. Jag besvarar och bemöter. Det passar inte herrarna. Känns det som om jag bryr mig? Faktiskt inte!

Lägg inget fokus på mig. Jag har inte startat det här eller är intresserad av att höra vad ni tror och tycker om mig.

Konstruktivt? Det enda konstruktiva ni daddyister har att komma med är att sätta barnet på LVU. Jag har kommit med några förslag men blivit bemött som om det var det dummaste ni hört. SÅ?

Det finns inte alls något krystat i vad jag säger. Din tolkning och dina bekymmer. Barnet ska vara i fokus. Mamman har sina fel och pappskallen har verkligen sina fel. Skillnaden dem emellan är ju att mamman inte skriver någonting och ponken skriver ner allt. Även saker han uppenbart inte förstår är till bekymmer för honom själv.

Men snällla lilla människa, det är pappsen själv som blottlägger hela sin dumhet och hela sin oförmåga. Den bemöter jag. Ingenting annat.

Jag har läst dokumenten. De stämmer ju inte. Inte den här gången och heller inte andra gånger. Om man vet det så är det inte så att man direkt tyckes synd om ponken. Transparensen som det tjatas om titt som tätt av ponken finns ju inte. Det är bara luft.

Jag har läst allt skit från början till slut i ponkens skriverier. Det är bara pinsamt hur en vuxen människa kan klippa och klistra, hata och hota. Jag har noll, zipp, zero tolerans mot såna fasoner. Så får andra tycka vad de vill.

Myndigheterna må ha gjort fel. Men hur lätt kan det vara att försöka resonera och komma överens med en person som ponken. Vem vill öht ha med honom att göra? Håller man inte med honom så är uthängningarna ett faktum.
Citera
2011-06-08, 08:03
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan

Den här tråden handlar om ponken och hans strid. Utifrån det han själv skriver. Jag besvarar och bemöter. Det passar inte herrarna. Känns det som om jag bryr mig? Faktiskt inte!

Lägg inget fokus på mig. Jag har inte startat det här eller är intresserad av att höra vad ni tror och tycker om mig.

Konstruktivt? Det enda konstruktiva ni daddyister har att komma med är att sätta barnet på LVU. Jag har kommit med några förslag men blivit bemött som om det var det dummaste ni hört. SÅ?

Det finns inte alls något krystat i vad jag säger. Din tolkning och dina bekymmer. Barnet ska vara i fokus. Mamman har sina fel och pappskallen har verkligen sina fel. Skillnaden dem emellan är ju att mamman inte skriver någonting och ponken skriver ner allt. Även saker han uppenbart inte förstår är till bekymmer för honom själv.

Men snällla lilla människa, det är pappsen själv som blottlägger hela sin dumhet och hela sin oförmåga. Den bemöter jag. Ingenting annat.

Jag har läst dokumenten. De stämmer ju inte. Inte den här gången och heller inte andra gånger. Om man vet det så är det inte så att man direkt tyckes synd om ponken. Transparensen som det tjatas om titt som tätt av ponken finns ju inte. Det är bara luft.

Jag har läst allt skit från början till slut i ponkens skriverier. Det är bara pinsamt hur en vuxen människa kan klippa och klistra, hata och hota. Jag har noll, zipp, zero tolerans mot såna fasoner. Så får andra tycka vad de vill.

Myndigheterna må ha gjort fel. Men hur lätt kan det vara att försöka resonera och komma överens med en person som ponken. Vem vill öht ha med honom att göra? Håller man inte med honom så är uthängningarna ett faktum.
Du måste förstå att dina skriverier i denna tråden behövs granskas en hel del, jag har inte på väldigt länge sett någon få ur sig mer rappakalja än du. Varför din troväridhet ifrågasätts är inget mysterium, det beror på att du tar till en storportion personangrepp. Du ljuger, varför? Du erkänner inte en lögn trots att den finns bevisad för dig, varför? Du går in med liv och lust i en människas liv och ställer diagnos, varför? Du förtalar, varför? Du försöker dig på att mästra personer som inte håller med dig, varför? Du skriver i affekt i syfte för att skada en annan människa, varför? Jag kan hålla på en bra stund. Du är en mobbare och verkar ha som mål att överträffa dig själv. Du tjatar på som en pappegoja och tror på något egendomligt vis att det ses som en sanning, du vill skada en annan människa, varför?
Jag avsyr lögnare som ljuger för att skada eller rädda sitt eget skinn, jag har noll, zipp, zero tolerans mot såna fasoner och du är en bevisad lögnare. Varför skall jag tro på ett enda ord från dig? Du vill inget annat än att pappan skall försvinna ur flickans liv. Du kan möjligtvis tänka dig ett umgänge om det sker på villkor du anser vara rätt, vad du nu har med deras liv att göra. Jaja, jag vet, du vill att det skall vara umgänge. Konstigt resonemang av dig med tanke på vad du har skrivit om pappan.

Dina sista meningar visar tydligt på ett mycket negativt tänkande, det är ju en himla tur att du inte skall vara med i processen, det hade skadat hela situationen.
Senast redigerad av Aposteriori 2011-06-08 kl. 08:24.
Citera
2011-06-08, 08:32
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Skillnaden dem emellan är ju att mamman inte skriver någonting och ponken skriver ner allt.
Skillnaden mellan mamman och pappan är att mamman har tagit flickan och hållt sig borta sedan dess, med mormors hjälp inte att förglömma. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman har en mormor som lägger näsan i blöt och drar hela tvisten baklänges. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman anmäler pappan för vidriga händelser, inte en gång utan flera gånger. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman har makten att påverka flickan. Skillnaden mellan föräldarna är att mamman försöker manipulera både domstolar och socialtjänsten. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman får utbrott och diskuterar pappan på ett negativt sätt inför flickan. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman har en mamma som styr över henne och indirekt styr flickan. Skillnaden mellan föräldrarna...
Citera
2011-06-08, 08:34
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Vad är det som inte stämmer med dokumenten? Har du andra dokument? Nu får du allt upp till bevis för jag tror inte på ett ord från dig längre.
Citera
2011-06-08, 08:44
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nu utövar de sociala myndighterna ihop med polismyndighten utpressning alt. hämnd mot Joakim Ramstedt också. Eftersom han väcker uppmärksamhet kring sin situation ser man till att sätta press på honom genom att låta en vilande anmälan om brott mot PUL bli ett vapen mot honom i vårdnadstvisten. Att man kör det racet vid denna tidpunkt kan inte vara någon slump.

Det kan mycket väl vara Maria Brage, den utredande polis som inte kunde få fast JR för de övergrepp han enligt psykologerna inte begått, som ligger bakom även denna historia. Trots att allt talade för att några övergrepp inte hade begåtts, fortsatte barnhuset i Göteborg tillsammans med polisen att trakassera Ramstedt och barnet genom att inte avskriva misstankarna trots de klara indikationer som förhören givit. Man uppehöll istället besöksförbudet och "gav uttryck för oro" utan några som helst skäl.

Nu har det visat sig att den mamma som barnhuset och Maria Brage hade ett tätt samarbete med inte är stabil och har gett uttryck för en överdriven oro. Om Maria Brage, barnhuset och familjerätten hade bedrivit sitt arbete förutsättningslöst och inte tagit ställning för mamman hade detta kunnat uppdagas långt tidigare. Mamman har en historia av grundlösa orosanmälningar mot Ramstedt, vilket finns beskrivit även i en tidigare tingsrättsdom. Hämtades denna information in av Maria Brage?

Varför fortsätter Maria Brage i samarbete med barnhuset i Göteborg att bedriva sin utredning mot Joakim Ramstedt när förundersökningen läggs ner? Är detta motiverat? Är det förenligt med gott polisarbete och hennes instruktioner? I ljuset av senare utredningar av barnet situation är det klart att Marias Brages undermåliga undersökning enbart förvärrat barnets situation. Nu försöker man stoppa Ramstedts kritik av utredande myndigheter under förespegling att arbeta för barnets bästa. Är det i barnets intresse att inte friskriva Ramstedt från anklagelserna som orättmätigt framförts mot honom och låta henne växa upp i tron att detta hade någon sorts rim och reson?

Varför går det utmärkt att offentligt anklaga en oskyldig man för incest och dra det genom domstolarna utan bevis, medan det inte skulle vara OK att offentligt protestera mot denna behandling?
Nu hänger jag inte alls med i svängarna här...

Var får du uppgiften om att Brage fortsatt utreda det nerlagda fallet ifrån?
Polisanmälan tycks komma från Göran Gräslund, generaldirektör på datainspektionen, inte polisen.

Jag ser inte kopplingen, kan du utveckla?
Citera
2011-06-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Skillnaden mellan mamman och pappan är att mamman har tagit flickan och hållt sig borta sedan dess, med mormors hjälp inte att förglömma. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman har en mormor som lägger näsan i blöt och drar hela tvisten baklänges. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman anmäler pappan för vidriga händelser, inte en gång utan flera gånger. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman har makten att påverka flickan. Skillnaden mellan föräldarna är att mamman försöker manipulera både domstolar och socialtjänsten. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman får utbrott och diskuterar pappan på ett negativt sätt inför flickan. Skillnaden mellan föräldrarna är att mamman har en mamma som styr över henne och indirekt styr flickan. Skillnaden mellan föräldrarna...

Det här borde synas lika tydligt även för Amvf som om det stod med rött över hela datorskärmen men ser hon det?
Nej, det är endast det faktum att pappan skriver ner som är nageln i ögat och för mig är det som att en motvilja finns mot att det kommer ut och när man inte vill att saker ska komma ut till allmän kännedom så kan det vara ett tecken på att det som kommer ut, faktiskt är sant.
Om än en riktigt obehaglig sanning för vissa men ack, så viktigt för andra att ta del av för att själva slippa hamna där.
Citera
2011-06-08, 10:23
Medlem
Citat:

Dokumenten stämmer inte? Men visa då dokument som styrker det du tycker och anser är sanningen!! Ska det vara så svårt?
Myndigheterna har gjort fel och det är rätt av honom att skriva om det. Det är nästan bara du som inte gillar att han gör det.
Varför tror du att det med största sannolikhet kan bli ett LVU?
Läs alla dokumenten du har, från början, och sen tittar du på det Aposteriori precis nyss beskrev om alla skillnader.
Sen funderar du en stund...
Senast redigerad av TheSkeptiker 2011-06-08 kl. 10:32.
Citera
2011-06-08, 10:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Dokumenten stämmer inte? Men visa då dokument som styrker det du tycker och anser är sanningen!! Ska det vara så svårt?
Myndigheterna har gjort fel och det är rätt av honom att skriva om det. Det är nästan bara du som inte gillar att han gör det.

Man säger ju att den som påstår något är den som ska belägga det. Joakim gör det genom att visa fram dokument. Och de stödjer hans resonemang. Den som då tycker att dokumenten inte stämmer måste ju själv påvisa varför de inte gör det. Detta görs inte av de som hatar Joakim. De anser tydligen deras hat är nog så tillräckligt. Så är det naturligtvis inte. Har man inget belägg är det lika bra att inget säga. Om inte syftet är att få så lågt förtroende som möjligt. Ibland kan man faktiskt fråga sig om det faktiskt är det som är målsättningen för vissa.
Citera
2011-06-08, 10:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Varför tror du att det med största sannolikhet kan bli ett LVU?
Läs alla dokumenten du har, från början, och sen tittar du på det Aposteriori precis nyss beskrev om alla skillnader.
Sen funderar du en stund...

Du har ett litet fel i ditt inlägg Ahmenvaafaan tror inte att det blir något lvu.

Rimligtvis kommer det att bli ett men h*n förfäktar att det inte finns på kartan.

//Reimer
Citera
2011-06-08, 10:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Om än en riktigt obehaglig sanning för vissa men ack, så viktigt för andra att ta del av för att själva slippa hamna där.

Joakim säger också själv att detta är hans syfte numer. Att genom sin egen berättelse och redogörelse visa hur det faktiskt fungerar. Om man kallar Joakim för rättshaverist, vad faan ska man då inte kalla alla de totalt inkompetenta galningar han mött hos myndigheterna som ju ska vara så kallade professionella yrkesfolk?
Citera
2011-06-08, 10:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Joakim säger också själv att detta är hans syfte numer. Att genom sin egen berättelse och redogörelse visa hur det faktiskt fungerar. Om man kallar Joakim för rättshaverist, vad faan ska man då inte kalla alla de totalt inkompetenta galningar han mött hos myndigheterna som ju ska vara så kallade professionella yrkesfolk?

Ja, vad ska man ge dem för namn egentligen jag brukar kalla dem extremfeminister
men det kan ju finnas något bättre epitet på den sortens yrkesfolk?

//Reimer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in