2011-06-07, 19:01
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Så du tror att de problem med flickans far CE ger yttryck för idag och som de som observerat situationen på utredningshemmet beskriver, skulle vara väsensskilda för de problem hon ger uttryck för när dottern är mycket liten?
Nej, det menar jag inte, däremot vet man inte i ingången till vårdnadstvister (som myndighet) vilka det är som kommer att spåra ur. Första steget är att hjälpa föräldrarna att närma sig ett samarbete och dämpa den infekterade situationen, därefter göra en helhetsbedömning och ytterligare dämpa den infekterade situationens genomslagskraft, målet är fortfarande att barnet ska få tillgång till båda sina föräldrar, och insatserna ska ha samma mål.
Detta var den gång man tog, och det fungerade, barnet hade tillgång till båda sina föräldrar.

Det var då anmälan om övergrepp kom, och efter att polisutredningen var klar borde man ta en närmare titt på båda föräldrarna och reda ut var det går fel...detta gjordes också, men man glömde prioritera umgänget under tiden. Det borde ganska snabbt ha satts in insatser att hjälpa mamman att känna trygghet. Istället blev det ytterligare en utredning (utan umgänge i väntan på den), en utredning där behovet av hjälp ännu tydligare framstod.
Citera
2011-06-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Absolut, du har rätt och när ett lvu har verkställts så kommer vi att få en annan riktning och
förhoppningsvis kommer då SL att fasas ut och få en normal position i den här underliga familjekonstellationen.

Då och först då kommer "C" att kunna fungera som en vuxen kvinna och ta sitt ansvar mot "R".

//Reimer

Underlig familjekonstelation?

Barn, mamma, sambo och mormor. Vad är det för konstigt med det? Och vem säger att det är konstigt?

Vem säger att mamman inte är en vuxen kvinna? Jag tycker hon verkar väldigt mogem kvinna som vägrar befatta sig med ponkens skitsnack, utlämnande och kränkningar på nätet.

Hur moget är det att hålla på som ponken gör?
Citera
2011-06-07, 19:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nej, det menar jag inte, däremot vet man inte i ingången till vårdnadstvister (som myndighet) vilka det är som kommer att spåra ur. Första steget är att hjälpa föräldrarna att närma sig ett samarbete och dämpa den infekterade situationen, därefter göra en helhetsbedömning och ytterligare dämpa den infekterade situationens genomslagskraft, målet är fortfarande att barnet ska få tillgång till båda sina föräldrar, och insatserna ska ha samma mål.
Detta var den gång man tog, och det fungerade, barnet hade tillgång till båda sina föräldrar.

Det var då anmälan om övergrepp kom, och efter att polisutredningen var klar borde man ta en närmare titt på båda föräldrarna och reda ut var det går fel...detta gjordes också, men man glömde prioritera umgänget under tiden. Det borde ganska snabbt ha satts in insatser att hjälpa mamman att känna trygghet. Istället blev det ytterligare en utredning (utan umgänge i väntan på den), en utredning där behovet av hjälp ännu tydligare framstod.

Ärligt talat, vad menar du?

Vad är det som har fallerat?

Du brukar inte svamla på det här sättet så en gång till
vad menar du med inlägget?

//Reimer
Citera
2011-06-07, 19:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan

Barn, mamma, sambo och mormor. Vad är det för konstigt med det? Och vem säger att det är konstigt?

Vem säger att mamman inte är en vuxen kvinna? Jag tycker hon verkar väldigt mogem kvinna som vägrar befatta sig med ponkens skitsnack, utlämnande och kränkningar på nätet.

Nej, hon är ingen mogen kvinna hon styrs av sin mor.

Läs klippen av DivineBovine en gång till nu så kommer
du att märka att det är så.

//Reimer
Citera
2011-06-07, 19:14
Medlem
Citat:
Fullt jämförbart, det är ju precis vad som har skett i "J",s fall incestanmälan m.m.

Skillnaden frånsett mordförsöket är den sociala status som CP har och som
möjliggör ett bättre försvar.

Båda är lika oskyldiga men CP vinner tvisten p.g.a sin sociala status.

Ingen är olämplig som vårdnadshavare men JR får kopiöst med stryk
just för att han är den han är.

Just du är en som har försökt spöat upp JR ordentligt och varför kan man ju
stilla undra?

//Reimer

Vi kan lägga Piper åt sidan.

Det blir ju bara mer och mer snurrigt. Så nu är det samhällets hat mot mindre bemedlade som är orsaken?

Det är ingen, hör du det! INGEN som skulle sagt ett knäpp om någonting om inte ponken bett oss om vår åsikt.

Så det är synd om ponken nu igen? Alla, återigen vill honom illa? Han är bara ett offer för ondsinta människor?
Citera
2011-06-07, 19:15
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ärligt talat, vad menar du?

Vad är det som har fallerat?

Du brukar inte svamla på det här sättet så en gång till
vad menar du med inlägget?

//Reimer
Vad vill du ha förklarat för dej? Mitt svar riktade sig direkt till HusvagnSvenssons fråga på mitt förra inlägg, och svaret berör myndigheternas handlande från start till nu.
Citera
2011-06-07, 19:16
Moderator
Amirons avatar
Citat:

Jag och DivineBovine har lagt upp i denna tråd, utdrag från socialens journal anteckningar där det står att mamman är mentalt instabil och att hon mer eller mindre styrs av mormor i denna soppa. Vad är det du inte kan förstå?
Citera
2011-06-07, 19:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Vad vill du ha förklarat för dej? Mitt svar riktade sig direkt till HusvagnSvenssons fråga på mitt förra inlägg, och svaret berör myndigheternas handlande från start till nu.

Men ursäkta då ers högvärdighet, jag trodde i men enfald att du var en av
deltagarna i tråden och inte specifikt hade ett subjekt för dina inlägg.

Än en gång en ursäkt från en som inte förstår era högre tankar som
inte är värdiga oss grottmänniskor som trängs längst nere i gyttjan.

//Reimer
Citera
2011-06-07, 19:27
Medlem
Citat:
Nej, hon är ingen mogen kvinna hon styrs av sin mor.

Läs klippen av DivineBovine en gång till nu så kommer
du att märka att det är så.

//Reimer

Tycker du det är såvidare manligt och sitta på nätet och hänga ut allt och alla, tom sina egna barn. Tigga pengar, älta gammalt skit och vägra jobba och försörja sig själv och sina barn?

Vänd på kuttingen och tala om för mig vad det är för manligt betende ponken håller på med.
Citera
2011-06-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Jag och DivineBovine har lagt upp i denna tråd, utdrag från socialens journal anteckningar där det står att mamman är mentalt instabil och att hon mer eller mindre styrs av mormor i denna soppa. Vad är det du inte kan förstå?

Undrar varför det inte lagts ut allt det positiva som kom fram om Joakim under utredningen, under så många veckors utredning måste det finnas gedigen dokumentation?
Citera
2011-06-07, 19:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Tycker du det är såvidare manligt och sitta på nätet och hänga ut allt och alla, tom sina egna barn. Tigga pengar, älta gammalt skit och vägra jobba och försörja sig själv och sina barn?

Vänd på kuttingen och tala om för mig vad det är för manligt betende ponken håller på med.

Men snälla människa, har du inte förstått någonting än om inte "J" visar de missgrepp han har blivit utsatt för vem skulle bry sig?

Det är ju det scenario som soc och mamma vill ha en pappa som viker ner sig och försvinner
ur barnets liv.

"J" har stått på sig och ska ha respekt för det och om bara soc gör vad de ska så kommer
det att ordna sig för far och dotter.

//Reimer
Citera
2011-06-07, 19:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Undrar varför det inte lagts ut allt det positiva som kom fram om Joakim under utredningen, under så många veckors utredning måste det finnas gedigen dokumentation?

Därför att "J" har försökt skydda " C" så långt det har gått, nu när inget finns att förlora
så kan sanningen komma fram och jag hoppas att historiens dom blir hård.

//Reimer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in