Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Sanna och uppriktiga kärleken? Var krass, hon är 6 år och har ingen relation till sin far. Jävligt tråkigt.
Den sanna och riktiga kärleken har hon ju till/från mamman, sambon och mormodern.
Ja, jag vet inga mer idéer än vad jag sagt.
Kanske ska vi dela henne i 2 delar?
Det är väldigt tråkigt för att inte säga tragiskt, den enda som kan/kunnat ändra på detta i ett slag är modern. Hon har inte klarat av detta, inte haft en omgivning ej heller myndigheter som hjälp henne till insikt att förstå det som de allra flesta förstår instinktivt, barn vill ha båda sina föräldrar.
Anknytningen är viktigast under barnets första tre, fyra år och uppstår allvarliga problem i föräldra-barn-relationen under den tiden, kan det få negativa konsekvenser för barnets framtida fysiska och psykiska hälsa.
Under den tiden har R en relation med sin far, en mycket bra och lycklig sådan.
Sambon? Är det den andra, tredje eller fjärde i ordningen hur får du detta till sann kärlek?
Det är större sannolikhet att barnet är i vägen när kärleken spirar.
Morföräldrar eller farföräldrar som länk till tredje generation för barn, kan vara både gulligt och praktiskt, men absolut inte nödvändigt i sig, helt enkelt så är det inte ovanligt att de är avlidna.
Du vet/har inga mer ideer säger du, tror du på allvar att du spelar någon roll i detta drama eller är utsedd att komma med lösningar?
Det kan jag garantera dig att det vore fullkomligt förödande, ditt raljerande i din sista mening att dela i två, tyder på att du inte ser barnet, utan snarare fastnat i föräldrarnas behov av rättvisa.
På ren svenska du är en empatilös fullkomlig idiot, du skall absolut inte ha med barnaärenden att göra.
Om du råkar ha någon som helst närhet irl till parterna, rekomenderar jag dig och din omgivning att du tar itu med ditt eget liv, innan du ger dig in i andras.
Det är den enda slutsats man kan dra utifrån ditt resonemang, dvs dina egna ord.
Bara nicket som du tyckt så bra att du upprepar det tyder på obotlig omognad.
https://www.flashback.org/sp27008604
Citat:
Long time.. new name.. Typ!
Tappa lösenord och bytte mailadress. Så nu är samma "Ahmenvafan" tbx, men ,med annat nick.. Jajjaemen!