2010-12-18, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och det vet du inget om men om det är som det står i Tuesday,s inlägg så har troligen
LVU utfärdats och då ska det bara verkställas.

Det är Joakim som vill ha LVU, det har han hotat med hela tiden för att försöka hota egenom sin vilja, det kommer inte ske Återigen denna tråden är sjuk och den är inte bra för någon. Nu är det jul och allt, kan inte mamman och barnet för en gångs skull få frid?
...
Citera
2010-12-18, 17:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och det vet du inget om men om det är som det står i Tuesday,s inlägg så har troligen

//Reimer
Nej, såsom det står i Tuesdays inlägg så har man sagt att man kommer att begära att få detta prövat om hon inte fullföljer vistelsen.

Fanns det redan ett LVU så hade hon inte behövt skriva på någon överenskommelse, eftersom de då redan styrde över barnets vistelse. Mammans vilja hade då inte haft någons som helst betydelse i sammanhanget - eftersom hon då saknade beslutanderätten över barnet.

Dessutom hade det naturliga då varit att mamman redan låg i process för att överklaga LVU-beslutet. Du vet väl att sådana beslut kan överklagas? Eller trodde du att socialtjänsten var allsmäktig?
Citera
2010-12-18, 17:19
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trondar
...
Citat:
Idag, 17:13 #14751
Trondar
Medlem

Reg: Dec 2010

Det är Joakim som vill ha LVU, det har han hotat med hela tiden för att försöka hota egenom sin vilja, det kommer inte ske Återigen denna tråden är sjuk och den är inte bra för någon. Nu är det jul och allt, kan inte mamman och barnet för en gångs skull få frid?

...

Vad står det någonstans att pappan vill ha LVU? Mamman kan tex låta bli att läsa här om hon vill ha julefrid från det som skrivs här. Annars får hon ligga som hon bäddar med tanke på vad hon nu ställt till med. Det är mycket synd om flickan. Det kunde ha blivit en jul med frid.
Citera
2010-12-18, 17:19
Medlem
Reimer

Då så!

Det enda du har är T-Day´s uppgifter?

Jag men då förstår jag.

Det som står i matrialet som T-day publicerat stämmer väl inte på långa vägar med de uppgifter du säger dig ha?

Vad jag kan se så känns hela upplägget som en partsinlaga från JR. Ett av alla konstiga försök från honom att sammanfatta något. Jag uppfattar att det skulle vara 2 partsinlagor. Men när jag läser det så känns det som om det bara är JR´s. Den är så spretig och konstig. Lite så som JR gjort med andra dokument. Dessutom så verkar det väldigt märkligt att advokaterna, både nya och gamla skulle ha läst in sig på fallet och sen skrivit partsinlagor som är lite?? Och varför så brådskande när nästan hela världen tar jul?

Jag hoppas T-day att det här inte är ett skjutande av "budbäraren".
Citera
2010-12-18, 17:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, såsom det står i Tuesdays inlägg så har man sagt att man kommer att begära att få detta prövat om hon inte fullföljer vistelsen.

Fanns det redan ett LVU så hade hon inte behövt skriva på någon överenskommelse, eftersom de då redan styrde över barnets vistelse. Mammans vilja hade då inte haft någons som helst betydelse i sammanhanget - eftersom hon då saknade beslutanderätten över barnet.

Dessutom hade det naturliga då varit att mamman redan låg i process för att överklaga LVU-beslutet. Du vet väl att sådana beslut kan överklagas? Eller trodde du att socialtjänsten var allsmäktig?

Kamma dig nu micro, du om någon vet väl att om socialtjänsten har bestämt sig
så blir det som de vill.

Eventuella överklagande tas långt senare, beslut verkställs och sådant tjafs som
rättigheter det löser de senare.

Myndigheterna hänvisar till barnets bästa och sen måste faktiskt saken ha sin gång.

//Reimer
Senast redigerad av Reimer 2010-12-18 kl. 17:30. Anledning: Felstavat
Citera
2010-12-18, 17:27
Bannlyst
Citat:
så blir det som de vill.

Eventuella överklagande tas långt senare, beslut verkstä'ls och sådant tjafs som

Myndigheterna hänvisar till barnets bästa och sen måste faktiskt saken ha sin gång.

//Reimer

Självklart måste allt ha sin gång. Tuesday skriver att Joakim skriver att barnet är LVU:at och då är det väl så. Självklart har hon inte rätt att åka med barnet nånstans då. Beslutet togs väl i så fall när mamman lämnade UH eller vad tror ni som vet?
Citera
2010-12-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanglar
Vad står det någonstans att pappan vill ha LVU? Mamman kan tex låta bli att läsa här om hon vill ha julefrid från det som skrivs här. Annars får hon ligga som hon bäddar med tanke på vad hon nu ställt till med. Det är mycket synd om flickan. Det kunde ha blivit en jul med frid.

Pappan har ju föresråkat LVU väldigt länge, om inte mamman följer hans regler. Jag har uppfattat det som ett hot. Nu fortsätter det via FB. Illa!

Visst, mamman kan visst det, låta bli att läsa. Men du måste ha förståelse för att hon gör det. Det här handlar ju om henne och barnets liv.

Varför menar du att det är synd om flickan? Hon är ju med sin familj och firar en jul som alla andra. Istf att utredas till döds. Det tycker jag känns betryggande.

Vad var det mamman har ställt till med?
Citera
2010-12-18, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Pappan har ju föresråkat LVU väldigt länge, om inte mamman följer hans regler. Jag har uppfattat det som ett hot. Nu fortsätter det via FB. Illa!

Visst, mamman kan visst det, låta bli att läsa. Men du måste ha förståelse för att hon gör det. Det här handlar ju om henne och barnets liv.

Varför menar du att det är synd om flickan? Hon är ju med sin familj och firar en jul som alla andra. Istf att utredas till döds. Det tycker jag känns betryggande.

Vad var det mamman har ställt till med?

Ja, jag har också fattat det så att Joakim förespråkat att barnet inte ska bo hos mamman. Han har ju sökt enskild vårdnad om barnen eller hur? Det innebär ju att han inte tycker att barnet ska bo hos mamman.

Barnet får väl först en placering och sen kanske den blir permanent eller så får barnet flytta till Joakim. Sin mamma lär hon ha förlorat då.
Senast redigerad av JanHemming 2010-12-18 kl. 17:35.
Citera
2010-12-18, 17:35
Medlem
Citat:
Som sagt var - stor skillnad på att kunna samarbeta och att utgöra en familj. Vissa människor har svårt med den distinktionen och det leder till stora problem när de tvingas inse att deras problem faktiskt inte är exets bekymmer.

Att du sedan valt att göra ditt ex liv till ett bekymmer för dig och din nya - det är väl något som din nya får hantera bäst han orkar.

Vad är det som säger att man behöver göra sitt ex liv till ett bekymmer för en själv?
Som förälder har man ett otroligt STORT ansvar gentemot barnet att kunna hantera relationen på ett klanderfritt med den andre förälder SAMT mot barnets HELA familj.
Man behöver inte vara bästis med alla, men man kan sköta sig.

Att låta sin egen besvikelse och oförmåga att hantera vuxenrelationen får inte på någotvis framförallt gå ut över barnet, för då anser jag att man allvarligt brister i sitt föräldraansvar.
Citera
2010-12-18, 17:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
så blir det som de vill.

Eventuella överklagande tas långt senare, beslut verkstä'ls och sådant tjafs som

//Reimer

Kamma dig nu Reimer - även om socialtjänsten får sin vilja igenom i nämnden så skall beslutet prövas av förvaltningsrätten senast en vecka efter att nämnden fattat sitt beslut.

Givet att det i det här fallet dessutom - om man skall ta ledning av vad som sagts enligt Tuesdays inlägg - enbart skulle handla om LVU för att genomföra insatsen -- så skulle detta dessutom upphöra att gälla när utredningen var klar, om man inte kunde visa starka skäl för att fatta beslut om LVU på annan grund.
Citera
2010-12-18, 17:40
Bannlyst
Citat:
Kamma dig nu Reimer - även om socialtjänsten får sin vilja igenom i nämnden så skall beslutet prövas av förvaltningsrätten senast en vecka efter att nämnden fattat sitt beslut.

Givet att det i det här fallet dessutom - om man skall ta ledning av vad som sagts enligt Tuesdays inlägg - enbart skulle handla om LVU för att genomföra insatsen -- så skulle detta dessutom upphöra att gälla när utredningen var klar, om man inte kunde visa starka skäl för att fatta beslut om LVU på annan grund.

Som jag fattar det har nanglar, Reimer och Canil kunskap om att barnet verkligen är LVU:at. Det låter ju så på deras inlägg i alla fall.
Citera
2010-12-18, 17:43
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
En tanke bara. Så där spontant liksom. Att propsa på LVU kan kanske vara (rent hypotetiskt då) att det är enda chansen att avprogrammera den stackars flickan från mamma och mormor och deras indoktrinerande mot flickan?

På vilket sätt skulle hon behöva avprogrammeras menar du? Vet du på vilket sätt LVU är menat att användas? Jag tvivlar på att lagarna har skrivits om så att flickan kan LVU:as bara för att ni anser att flickan har blivit hjärntvättad av mamman och mormorn att tycka illa om daddy, för jag antar att det är det du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in