2010-08-03, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhierta
Jag ber om ursäkt om jag trampat på ömma tår, ang Bjästa har jag ingen klar uppfattning det har passerat revy som många andra rubriker man inte kan engagera sig i, har jag uttryckt mig på annat sätt än, att det var/är en tragedi för alla inblandade ungdommar, så läs min ursäkt.

Sammantaget hade bloggandet pågått över två år med så gott som dagliga artiklar, blir en "involvering" inte lika graverande, oaktat de direkt inblandade som självklart måst lida, nu resulterade det i att saken får ny prövning med bla verkligt duktig advokat, vi få också hoppas detta hålls långt från all typ medial uppmärksamhet.

Att ogiltigförklara en persons föräldra förmåga, för dennes åsikter eller kritik om än helt åt helvete fel, vilket samhälle hamnar vi då i?

Detta är kanske en konsekvens just från detta fall, klipp ur Daddys nya:

"Skulle det visa sig att man som klient inte har varit uppriktig och ärlig mot oss och vi upptäcker detta så kommer även det att stå med i våra slutsatser och rapporter. Vi kommer aldrig att svika våra ideal om att barnens rättigheter alltid skall komma i första rummet."

Frågan jag ställer mig just nu är varför du vill ha en förlängning av den här tråden. Ditt inlägg anser jag lägger ved på en falnande brasa och jag ställer mig frågande till det.
Citera
2010-08-03, 12:48
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:

Sammantaget hade bloggandet pågått över två år med så gott som dagliga artiklar, blir en "involvering" inte lika graverande, oaktat de direkt inblandade som självklart måst lida, nu resulterade det i att saken får ny prövning med bla verkligt duktig advokat, vi få också hoppas detta hålls långt från all typ medial uppmärksamhet.
Endast för tydlighetens skull: är det Bjästafallet du syftar på här?
Citera
2010-08-03, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krickelina
Enligt min uppfattning så handlar det här om en vårdnadstist.
Jag hár inte tillräckliga fakta för att ta ställnng om vem som har rätt eller fel.

Den enda som har rätt i den här frågan är den lilla flickan som har rätt till båda sina föräldrar och till sin äldre bror.

Som jag ser det spelar det íngen roll vad daddy eller mamman tycker, det handlar om flickans rätt till sin pappa, till sin bror och till pappans släkt.

Även om daddy har burit sig illa åt på olika sätt så är han ändå flickans pappa och hon har rätt att lära känna honom och själv bedöma om han är bra eller ej.

Det borde vara självklart, det är också så en majoritet av befolkningen tror att det fungerar, dessvärre gör det inte det, och det är viktigt att diskutera, håller med er kia stålis o Sev, dock jag hoppas vi kan börja diskutionerna här utan det specifika fallet, var det inte så HVS att det fick diskuteras vårdnadstvister i allmänhet ?

Jag är glad för hela familjen att det personliga är borta, och för Daddy att han vänt detta till något positivt.
Citera
2010-08-03, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Tydligen har Daddys blogg bytt kostym och har startat om. Allt skrivet om dottern, mamman och vårdnadstvisten är numera arkiverade och ligger inte längre för allmänhetens ögon.

Håller Daddy sig ifrån att diskutera detaljer ur sin privata VT så antar jag att denna tråd dör ut. Bra för Daddy, dottern och alla andra drabbade.

Dock hoppas jag att frågorna fortsätts diskuteras, men då i andra trådar och allmänt formulerade.

Frågorna är både viktiga och intressanta att diskutera allmänt, med att dra in identifierbara privatpersoner och hänga ut dem publikt med bara motpartens subjektiva och smutsiga version är det jag här reagerat mest på. Det gynnar inte någon, man kan som sagt inte hota, kränka och skrämma till sig ett sunt föräldrasamarbete. Det är jättebra att Daddy äntligen tagit sig i kragen och lagt ner bloggen, hoppas att allt cashat material också med tiden drunknar i mediabruset och jag hoppas Daddy fortsätter hålla sig på en mer allmän nivå i sina diskussioner så inte fler människor utpekas och hängs ut. Så länge han håller det så är jag övertygad om att denna tråd kommer att dö ut, det är det bästa för alla parter.

Citat:
Jag ber om ursäkt om jag trampat på ömma tår, ang Bjästa har jag ingen klar uppfattning det har passerat revy som många andra rubriker man inte kan engagera sig i, har jag uttryckt mig på annat sätt än, att det var/är en tragedi för alla inblandade ungdommar, så läs min ursäkt.

Att ogiltigförklara en persons föräldra förmåga, för dennes åsikter eller kritik om än helt åt helvete fel, vilket samhälle hamnar vi då i?

Detta är kanske en konsekvens just från detta fall, klipp ur Daddys nya:

"Skulle det visa sig att man som klient inte har varit uppriktig och ärlig mot oss och vi upptäcker detta så kommer även det att stå med i våra slutsatser och rapporter. Vi kommer aldrig att svika våra ideal om att barnens rättigheter alltid skall komma i första rummet."

Här håller jag med Sev, vill Daddy genom sina vänner fortsätta slänga skit på mamman i denna tråden nu när han inte kan göra det i gammal blogg, man kan ju undra?

Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Frågan jag ställer mig just nu är varför du vill ha en förlängning av den här tråden. Ditt inlägg anser jag lägger ved på en falnande brasa och jag ställer mig frågande till det.
Citera
2010-08-03, 13:13
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:

Jag är glad för hela familjen
Vad bra, men har du funderat på att svara på föregående fråga?
Citera
2010-08-03, 13:16
Bannlyst
Citat:
Det borde vara självklart, det är också så en majoritet av befolkningen tror att det fungerar, dessvärre gör det inte det, och det är viktigt att diskutera, håller med er kia stålis o Sev, dock jag hoppas vi kan börja diskutionerna här utan det specifika fallet, var det inte så HVS att det fick diskuteras vårdnadstvister i allmänhet ?

Jag är glad för hela familjen att det personliga är borta, och för Daddy att han vänt detta till något positivt.

Men...och jag vidhåller...fortsätter du att dra in Daddys blogg i en rent allmän diskussion så är det där vi hamnar. Varje inlägg han skriver kommer att nagelfaras och han i sin tur kommer att gå igång på det som skrivs här - it takes two to tango. Vill man diskutera allmänt och inte dansa ringdans runt Daddy hela tiden, så är det nog bra mycket bättre att starta nya relevanta trådar!
Citera
2010-08-03, 13:23
Medlem
Kimbo7s avatar
Daddys nya blogg utgår ju ifrån hans egen tvist. Men det verkar finnas en del pengar och en hel organisation bakom. Hur ska man annars tolka det här?

"Behöver du någon som diskret kan dokumentera exempelvis överlämningar, eller andra händelser? Vi kan även hjälpa till med spaning och efterlysning av saknade personer."
Citera
2010-08-03, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Daddys nya blogg utgår ju ifrån hans egen tvist. Men det verkar finnas en del pengar och en hel organisation bakom. Hur ska man annars tolka det här?

"Behöver du någon som diskret kan dokumentera exempelvis överlämningar, eller andra händelser? Vi kan även hjälpa till med spaning och efterlysning av saknade personer."

Det finns ganska många s.k. jurister som sysslar med sådant där - en del kallar sig rakt ut för privatdeckare - bara att googla...
Citera
2010-08-03, 13:41
Medlem
Kimbo7s avatar
Apropå inställningen till rättsväsendet finns där också en formulering om "problemet med att låta domstolarna avgöra".
Daddys förra blogg kan eventuellt ha blivit nerstängd av Blogger eller Datainspektionen, det här är givetvis något som måste kollas upp men osannolikt är det inte. Jag väntar fortfarande på svar från Fosforera och Lejonhierta, apropå vissa påståenden.
Citera
2010-08-03, 13:47
Medlem
dorisgays avatar
Citat:

Har inte haft tid att följa detta på väldigt länge. Iofs är det inte så svårt att göra en hemsida som ser respektingivande ut... Men det här känns ändå som en mycket oroväckande vändning, vad händer med rättssäkerheten? Flera i denna tråd har talat om faran med privatjustice.
Citera
2010-08-03, 13:49
Bannlyst
Citat:
Apropå inställningen till rättsväsendet finns där också en formulering om "problemet med att låta domstolarna avgöra".
Daddys förra blogg kan eventuellt ha blivit nerstängd av Blogger eller Datainspektionen, det här är givetvis något som måste kollas upp men osannolikt är det inte. Jag väntar fortfarande på svar från Fosforera och Lejonhierta, apropå vissa påståenden.

Som sagt - det finns en stor gråsonzverksamhet för folk som skaffat sig en jur.kandexamen eller som bara rent allmänt anser sig vara bra juridiska rådgivare och som inte är så himla noga med vilka tillvägagångssätt de använder. En efterfrågan finns det också från alla de som antingen inte har råd med en riktig advokat eller vars mål inte anses särskilt lockande för någon advokat att nappa på.
Citera
2010-08-03, 14:15
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dorisgay
Har inte haft tid att följa detta på väldigt länge. Iofs är det inte så svårt att göra en hemsida som ser respektingivande ut... Men det här känns ändå som en mycket oroväckande vändning, vad händer med rättssäkerheten? Flera i denna tråd har talat om faran med privatjustice.
En jur kand kan man väl i princip läsa in på Kumla, och när det då handlar om ett angrepp på rättsapparaten och ett försök att organisera något slags privatjustice med privatdetektiver och liknande, plus uthängningar och punktmarkeringar av både meningsmotståndare och åklagare, domare mfl, samt ett antal tvivelaktiga ställningstaganden när det gäller att utreda sexualbrott överhuvudtaget, då handlar det inte bara om en urspårad vårdnadstvist utan kan verkligen utgöra samhällsfara. Javisst. Men kan inte Fosforera och Lejonhierta klämma fram med ett svar snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in