Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Tydligen har Daddys blogg bytt kostym och har startat om. Allt skrivet om dottern, mamman och vårdnadstvisten är numera arkiverade och ligger inte längre för allmänhetens ögon.
Håller Daddy sig ifrån att diskutera detaljer ur sin privata VT så antar jag att denna tråd dör ut. Bra för Daddy, dottern och alla andra drabbade.
Dock hoppas jag att frågorna fortsätts diskuteras, men då i andra trådar och allmänt formulerade.
Frågorna är både viktiga och intressanta att diskutera allmänt, med att dra in identifierbara privatpersoner och hänga ut dem publikt med bara motpartens subjektiva och smutsiga version är det jag här reagerat mest på. Det gynnar inte någon, man kan som sagt inte hota, kränka och skrämma till sig ett sunt föräldrasamarbete. Det är jättebra att Daddy äntligen tagit sig i kragen och lagt ner bloggen, hoppas att allt cashat material också med tiden drunknar i mediabruset och jag hoppas Daddy fortsätter hålla sig på en mer allmän nivå i sina diskussioner så inte fler människor utpekas och hängs ut. Så länge han håller det så är jag övertygad om att denna tråd kommer att dö ut, det är det bästa för alla parter.
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhierta
Jag ber om ursäkt om jag trampat på ömma tår, ang Bjästa har jag ingen klar uppfattning det har passerat revy som många andra rubriker man inte kan engagera sig i, har jag uttryckt mig på annat sätt än, att det var/är en tragedi för alla inblandade ungdommar, så läs min ursäkt.
Sammantaget hade bloggandet pågått över två år med så gott som dagliga artiklar, blir en "involvering" inte lika graverande, oaktat de direkt inblandade som självklart måst lida, nu resulterade det i att saken får ny prövning med bla verkligt duktig advokat, vi få också hoppas detta hålls långt från all typ medial uppmärksamhet.
Att ogiltigförklara en persons föräldra förmåga, för dennes åsikter eller kritik om än helt åt helvete fel, vilket samhälle hamnar vi då i?
Detta är kanske en konsekvens just från detta fall, klipp ur Daddys nya:
"Skulle det visa sig att man som klient inte har varit uppriktig och ärlig mot oss och vi upptäcker detta så kommer även det att stå med i våra slutsatser och rapporter. Vi kommer aldrig att svika våra ideal om att barnens rättigheter alltid skall komma i första rummet."
Här håller jag med Sev, vill Daddy genom sina vänner fortsätta slänga skit på mamman i denna tråden nu när han inte kan göra det i gammal blogg, man kan ju undra?
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Frågan jag ställer mig just nu är varför du vill ha en förlängning av den här tråden. Ditt inlägg anser jag lägger ved på en falnande brasa och jag ställer mig frågande till det.