Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Nej, jag har ingen empati för ponken. Han har fläkt ut hela sin personlighet på nätet. Tom sånt som ligger honom i fatet lägger han ut. Den personlighetstypen är vidrig.
Barnet har all min empati. Handlade inte den här tråden om barnet?
Jag tycker ni i ponkensläkten ska ta och terapeuta er lite. Ni är helt besatta av mormodern. Är det viktigt att hon är syndabocken för er? Och vart vill ni att ert skitsnackande och stalking av henne ska leda till?
Släpp taget om henne. Ni kan inte göra något åt att hon är flickans mormor. Försök se framåt istället.
Det kan vara svårt men det går.
Fast det är ju Joakimhatarna som ljuger om fallet. Det står klart för var och en och joakimhatarnas obefintliga anseende är en konsekvens av deras omoraliska agerande. Att socialen skött ärendet grovt fel är ett faktum, likaså att mamman brutit alla ingångna avtal och domsbeslut, samt att han och hans dotter förtalas av er gör att de flesta anser att hans bloggande i fallet är helt riktigt.
Joakims enda agenda med sin blogg är att för omvärlden visa hur grovt misshandlad R blir av er och socialen och det tragiska i att hon inte får träffa sin far, trots domsbeslut på det. En normalt funtad människa blir förfärad av vilken förnedring hon utsätts för av just er. Frosseriet i känsliga uppgifter är det ni som sysslat med och ältat i det oändliga. Som om det vore nog ska ni dessutom hitta på saker som inte finns. Å så kommer du och bråkar om att han lämnar ut sitt fall. Det där kan du bara övertyga de som fullkomligt struntar i en liten flickas behov, utan mer gottar sig i att en far förvägrar träffa sin dotter på inga grunder alls. Man fullkomligt älskar att se någon lida, helst en man dårå. Detta beteende är fullkomligt sinnesförvirrat och sjukt och det inser alla.