2010-12-15, 14:35
Medlem
Nej det är väl sista fasen i slutstriden.
Citera
2010-12-15, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
De som har lämnat ut utredningen (Kungsbacka socialtjänst? Tingsrätten?), om det nu stämmer det Pinglaklara säger, så vet de ju till vilken forskare det är som har utredningen. De bör ju snarast kontakta dennes handledare på universitet eller högskola eller var PK nu kan vara knuten och stoppa denne.

Det är väl vad man kan tycka i alla fall. Forskare som sitter med utredningar i knäet och diskuterar dem på FB låter inte vettigt. De som befinner sig i vårdnadstvister ska inte behöva finna sig i att forskare sitter och diskuterar deras fall på internet.
Stackars Pinglan dillar mer än vad hon har förstånd till.
Att en sekretessbelagd utredning i en pågående vårdnadstvist skulle lämnas ut i identifierbart skick till någon slags forskning? faller på sin egen orimlighet.
Citera
2010-12-15, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Stackars Pinglan dillar mer än vad hon har förstånd till.
Att en sekretessbelagd utredning i en pågående vårdnadstvist skulle lämnas ut i identifierbart skick till någon slags forskning? faller på sin egen orimlighet.

Kom just på det, och hur skulle forskaren ha hittat hit. Det är ju nåt konstigt i hela det resonemanget att PK skulle ha fått det socialtjänsten eller TR och sen kunna hitta hit OCH dessutom ger sig till att skriva om sin forskning här. Den som gör nåt sånt biter sig ju ordentligt i svansen. Och jag tror inte att någon skriver om personer i sin forskning då sabbar man ju hela grejen.

Jag har varit inne på om det ens finns någon utredning av denne Karlman. Den kanske påbörjades och så har någon fantiserat ihop nåt.
Citera
2010-12-15, 15:13
Medlem
Någon har sagt sig ha utredningen i forskningssyfte det betyder inte att personen är en "riktig" forskare med handledare, anknuten till någon institution osv. Pär Ström kallar sig genusforskare på deltid...
Citera
2010-12-15, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Någon har sagt sig ha utredningen i forskningssyfte det betyder inte att personen är en "riktig" forskare med handledare, anknuten till någon institution osv. Pär Ström kallar sig genusforskare på deltid...

I såna fall finns det ju inget som garanterar att denne Pinglaklara har den äkta utredningen heller. Om den nu existerar? Har en förfalskning funnits så kan det finnas fler och det finns kanske ingen äkta?

Eftersom vårdnadstvisten inte är klar så är det ju knappast någon myndighet som lånar ut den till något och vad skulle man forska på om vårdnadstvisten inte är klar är ju en bra fråga. Vem forskar på pågående händelser?

Så det är alltså frågan om det finns någon äkta utredning och vem som i så fall lämnat ut den till någon amatörforskare som skriver om den på internet i en tråd på FB. "Forskaren" har ju hittat hit på något sätt. Verkar inte vara så neutral forskning så visst kan det vara genusforskning av något slag.

Joakim sa sig väl vilja följa socialstyrelsen rekommendation? Om nu någon sådan rekommendation finns. Det är falluckor hela vägen.

Vad säger du AITS, hur hänger det ihop?
Senast redigerad av JanHemming 2010-12-15 kl. 15:33.
Citera
2010-12-15, 17:40
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
De som har lämnat ut utredningen (Kungsbacka socialtjänst? Tingsrätten?), om det nu stämmer det Pinglaklara säger, så vet de ju till vilken forskare det är som har utredningen. De bör ju snarast kontakta dennes handledare på universitet eller högskola eller var PK nu kan vara knuten och stoppa denne.

Det är väl vad man kan tycka i alla fall. Forskare som sitter med utredningar i knäet och diskuterar dem på FB låter inte vettigt. De som befinner sig i vårdnadstvister ska inte behöva finna sig i att forskare sitter och diskuterar deras fall på internet.

Edit; Frågan är ju om utredningar lämnas över i identifierbart skick? Och hur har forskaren hittat hit? Det är nåt lurt här.

Det som har hänt är att daddy har lämnat ut detta dokument till vissa vänner, så att dom kan ta lösryckta citat och påstå att det är bevis för att daddy hade rätt hela tiden. Självklart vet inte resten av oss vad vi pratar om enligt dem, för vi får ju självklart inte se detta superhemliga sekretessbelagda dokument. Det måste vi ju förstå, om vi har någon insyn i denna process.
Jaja, det enda man kan göra åt deras argument är att sucka lite och skaka på huvudet.
Citera
2010-12-15, 17:47
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är bara så onödigt att låta barn vistas in en sådan konstlad miljö under så lång tid med en massa människor som iakttar och observerar allt, speciellt när det gäller barn som är så pass stora som flickan.

Vet de som varit på längre utredning där ena parten framställts som mindre lämplig och det hela utmynnat i mycket begränsat umgänge med kontaktperson. Har varit svårt för den andra att behöva genomgå utredningen just pga vetskapen att man själv inte brister.

Det är dags att den här flickan kan få leva i lugn och ro med eller utan hennes pappa, tycker jag. Visst är båda föräldrarna viktiga men det är också viktigt att dottern kan få slippa stressen av allt stridande.
Jag kommer nog att hudflängas av vissa personer här när jag säger detta, men ibland är inte det viktigaste att ett barn har både en pappa och en mamma, ibland är det mycket viktigare att dom har en lugn och stabil vardag med en förälder.
Citera
2010-12-15, 17:51
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Det som har hänt är att daddy har lämnat ut detta dokument till vissa vänner, så att dom kan ta lösryckta citat och påstå att det är bevis för att daddy hade rätt hela tiden.

Hur vet du att förhåller sig på det viset?
Citera
2010-12-15, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vad menar du?
Menar du att soc delat ut utredningen till höger och vänster trots att den är sekretessbelagd?
Vem menar du Daddys "vänner" skulle fått den av annars?
Tror du att mamman kan vara boven? Att hon delat ut den till Daddys vänner så de kan fortsätta smutskasta henne?
Eller menar du Karlman, utredaren som pratar med sig själv?

Allvarligt, om du tänker med det du möjligtvis kan tänkas ha mellan öronen, vem skulle förse Daddys "vänner" med den sk utredningen? Och utan dementi låta det göra gällande här att deras uttalanden är tagna från den genuina utredningen precis som vännerna påstår.

Försök inte med att Daddy inte läser här, han har inlett en "resa till stjärnorna" för en flashbackmedlem, jag och några till fick följa med på resan, men nu har han tydligen kommit av sig....

Men läser här gör han absolut.

Vore något helgalet förutom mig och andra medresenärer så skulle även det dementeras på hans stalkerblogg.
Citera
2010-12-15, 18:14
Medlem
På vilket annat sätt skulle det kunna vara än att vänner till pappan fått tillgång till dokument och lägger ut valda delar, antingen citat eller egna omarbetningar. Skulle även kunna vara Daddy by proxy.

Finns väl inte någon mer än Daddy som har tillgång till utredningen som skulle ha skäl att sprida de uppgifter som i någon mån är positiva för honom.

Seriösa forskare lär ju inte leta rätt på trådar här och lägga ut delar av dokumentation som är tänkta att användas i forskningssyfte.
Citera
2010-12-15, 18:14
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Det är dags att den här flickan kan få leva i lugn och ro med eller utan hennes pappa, tycker jag. Visst är båda föräldrarna viktiga men det är också viktigt att dottern kan få slippa stressen av allt stridande.
Jag kommer nog att hudflängas av vissa personer här när jag säger detta, men ibland är inte det viktigaste att ett barn har både en pappa och en mamma, ibland är det mycket viktigare att dom har en lugn och stabil vardag med en förälder.
Ibland är det viktigare med lugn och ro än att ha någon av sina föräldrar.
Citera
2010-12-15, 18:17
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det där måste jag hålla med om, hur vet Knoxy att det är på det viset, tvärsäkert?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in