2010-12-03, 06:48
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Joakim sitter och skriver kommentarer halv två på nätterna, säkert en hel del "grävning" efter det, hur mycket "utredning" tror du han orkar med dagtid?
Men det har väl inte du med att göra, eller? Varken du eller jag, eller hur?
Utredningen pågår, det är en viktig del i vårdnadstvisten. Vi är ingen här som har insyn i hur det går, antingen får vi pappans version eller så får vi mammans version OM det kommer ut någon version.
Det bästa är om de inblandade väljer att hålla det för sig själv.
Om personal från vårdnadshemmet läser tråden borde de säga åt alla parter att de inte skall säga något som kan läcka ut till tex denna tråden, allt för den viktigaste, den lilla flickan.
Jag tycker ni noga skall läsa det pewpew skriver i sina inlägg, mycket klokt skrivet.

Åren går, det finns ingen anledning att diskutera utredninger, dokument, uttalanden osv som skett för flera år sedan. Som pewpew skriver är det mycket hörsägen som florerar runt. Vad är sant, vad är inte sant. När tråden var låst ägnade jag mig åt att läsa från början grundligt.
Citera
2010-12-03, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Nu kommer det uppgifter om att mamman och dottern har skyddade personuppgifter och hur man ska tolka det vet jag inte.

Jaha, och var kommer de "uppgifterna" ifrån? Är det månne från samma "källa" som du förlitade dig på när du och HenrikJ försökte tuta i folk att det absolut inte var tal om nåt utökat, obevakat umgänge mellan pappan och flickan eftersom "det hade kommit uppgifter" om att det minsann inte alls varit nån muntlig förhandling den första september. HenrikJ påstod sig ha ringt och snackat med Varbergs Tingsrätt på telnummer 0430-628400...d.v.s på ett Laholmsnummer!

Citat:
Orsaken till att han inte hade barnet just efter separationen berodde ju på att han söp, missbrukade piller /.../ det finns i dokumentationen"
Vänligen bifoga citat ur "dokumentationen" där det bekräftas att pappan i denna vårdnadstvist "missbrukade piller".

Det finns nämligen mig veterligen inget sådant "dokument". Ingen har iallafall lyckats hitta det allra minsta i den vägen hitintills, trots att det efterfrågats vid upprepade tillfällen.

Tills dess du presenterat ett utdrag ur en pålitlig källa får det nog därför också sorteras in under rubriken "illasinnat skvaller och förtal". Det verkar med andra ord vara en "uppgift" med sitt ursprung i samma överhettade fantasi som kom till uttryck i den här tråden ---innan skrönans upphovsman gjorde en snabb sorti med svansen mellan benen i och med att skarvandet uppdagades där.
Senast redigerad av DivineBovine 2010-12-03 kl. 07:00. Anledning: stavfel
Citera
2010-12-03, 07:00
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ja säg det, sen spelar han ju in en skiva också. Han har ju skivkontrakt. Men å andra sidan behöver han kanske inte så mycket sömn så att han hinner kanske med utredningen också. Men utredningen borde väl komma i första hand och det andra sen skulle jag tro.

Någon som vet om det blir muntliga förhandlingar först innan huvudförhandlingen nu när de varit på utredningshemmet?
Enligt vad som står i tråden är redan låtarna klara och skivan inspelad, då borde skivan inte vara ett hinder för utredningen, eller hur? Skivan KAN vara avgörande för hans framtid, det är ju jättebra i så fall. Även något för hans barn att vara stolta över. Du får det att låta som om det vore något negativt, varför skulle det vara det? Varken du, jag eller någon här har med det att göra anser jag.
Det är väl ändå bara positivt om han kan klara av att släppa tankarna på utredningen samt vårdnadstvisten en stund, en stund till vila.
Nä, jag tror inte han är perfekt, vem är det? Inte jag i varje fall. Många felsteg har skett under årens gång, det gör säkert även du.
Citera
2010-12-03, 07:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivineBovine
Jaha, och var kommer de "uppgifterna" ifrån? Är det månne från samma "källa" som du förlitade dig på när du och HenrikJ försökte tuta i folk att det absolut inte var tal om nåt utökat, obevakat umgänge mellan pappan och flickan eftersom "det hade kommit uppgifter" om att det minsann inte alls varit nån muntlig förhandling den första september. HenrikJ påstod sig ha ringt och snackat med Varbergs Tingsrätt på telnummer 0430-628400...d.v.s på ett Laholmsnummer!

Det är sannolikt frågan om en enkel felskrivning gissar jag - vid kontroll så visar det sig att Varbergs Tingsrätt har Tel: 0340-62 84 00 -- en enkel omkastning av trean och fyran i riktnumret med andra ord.
http://www.varbergstingsratt.domstol.se/templates/DV_ContactInfo____11968.aspx
Ett misstag som vem som helst kan göra. Minns jag rätt var väl inte HenrikJ den ende som hade ringt och kontrollerat och fått samma svar från Varberg TR dessutom.
Citera
2010-12-03, 07:20
Bannlyst
Citat:
Jaha, och var kommer de "uppgifterna" ifrån? Är det månne från samma "källa" som du förlitade dig på när du och HenrikJ försökte tuta i folk att det absolut inte var tal om nåt utökat, obevakat umgänge mellan pappan och flickan eftersom "det hade kommit uppgifter" om att det minsann inte alls varit nån muntlig förhandling den första september. HenrikJ påstod sig ha ringt och snackat med Varbergs Tingsrätt på telnummer 0430-628400...d.v.s på ett Laholmsnummer! .
Vad försöker du säga?
Ser att jag kastat om 3:an och 4:an i riktnumret men det kan väl inte vara svårt att själv slå upp telefonnumret, eller? :
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink....erResult=False

Citat:
Vänligen bifoga citat ur "dokumentationen" där det bekräftas att pappan i denna vårdnadstvist "missbrukade piller".

Det finns nämligen mig veterligen inget sådant "dokument". Ingen har iallafall lyckats hitta det allra minsta i den vägen hitintills, trots att det efterfrågats vid upprepade tillfällen.

Tills dess du presenterat ett utdrag ur en pålitlig källa får det nog därför också sorteras in under rubriken "illasinnat skvaller och förtal". Det verkar med andra ord vara en "uppgift" med sitt ursprung i samma överhettade fantasi som kom till uttryck i den här tråden ---innan skrönans upphovsman gjorde en snabb sorti med svansen mellan benen i och med att skarvandet uppdagades där.
Dokumenten som initialt är uthängda av Joakim själv finns i denna tråden, leta på själv du.
Det är tydligt att Joakim inte längre vill kännas vid dem, han trodde väl inte att någon skulle läsa dem grundligt
Citera
2010-12-03, 07:37
Medlem
Citat:
Dokumenten som initialt är uthängda av Joakim själv finns i denna tråden, leta på själv du.

Nej, det saknas belägg för JanHemmings påstående om pillermissbruk. Det finns med andra ord ingen "dokumentation" om att det förekommit tablettmissbruk från pappans sida. Jag har redan sökt igenom handlingarna som fanns utlagda.

Tills dess att det presenteras ett citat ur denna icke-befintliga "dokumentation" kan det enbart betraktas som ännu en av dina många skrönor.
Senast redigerad av DivineBovine 2010-12-03 kl. 07:40.
Citera
2010-12-03, 08:00
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:

Jag ringde folkbokföringen på Skatteverket, 0771-567 567, och där uppgav de att modern och barnet har skyddade personuppgifter. Igen.
Det betyder väl att det inte går så bra i vårdnadstvisten för Daddy med andra ord.
Citera
2010-12-03, 08:04
Bannlyst
Citat:
Nej, det saknas belägg för JanHemmings påstående om pillermissbruk. Det finns med andra ord ingen "dokumentation" om att det förekommit tablettmissbruk från pappans sida. Jag har redan sökt igenom handlingarna som fanns utlagda.

Tills dess att det presenteras ett citat ur denna icke-befintliga "dokumentation" kan det enbart betraktas som ännu en av dina många skrönor.
Då har du letat dåligt, sök om., sök rätt
Citera
2010-12-03, 08:06
Medlem
nanglars avatar
Citat:

Även om han skulle haft problem - vilket det inte genom vad som finns skriver i denna tråd - med ett beroende är det dåtiden. Det skall inte ha någon påverkan alls i hans föräldrarroll NU.
Hur mycket jag än letar i tråden finns det inget som tyder på att det har eller har funnits ett beroende. Därför tycker jag att den delen av diskussionen är utagerad och helt onödig.
Det har inget med vårdnadstvisten att göra i nuläget. Jag måste hålla med dig, det tenderar att ha blivit en skröna.
Citera
2010-12-03, 08:22
Medlem
Citat:
Då har du letat dåligt, sök om., sök rätt

Nej, det finns ingen "dokumentation" som avhandlar att den här föräldern missbrukat piller, din lögnhals. Hade det funnits bevis för att han missbrukat hade det naturligtvis kommit fram för länge sedan nu.

"Det finns i tråden" är ju ett välkänt kännetecken på en typisk HenrikJ-skröna. Det har tydligen varit ett stående skämt sedan du gjorde ditt intåg här, vilket man kan se om man söker sig igenom svaren på dina inlägg bakåt i tiden.
Citera
2010-12-03, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen skrivet av JumpingJack
Jag ringde folkbokföringen på Skatteverket, 0771-567 567, och där uppgav de att modern och barnet har skyddade personuppgifter. Igen.
Det betyder väl att det inte går så bra i vårdnadstvisten för Daddy med andra ord.

Samtidigt så kan det juh finnas andra anledningar till varför dom vill ha det.
om jag blev uthängd med en massa struntprat om mig på Internet med mitt och mitt barns namn skrivet överallt skulle jag bytt namn/ha skyddad identitet inte bara för min egen skull utan även för barnets skull. jag skulle också flyttat för att barnet inte senare när vårdnads tvisten är över och barnet växt upp inte ska behöva höra om det och veta att nästan alla i dennes omgivning vet vad som hänt (det finns saker som man inte vill att alla ska veta att det har hänt just en själv).
det behöver faktiskt inte betyda att det går jättedåligt i vt.
dock ska jag inte säga att det går bra för det har inte jag en blekaste aning om hur det går.
men detta är iallafall min uppfattning i det hela.
Citera
2010-12-03, 08:34
Medlem
nanglars avatar
HenrikJ, för att sätta P på den här diskussionen kan du väl ta fram ett dokument där det bevisligen står rakt upp och ner att han hade ett missbruk som påvisar att han är en olämplig förälder vid tidpunkten. Inte din åsikt, utan ett bevis på att han är olämplig just av den anledningen. Inte bara ett konstaterande att han under en kort period drack en X mängd alkohol för att han mådde dåligt just då. Inte att mamman anser eller tycker, utan att det är bevisligen utrett att han inte är lämplig pga av ett missbruk. Kan du det, är jag med dig på den punkten.
MEN det påverkar inte hans föräldrarroll NU.
Många är vi som under en semester är lite påstrukna under flera dagar tex vid utlandssemester, inte betyder det väl att att man är diskvalificerad som förälder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in