2010-12-15, 18:25
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
På vilket annat sätt skulle det kunna vara än att vänner till pappan fått tillgång till dokument och lägger ut valda delar, antingen citat eller egna omarbetningar. Skulle även kunna vara Daddy by proxy.

Finns väl inte någon mer än Daddy som har tillgång till utredningen som skulle ha skäl att sprida de uppgifter som i någon mån är positiva för honom.

Seriösa forskare lär ju inte leta rätt på trådar här och lägga ut delar av dokumentation som är tänkta att användas i forskningssyfte.

Det är en ganska grov anklagelse att jocke lämnar ut delar av utredningen så att den förvanskas till hans egen fördel. Hävdar man något dylikt ska man också belägga att det förhåller sig så.
Citera
2010-12-15, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är en ganska grov anklagelse att jocke lämnar ut delar av utredningen så att den förvanskas till hans egen fördel. Hävdar man något dylikt ska man också belägga att det förhåller sig så.
Båda personerna hävdar ju att de är nära vänner till Joakim, att Joakim bett dem framföra saker i tråden, hur kommer det sig att Joakim aldrig någonsin dementerat detta?
Han har ju annars bra koll och har skickat ut mig och några till på en sk stjärnresa.
Nog vet jag och många med mig att Joakim bevakar denna tråden, annars skulle han ju inte kunna ha så många åsikter om den och dess aktörer.
Du är rolig du med dina "grova anklagelser", Joakim har under lång tid ägnat sig åt att lämna ut delar som skulle vara till hans fördel, tror du att du kommer med något nytt?
Dessvärre så framgår det med all önskvärd tydlighet även i det redigerade materialet att allt inte står rätt till. Förstår du inte en så enkel ekvation
Citera
2010-12-15, 19:08
Medlem
Grov anklagelse, finns väl inte fler som tagit del av utredningsmaterialet än de inblandade föräldrarna, ombuden och socialförvaltningen.

Så om någon säger sig ha tillgång till dokumenten och sprider information om vad som framkommit där finns det inte så många att välja på.
Trolig kandidat är.......
Citera
2010-12-15, 19:23
Bannlyst
Citat:
Grov anklagelse, finns väl inte fler som tagit del av utredningsmaterialet än de inblandade föräldrarna, ombuden och socialförvaltningen.

Så om någon säger sig ha tillgång till dokumenten och sprider information om vad som framkommit där finns det inte så många att välja på.
Vaken analys adina, det är ju knappast socialförvaltningen, ombuden borde ju ha den goda seden att fråga sina uppdragsgivare, så vilka kvarstår av de som försöks målas upp som "vinnare" i denna tragiska vårdnadstvist?
En av de tvistande är dessutom aktiv på internet och bevakar denna tråden, inte en enda dementi så långt horisonten går när det gäller den saken.
Det är inte svårt att lägga ihop ett och två.
Citera
2010-12-15, 19:47
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Det är dags att den här flickan kan få leva i lugn och ro med eller utan hennes pappa, tycker jag. Visst är båda föräldrarna viktiga men det är också viktigt att dottern kan få slippa stressen av allt stridande.
Jag kommer nog att hudflängas av vissa personer här när jag säger detta, men ibland är inte det viktigaste att ett barn har både en pappa och en mamma, ibland är det mycket viktigare att dom har en lugn och stabil vardag med en förälder.

Så kan det nog vara, i detta fallet är det nog viktigast att hon slipper sin mormors inverkan, och mamman tills vidare får begränsat kontroll, då skulle nämligen allt lugna sig väsentligt, det är graverande att du drar slutsatser med tråden som enda källa.
Citera
2010-12-15, 19:56
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Båda personerna hävdar ju att de är nära vänner till Joakim, att Joakim bett dem framföra saker i tråden, hur kommer det sig att Joakim aldrig någonsin dementerat detta?
Han har ju annars bra koll och har skickat ut mig och några till på en sk stjärnresa.
Nog vet jag och många med mig att Joakim bevakar denna tråden, annars skulle han ju inte kunna ha så många åsikter om den och dess aktörer.
Du är rolig du med dina "grova anklagelser", Joakim har under lång tid ägnat sig åt att lämna ut delar som skulle vara till hans fördel, tror du att du kommer med något nytt?
Dessvärre så framgår det med all önskvärd tydlighet även i det redigerade materialet att allt inte står rätt till. Förstår du inte en så enkel ekvation
Stjärnresa? Ingen vet väl om daddy har valt att ge ut två olika versioner, om det nu är två versioner. Eller hänger jag inte med här nu?
Citera
2010-12-15, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Så kan det nog vara, i detta fallet är det nog viktigast att hon slipper sin mormors inverkan, och mamman tills vidare får begränsat kontroll, då skulle nämligen allt lugna sig väsentligt, det är graverande att du drar slutsatser med tråden som enda källa.
Så du i egenskap av nära vän till Joakim eller "forskare" uttalar dig om dotterns mormor och mamma.
Intressant, står Joakim bakom dina uttalanden i dagsläget?
Citera
2010-12-15, 20:35
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Det var inte det saken gäller, utan att man påstår att jocke medvetet valt ut delar av utredningen i syfte att visa att han har rätt. Knoxy hävdar att det är så, varvid jag i så fall veta vad som bevisar detta.
Citera
2010-12-15, 20:42
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:

Jag vet inte hur Pentyl fick inblick i utredningen, med det akademiska språkbruk och den integritet Pentyl uttalat sig, så kan det vara på, uppfattar jag det liknande sätt som mig, under sekretesslöfte kopplat till goda referenser. Jag kände inte till Btd's inlägg innan kiaw uppmärksammade detta, härom dagen. Jag skall på begäran jämföra och sedan uttala mig om den exacta ordalydelsen, för att förvissa mig om att jag inte bidrar till mera felaktigheter, återkommer.
Citera
2010-12-15, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det var inte det saken gäller, utan att man påstår att jocke medvetet valt ut delar av utredningen i syfte att visa att han har rätt. Knoxy hävdar att det är så, varvid jag i så fall veta vad som bevisar detta.
Det kan ju Pingla , Aits och BTD uttala sig om då det är de som uttalat sig om den saken.
Deras uttalanden har aldrig Joakim dementerat, de har även hävdat att de fått information från Joakim, vill du nu hävda att det är inkorrekt?
Citera
2010-12-15, 20:51
Medlem
Vem har dessa personer avgett sekretesslöfte till?

Är väl bara under någon form av tjänsteutövning kan åläggas sekretess, vilken ska var skriftlig.

Personen ifråga har brutit mot sekretessen om den/de sprider dessa uppgifter vidare. För tillfället är det drygt 33 000 personer online här teoretisk sett kan alla dessa personer just nu i detta ögonblick ta del av dessa uppgifter
Citera
2010-12-15, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Jag vet inte hur Pentyl fick inblick i utredningen, med det akademiska språkbruk och den integritet Pentyl uttalat sig, så kan det vara på, uppfattar jag det liknande sätt som mig, under sekretesslöfte kopplat till goda referenser. Jag kände inte till Btd's inlägg innan kiaw uppmärksammade detta, härom dagen. Jag skall på begäran jämföra och sedan uttala mig om den exacta ordalydelsen, för att förvissa mig om att jag inte bidrar till mera felaktigheter, återkommer.
Adina nämnde inte Pentyl i sitt inlägg, hur kunde du koppla ihop det så tilltrassligt?
Intressant att få höra din exacta ordalydelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in