Nej det är inte ot, när det gäller vårdnadstvister och hur organisationer och individer jobbat/sedan dess, en del är involverade fortfarande och anser att sådana åsikter och förändringar som Daddy bla. har fört fram är farliga, att dom sen har kopplingar sinsemellan tycker jag Ni kan titta på.
Gillar man att skriva i vi form så ser man. Dessutom så kom väl varningen om otillbörlig påverkan till medlemmarna vid Uppsala kvinnojour från den sidan.
Blinkerm.
Du får väl undersöka saken lite djupare. Du han väl inte kolla så värst mycket. Men du kanske är involverad. Fäglarna var inblandade i "Gömda" affären där E Hermons livsverk revs ner.
Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-05-04 kl. 10:05.
Nej det är inte ot, när det gäller vårdnadstvister och hur organisationer och individer jobbat/sedan dess, en del är involverade fortfarande och anser att sådana åsikter och förändringar som Daddy bla. har fört fram är farliga, att dom sen har kopplingar sinsemellan tycker jag Ni kan titta på.
Gillar man att skriva i vi form så ser man. Dessutom så kom väl varningen om otillbörlig påverkan till medlemmarna vid Uppsala kvinnojour från den sidan.
Blinkerm.
Du får väl undersöka saken lite djupare. Du han väl inte kolla så värst mycket. Men du kanske är involverad.
Leroy
Men snälla vän, Joakim för ju inte fram några farliga åsikter på det sättet. Möjligen för män och pappor. Hans kvasitrams är det knappast någon som bryr sig om, möjligtvis att han hänger ut barn som har begått självmord, barn som har blivit våldtagna, barn som har våldtagit och barn som har vittnat om att de leker med sin pappas snopp, men det är ju inga åsikter.
Jag har funderat över hur Daddys föräldrar och IRL-vänner kan stödja detta vansinnigt aggressiva och hatiska krig han för i sin vårdnadstvist. Till synes helt oförmögen att finna fredligare vägar. Man kunde ju tycka att de borde ge honom bättre råd rörande konfliktlösning i vårdnadstvisten och lugna honom. Eller är de lika hatiska mot mamman?
Döm om min förvåning då jag fann följande som visar att dom alla vänt honom ryggen och delar inte alls hans version i denna allt mer infekterade vårdnadstvist.
Hans egen mamma (barnets farmor) tycker att dottern är i trygga händer hos sin mamma och delar inte alls hans version:
… Jag har förlorat allt, mitt hem, mitt jobb, mina vänner, mina besparingar, min familj har vänt mig ryggen och inte ens mina barn ringer på min födelsedag. (Vilket inte DOM ska lastas för givetvis).Allt detta endast för att jag ville rädda min dotter från att bli illa behandlad………
……..Min mamma är inte annorlunda hon heller. Hon tycker att barnet är i trygga händer. Och att jag nog borde spärras in på psyket snart. ……. http://daddys.blogg.se/2008/november...odelsedag.html
Vänner IRL delar inte heller hans version och försöker råda honom att söka psykhjälp, de orkar inte längre höra om eländet:
….Nu skall jag remitteras till en psykolog. Tydligen anser man att jag är i behov av psykisk hjälp. Jag köper det. Det som känns tristare är när ens vänner säger samma sak när jag försöker ta upp detta med dom. Jag har en vän som jobbar på en skola i Göteborgsområdet.... .. Samtidigt säger han till mig i all välmening att jag nog borde söka psykologisk hjälp så jag inte blir för bitter, eller t o m en rättshaverist, när jag försöker tala om vad som sker med våra barn i domstolarna och vad familjerättskvinnornas tolkning av "barnens bästa" verkligen betyder. Han värjer sig, vill inte höra. http://daddys.blogg.se/2008/october/utkast-ni-som.html
Jag tycker nog att det finns fog att tro att allt inte står rätt till i den vårdnadstvist han driver när till och med hans nära och kära, de som på nära håll ser vad som sker, väljer att ta avstånd från honom och tycker att barnet har det tryggt hos mamman.
Jag tycker nog att det finns fog att tro att allt inte står rätt till i den vårdnadstvist han driver när till och med hans nära och kära, de som på nära håll ser vad som sker, väljer att ta avstånd från honom och tycker att barnet har det tryggt hos mamman.
Glädjande att höra att det i alla fall finns några IRL vänner som reagerat. Dessvärre vet jag av egen erfarenhet att dylika råd är värdelösa just då. Personen är oftast så inne i sig självt så att man är oförmögen att se saker och ting från annat håll, vilket utomstående kan göra.
Infon rörande hans mamma (farmorn) var ny för mig. Så farmorn tycker att dottern är i trygga händer, trots att mamman lider av gud och vet vad enligt JR och anhängare ?
Glädjande att höra att det i alla fall finns några IRL vänner som reagerat. Dessvärre vet jag av egen erfarenhet att dylika råd är värdelösa just då. Personen är oftast så inne i sig självt så att man är oförmögen att se saker och ting från annat håll, vilket utomstående kan göra.
Infon rörande hans mamma (farmorn) var ny för mig. Så farmorn tycker att dottern är i trygga händer, trots att mamman lider av gud och vet vad enligt JR och anhängare ?
Du, det där är några år sedan. Alla har vi rätt att ändra åsikt, även en farmor, en mamma. En farmor som nu vet mer.
Du, det där är några år sedan. Alla har vi rätt att ändra åsikt, även en farmor, en mamma. En farmor som nu vet mer.
Du påstår att farmor nu vet mer. Intressant- Men det vet ju inte du nåt om, kanske hon än mer håller fast vid detta. Hon kanske återigen vill att Joakim ska söka psykhjälp. Eller brukar hon inte göra det kanske?
Trevligt att se flera här som har lite perpektiv på tillvaron.
LadyM.
Det har ju faktiskt förflutit en hel del tid och det var en känsla som han skrev om då. Det behöver inte betyda att det var så det förhöll sig. Saker och ting har nog förändrats.
Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-05-04 kl. 13:31.
Så klart vet hon vad som pågått sedan 2008.
Vem som gjort vad och när.
Tror nog även barnet har rätt att träffa henne om det blir möjligt.
Men du fatta ju inte ens det när jag skrev att dom kunde få fiska krabba ihop.
Allesammans.
Leroy
Nu var ju frågan vad Tyfonen visste om vad farmorn tycker.
Brukar farmorn stalka mamman och barnet och stå och kika i fönster, har hon kanske avlyssningsutrustning? Eller hur vet hon annars vad som pågår i mammans och flickans hem?
Vad som pågått hemma hos Joakim förstår jag att hon vet och hon vill tydligen emellanåt att han ska söka psykhjälp. Intressant fakta.
Det finns ett glädjande besked för överlevnadskramarna och deras vänner här i denna tråd. I Lund förlorar etthundraprocent av alla pappor vårdnadstvister. Se här bara:
"En stor undersökning som föreningen Minpappa.nu har genomfört visar att tingsrätten i Lund tilldömt mamman vårdnaden i etthundra procent av vårdnadsmålen 2007-2010.
Domarna grundas på socialtjänstens utlåtanden där mamman förordats som ensam vårdnadshavare.
– Den som råkat ut för Lunds socialtjänst tror inte att detta kan hända i Sverige 2010. Därför har vi gjort denna omfattande undersökning som visar att all respekt för lagen, barnen och deras pappor systematiskt åsidosätts i Lund. Under arbetet med undersökningen har vi stött på många skräckhistorier där socialtjänstens rekommendationer skickat barn i armarna på knarkande, våldsamma mödrar, med diagnostiserade allvarliga psykiska störningar, eller till slummen i Brasilien - trots att mamman misshandlat barnen och familjerätten dokumenterat detta. Det som skakar utredarna mest är den nonchalans mot barnen som Lunds socialtjänst uppvisat, säger Per Frennbo, som lett undersökningen."
Etthundraprocent kvinnlig dominans är total framgång för överlevarna och för feminister är detta det mest jämställda som överhuvudtaget finns. Nu är alltså Lund säkrad. Intresset borde väl nu riktas mot Göteborg där daddy bor. Kampen för detta bedrivs redan flitigt här på flashback av överlevarna.