2010-11-24, 17:18
Medlem
Slemhelge

Nu drar du till med en ren lögn igen. JR´s barn är inte taget av staten. Är du packad eller? Kanske rökt på lite?

Dessutom har jag svarat JR på det du tar upp, ett flertal ggr, han fattar lika lite som du. Ni kan diskutera frågan sins emellan.

Dessutom vill jag påminna dig om att "ärkedåren" kostar vårt samhälle massor han också. Inget jobb, ingen betalning av skatt, anmäler varenda jävel som inte håller med honom. Utredning efter utredning som kostar massor. Och dessa kontaktpersoner, som måste lysssna på PASteorier till de blir utmattade och slutar. Han skiter i att komma på förhör han skiter i att träffa det lilla barnet och kostar mamman tid=pengar.

Bryter du ner din uträkning på individnivå är jag övertygad om att Ärkedåren kostat samhället mycket mer. Lägg sen till att han håller på att knäcka både mamman och barnet så ökar kostnaderna ytterligare. Förresten vart kommer dina siffror ifrån?
Citera
2010-11-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det tror jag nog att du vet. Då HenrikJ, JanH, darkmore, svimpen, micro, Berengar med flera ideligen kommer med falska påståenden och stolt talar som om de vore sanna, trots att de motbevisas, så finns ju bara en förklaring: önskan att det som de påstår verkligen har hänt är så stark att allt annat överskuggas. Om man struntar i vad som är sant måste det av naturliga skäl finnas en drift som inte bygger på att värna om andra utan att till varje pris tillfredsställa sitt behov av att ha världen på sitt sätt, annars blir det kaos.

Det är ju också detta som jocke kritiserar myndighetspersonerna för. Hans syfte med sin blogg var ju att blottlägga handläggare och juristers förutbestämda åsikt i hans fall. Vad som verkligen hade hänt var man ointresserad av att veta. Det finns således inget intresse att värna om personer utan det handlar istället om att tillfredsställa sitt eget behov av att världen måste vara på ett visst sätt.

Falska påståenden? Är det ponkens lögner du far efter? eller oj, glömde det är bara missförstånd i hans fall.
Och ifråga om önskningar så står väl du rätt slätt i den fasen. Då dina önskningar om tiden och icke offentliga personer osv. Är inte det rejäla önskedrömmar.
Ubngefär som din karriär som mail jurest du skrytit över i tråden.

Och strunta i vad som är sant? snälla lilla lyckobringaren, ska vi ta den diskussionen mot ponken som inte ser skogen för alla träd. Snacka om att önska en annan veklighet, förstår erat latenta förhållande. Två bittra personer med en skev verklighetsuppfattning.
Se bara dina trådstarter, de berättar mycket om dig.

Hans syfte är en sak, vad som faktiskt skett är ju något annat. Det bör du som jurist förstå, eller finns det inte med i din rådgivning?

Och din klockrena avslutning stämmer bra in på dig och ponken, stämma in på vad ni tycker och anser. Typ bovarna i Röda korset och amnesty. Fy fan vilken komplott emot det msåte vara i eran värld. Inte ens Moderaterna i uppsala är på er sida. Kankse en gång vart 50 år.

Du är en martyr för din egen dumhet. Vakna innan livet är förbi lilla gubben.
Citera
2010-11-24, 18:18
Medlem
TheLucky

Det syns väl hur man väljer att tolka saker och ev. visa respekt. Hela denna dag har det spytts åsikter om person och när du sakligt påpekar att det kanske var perspektivet om hur myndigheterna agerar som var det viktiga så samlas amöborna och gör annan tolkning. Man skiter i att visa respekt gentemot tredje part. Snacka om att visa sig sakna respekt och empatisk förmåga för de inblandade oavsett.

Får väl hoppas att insikt visar sig.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-11-24 kl. 18:52.
Citera
2010-11-24, 18:22
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanSlemming
Det beror ju på vilken inställning man har från början. Om man anser att barn mår bäst av att växa upp med sin mamma och pappa. Eller om man anser att staten utgör en likvärdigt god förälder. Uppenbart är det människor inom förvaltningen som har eldat på denna konflikt. Förmodligen av ideologiska skäl. Det var ju dom som polisanmälde pappan.

HVB och SiS hemmen skall ju fyllas så staten får in sina miljarder varje år. Bara tvångsvården inbringar ju 5 miljarder till statskassan årligen. Totalt betalar vi skattebetalare 50-60 miljoner i veckan till barn och ungdomsvård som alltför ofta visat sig bestå av rena övergrepp.

Kan det inte finnas stora vinster i att tidigt försöka hjälpa par som dessa istället för att skapa dessa eviga världskrig? Ska det vara så svårt?
Ursäkta, men vad sjutton har HVB och SiS hem med detta att göra? Blanda inte ihop saker nu...

Sen förstår jag iof inte hur du får ihop att staten tjänar på dessa hem...staten betalar ju för dem från första början...
Citera
2010-11-24, 18:49
Medlem
LynnigWeras avatar
Citat:
Postat av KiaW: Ursäkta, men vad sjutton har HVB och SiS hem med detta att göra? Blanda inte ihop saker nu...

Sen förstår jag iof inte hur du får ihop att staten tjänar på dessa hem...staten betalar ju för dem från första början...

Ursäkta, men vad sjutton har HVB och SiS hem med detta att göra? Blanda inte ihop saker nu.

För att inte tala om hur mycket kommunerna tjänar när de stjäl barn från föräldrarna och placerar barnen i familjehem. Eller hur det nu var? Alla placeringar enligt SOL eller LVU innebär stora kostnader för kommunerna förutom det mänskliga lidande som ligger bakom placeringarna. Som alla vet är också landets kriminalvårdsanstalter feta kassakor för staten.

En plats på ett utredningshem kostar nog runt 200 000:- för 8 veckor, (54 dagar x 4000 =216 000), om det är ett privat hem så är det äntligen finns någon som tjänar lite pengar på Daddys blogg.
Citera
2010-11-24, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ursäkta, men vad sjutton har HVB och SiS hem med detta att göra? Blanda inte ihop saker nu...

Tror du det är staten som betalar? Det är du som betalar kära du. I genomsnitt 4000 kr per ungdom och dygn. Det är ju staten genom SiS som säljer vården.
Citera
2010-11-24, 19:13
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Tror du det är staten som betalar? Det är du som betalar kära du. I genomsnitt 4000 kr per ungdom och dygn. Det är ju staten genom SiS som säljer vården.
Fast du missar poängen helt här...staten är vi.

Vården betalas ur kommunernas kassa, och det betalas till vårdhemmen...är det privata vårdhem är det vårdhemmen som får pengarna...
Detta betyder att tvärt emot vad du säger så vill ju kommunerna helst att den egna familjen tar hand om sina barn, det blir mycket billigare....vilket i sin tur betyder att barn kan få stanna i ohälsosam miljö onödigt länge.

Se bara på fallet i Marks kommun där man pga att mamman till flera omhändertagna barn flyttade in också fick bördan att betala familjehemsplaceringarna...det ville man lösa genom att slussa barnen tillbaka till mamman och minska kostnaderna. Ett beslut som togs innan man utrett mammans förmåga...

Nå, du har fortfarande inte förklarat hur detta hänger ihop med Daddys VT eller ens vad det har med VTs att göra över huvud taget.
Citera
2010-11-24, 19:29
Medlem
CamillaDs avatar
Citat:
Detta är intressant. Har du insyn i vad som händer i utredningen och på utredningshemmet? I så fall begår du sekretessbrott. Det är allvarligt. Grund för både avsked och fängelse. Alternativet är att du är vän eller familjemedlem till mamman och sitter och för hennes information vidare på nätet. Förmodligen utan hennes vetskap. Allvarligt oavsett.

Jag har en känsla av att när hela sanningen om det här fallet uppenbaras så kommer det att bli en smärre bomb.

Som sagt fallet är unikt på fler än ett sätt. Vem som är ond och vem som är god, rätt och fel. Det kommer att visa sig en dag. Jag känner mig rätt komfortabel med att stå upp mot daddys förföljare. Jag tror inte jag kommer att behöva ångra det framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Förmodligen utan hennes vetskap?

Detta är intressant. Har du insyn i mammans åsikter? Då är du förmodligen en vän eller familjemedlem till mamman och sitter och för hennes information vidare på nätet. Förmodligen utan hennes vetskap. Allvarligt oavsett.

Dvs dito på dig du.
Vad menas?? Jag tänker inte spekulera i vem du är (ointressant), men du sitter där och erkänner det JanS skriver. Du har alltså insyn och antingen begår sekretessbrott eller för mammans talan. AITS skriver att mamman inte delger info till någon på denna tråden. Om det är sant hamnar detta i ett annat läge!!!
Gå nu i taket och kasta skit, bortförklara bäst fan ni vill, idiotförklara mig, vad fasen ni vill. Här händer något mycket allvarligt.
Misstanken har funnits länge, jag har nämligen aldrig trott att mamman skulle vara så korkad genom att sitta och medvetet mata er med information. Fy fan vad illa.
Citera
2010-11-24, 19:51
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Det beror ju på vilken inställning man har från början. Om man anser att barn mår bäst av att växa upp med sin mamma och pappa. Eller om man anser att staten utgör en likvärdigt god förälder. Uppenbart är det människor inom förvaltningen som har eldat på denna konflikt. Förmodligen av ideologiska skäl. Det var ju dom som polisanmälde pappan.
HVB och SiS hemmen skall ju fyllas så staten får in sina miljarder varje år. Bara tvångsvården inbringar ju 5 miljarder till statskassan årligen. Totalt betalar vi skattebetalare 50-60 miljoner i veckan till barn och ungdomsvård som alltför ofta visat sig bestå av rena övergrepp.

Kan det inte finnas stora vinster i att tidigt försöka hjälpa par som dessa istället för att skapa dessa eviga världskrig? Ska det vara så svårt?

Vad var alternativet tycker du? Dottern kommer hem och berättar att hon får leka med pappans snopp när han sover. Ska socialtjänsten underlåta att polisanmäla det för att inte vara taskig mot pappan?
Saken måste utredas och än så länge ligger det ansvaret på polisen. Svårare än så är det inte. Daddy har väl knappast hjälpt till att ge polis och socialtjänst en mer positiv bild av sig heller med tanke på hans framfart på nätet och IRL.
Citera
2010-11-24, 19:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamillaD
Citat:

Vad menas?? Jag tänker inte spekulera i vem du är (ointressant), men du sitter där och erkänner det JanS skriver. Du har alltså insyn och antingen begår sekretessbrott eller för mammans talan. AITS skriver att mamman inte delger info till någon på denna tråden. Om det är sant hamnar detta i ett annat läge!!!
Gå nu i taket och kasta skit, bortförklara bäst fan ni vill, idiotförklara mig, vad fasen ni vill. Här händer något mycket allvarligt.
Misstanken har funnits länge, jag har nämligen aldrig trott att mamman skulle vara så korkad genom att sitta och medvetet mata er med information. Fy fan vad illa.
Angår det dig om och vad mamman gör? Har hon redovisningsplikt inför dig? Eller någon av ert anhang?

Man får en känsla av ni inbillar er det faktiskt.

Är detta ännu en strategi för att isolera mamman - genom att antyda att ni kartlägger alla eventuella kontakter hon kanske har?

Genom att antyda att hon skulle vara förbjuden att yppa något utanför utredningshemmet eller för andra än Joakim?

Fy fan!

Det gör du dessutom samma dag som AITS gått ut och berättat att Joakim diskuterar det som han påstår sägs och avhandlas på utredningshemmet med sina vänner. Omfattas inte han av samma krav på tystnad menar du?
Citera
2010-11-24, 19:59
Medlem
CamillaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Angår det dig om och vad mamman gör? Har hon redovisningsplikt inför dig? Eller någon av ert anhang?

Man får en känsla av ni inbillar er det faktiskt.

Är detta ännu en strategi för att isolera mamman - genom att antyda att ni kartlägger alla eventuella kontakter hon kanske har?

Genom att antyda att hon skulle vara förbjuden att yppa något utanför utredningshemmet eller för andra än Joakim?

Fy fan!

Det gör du dessutom samma dag som AITS gått ut och berättat att Joakim diskuterar det som sägs och avhandlas på utredningshemmet med sina vänner. Omfattas inte han av samma krav på tystnad menar du?
Ni har satt gloria på mamman för att hon inte gör som daddy, men se på fan, hon gör ju det OM det är hon som delger info. Då borde hon ha lika mycket smisk som daddy. Om det inte är hon som delger info, kan det vara ett brott begånget. Om det är så att hon anförtror något till någon och denna någon väljer att skriva om det på tråden är det förbannat illa. AITS skrev att mamman inte har delgett någon info till tråden. Försök inte kollra bort mig, jag har fattat vad fan ni sysslar med och hur ni får er info!!!
Citera
2010-11-24, 20:10
Medlem
Trist du är att resonera med. Kan du bara uppge vad du fått siffrorna i från. Smal sak va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in