2010-12-03, 08:41
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p3pz
Samtidigt så kan det juh finnas andra anledningar till varför dom vill ha det.
om jag blev uthängd med en massa struntprat om mig på Internet med mitt och mitt barns namn skrivet överallt skulle jag bytt namn/ha skyddad identitet inte bara för min egen skull utan även för barnets skull. jag skulle också flyttat för att barnet inte senare när vårdnads tvisten är över och barnet växt upp inte ska behöva höra om det och veta att nästan alla i dennes omgivning vet vad som hänt (det finns saker som man inte vill att alla ska veta att det har hänt just en själv).
det behöver faktiskt inte betyda att det går jättedåligt i vt.
dock ska jag inte säga att det går bra för det har inte jag en blekaste aning om hur det går.
men detta är iallafall min uppfattning i det hela.

Jag tror inte att det går att få skyddad identitet med hänvisning till att man är internetstalkad. Det är hur som helst lite konstigt att de får det, igen, samtidigt som de är mitt i en vårdnadsutredning. Ska bli intressant att läsa domen när den kommer.
Citera
2010-12-03, 08:49
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanglar
Även om han skulle haft problem - vilket det inte genom vad som finns skriver i denna tråd - med ett beroende är det dåtiden. Det skall inte ha någon påverkan alls i hans föräldrarroll NU.
Hur mycket jag än letar i tråden finns det inget som tyder på att det har eller har funnits ett beroende. Därför tycker jag att den delen av diskussionen är utagerad och helt onödig.
Det har inget med vårdnadstvisten att göra i nuläget. Jag måste hålla med dig, det tenderar att ha blivit en skröna.
Helt rätt så långt att vad som hände då och hur läget var då har absolut ingenting med hur det är nu...
Men! Det är ändå relevant för tråden iom anklagelserna mot mamman...anklagelser som består i att hon är den som orsakat problemen, att hon medvetet saboterat och så vidare, och enda argument som förts fram som skulle bevisa detta är att inga bevis finns för att Daddy skulle vara diskvalificerad som förälder, detta trots att man vid tillfället gjorde en bedömning att bevakat umgänge behövdes.

När omständigheterna förändrades togs också det bevakade umgänget bort och Daddy fick lika vilkor som med sonen, dvs varannan helg obevakat.

Citat:
Ursprungligen postat av p3pz
Samtidigt så kan det juh finnas andra anledningar till varför dom vill ha det.
om jag blev uthängd med en massa struntprat om mig på Internet med mitt och mitt barns namn skrivet överallt skulle jag bytt namn/ha skyddad identitet inte bara för min egen skull utan även för barnets skull. jag skulle också flyttat för att barnet inte senare när vårdnads tvisten är över och barnet växt upp inte ska behöva höra om det och veta att nästan alla i dennes omgivning vet vad som hänt (det finns saker som man inte vill att alla ska veta att det har hänt just en själv).
det behöver faktiskt inte betyda att det går jättedåligt i vt.
dock ska jag inte säga att det går bra för det har inte jag en blekaste aning om hur det går.
men detta är iallafall min uppfattning i det hela.
Jag håller med, om mor och barn fått skyddade uppgifter behöver inte det vara ett tecken på hur VTn går nu, det kan vara ett resultat av hur Daddy tidigare valt att hantera sin kamp.
Senast redigerad av KiaW 2010-12-03 kl. 08:52.
Citera
2010-12-03, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen skrivet av JumpingJack
Jag tror inte att det går att få skyddad identitet med hänvisning till att man är internetstalkad. Det är hur som helst lite konstigt att de får det, igen, samtidigt som de är mitt i en vårdnadsutredning. Ska bli intressant att läsa domen när den kommer.

Klart att när det går över drift att man är berättigad det. Dottern har hela sitt liv framför sig och jag tror inte att det är helt omöjligt att de fått det pga att hon inte ska behöva leva med detta som alla pratar om i hela hennes liv.
jag tycker dock att mamman i sig gjorde rätt i att anmäla, hellre det säkra före det osäkra.
men jag tycker också att om JR gör lite förbättringar på sig inte ska bli ifråntagen från sin dotter, ex. att han sover med iaf fillingar på sig när han har sina barn hos sig, sluta hänga ut andra personer på internet, och att kanske iaf i början (de första åren) inte få vara med sin dotter själv och att när dottern blir äldre kan bestämma själv hur vida hon vill umgås med sin pappa eller inte. Jag personligen tycker att detta är det absolut bästa för alla parter.
Bara för att man en gång inte varit tillräckligt ordentlig för att få ha vårdnad om sitt barn betyder inte det att man inte kan ändra på sig.
Citera
2010-12-03, 08:53
Medlem
Citat:
ursprungligen postat av KiaW
Jag håller med, om mor och barn fått skyddade uppgifter behöver inte det vara ett tecken på hur VTn går nu, det kan vara ett resultat av hur Daddy tidigare valt att hantera sin kamp.

Precis.
Citera
2010-12-03, 09:39
Medlem
LynnigWeras avatar
Om det är så att dottern och mamman fått skyddade identiteter (jag har inte kontrollerat uppgiften) så behöver det inte betyda att de är hotade av TS. Med tanke hur många riktiga knäppskallar som finns både i IRL och i cybervärlden kan man förmoda att någon läst den här tråden eller bloggen och hotat med att ta saken i egna händer. Som t.ex. den här personen föreslår:

https://www.flashback.org/sp17421262

Det finns förmodligen drösvis av sådana som h*n. Jag tror inte att TS skulle hota mamman mitt under en pågående utredning, inte annars heller är väl bäst att tillägga. Men genom att personuppgifterna numera finns lite varstans på nätet har det varit lätt att söka reda på mammans och dotterns adress.
Citera
2010-12-03, 09:42
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Helt rätt så långt att vad som hände då och hur läget var då har absolut ingenting med hur det är nu...
Men! Det är ändå relevant för tråden iom anklagelserna mot mamman...anklagelser som består i att hon är den som orsakat problemen, att hon medvetet saboterat och så vidare, och enda argument som förts fram som skulle bevisa detta är att inga bevis finns för att Daddy skulle vara diskvalificerad som förälder, detta trots att man vid tillfället gjorde en bedömning att bevakat umgänge behövdes.

När omständigheterna förändrades togs också det bevakade umgänget bort och Daddy fick lika vilkor som med sonen, dvs varannan helg obevakat.

Men, skall mammans missbrukshistoria ligga henne till last när det handlar om hennes föräldraroll också då? Om det du skriver - vilket inte är helt fel - skall vägas in skall även mammans missbruk vägas in. Rätt skall vara rätt.
Citera
2010-12-03, 09:44
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LynnigWera
Om det är så att dottern och mamman fått skyddade identiteter (jag har inte kontrollerat uppgiften) så behöver det inte betyda att de är hotade av TS. Med tanke hur många riktiga knäppskallar som finns både i IRL och i cybervärlden kan man förmoda att någon läst den här tråden eller bloggen och hotat med att ta saken i egna händer. Som t.ex. den här personen föreslår:

https://www.flashback.org/sp17421262

Det finns förmodligen drösvis av sådana som h*n. Jag tror inte att TS skulle hota mamman mitt under en pågående utredning, inte annars heller är väl bäst att tillägga. Men genom att personuppgifterna numera finns lite varstans på nätet har det varit lätt att söka reda på mammans och dotterns adress.
Datumet (2009-06-30, 02:36)för det inlägget ser jag som historia, dessutom är det inte hans idé.
Citera
2010-12-03, 10:02
Medlem
LynnigWeras avatar
Citat:
Postat av nanglar: Datumet (2009-06-30, 02:36)för det inlägget ser jag som historia, dessutom är det inte hans idé.

Nej, det var ju det jag skrev. Vad jag menade var att OM mamman och dottern har fått skyddade identiteter kan det bero på något annat hot, således (och troligtvis) inte p.g.a. TS.
Citera
2010-12-03, 10:09
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Men, skall mammans missbrukshistoria ligga henne till last när det handlar om hennes föräldraroll också då? Om det du skriver - vilket inte är helt fel - skall vägas in skall även mammans missbruk vägas in. Rätt skall vara rätt.
Varför ska det vägas in när det är hon som är anklagad utan att anklagelserna är förda till bevis?
Citera
2010-12-03, 10:19
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LynnigWera
Nej, det var ju det jag skrev. Vad jag menade var att OM mamman och dottern har fått skyddade identiteter kan det bero på något annat hot, således (och troligtvis) inte p.g.a. TS.
Ok, jag missförstod dig. My bad, sorry.
Citera
2010-12-03, 10:22
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Varför ska det vägas in när det är hon som är anklagad utan att anklagelserna är förda till bevis?
Nu förstår jag inte. När det gäller hans sk missbruk där det inte finns något alls (jag kan inte hitta det i varje fall) som påvisar att han skulle vara en olämplig pappa vid det tillfället, men när det gäller mammans missbruk skall det inte beaktas på samma sätt som pappans. Nu kliar jag mig i huvudet och jag har inte löss
Citera
2010-12-03, 10:41
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nu förstår jag inte. När det gäller hans sk missbruk där det inte finns något alls (jag kan inte hitta det i varje fall) som påvisar att han skulle vara en olämplig pappa vid det tillfället, men när det gäller mammans missbruk skall det inte beaktas på samma sätt som pappans. Nu kliar jag mig i huvudet och jag har inte löss
Nej, tingsrätten gjorde bedömningen att bevakat umgänge behövdes initialt, man tog då upp att han nyttjade alkohol och ADHDn ännu obehandlad samt att han medicinerade mot depression.
Det var tingsrättens bedömning.

Personer i tråden bedömmer situationen annorlunda och menar att mamman orsakat problemen och att hon saboterat, och att svara mot denna anklagelse blir naturligtvis att tingsrättens bedömning styrks av Daddys egna uttalande om hur han mådde då och att han drack.

Det är med andra ord anklagelsen mot ,mamman som inte är bevisad...en anklagelse som enbart existerat på daddys blogg och här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in