Citat:
Ursprungligen skrivet av JumpingJack
Jag tror inte att det går att få skyddad identitet med hänvisning till att man är internetstalkad. Det är hur som helst lite konstigt att de får det, igen, samtidigt som de är mitt i en vårdnadsutredning. Ska bli intressant att läsa domen när den kommer.
Klart att när det går över drift att man är berättigad det. Dottern har hela sitt liv framför sig och jag tror inte att det är helt omöjligt att de fått det pga att hon inte ska behöva leva med detta som alla pratar om i hela hennes liv.
jag tycker dock att mamman i sig gjorde rätt i att anmäla, hellre det säkra före det osäkra.
men jag tycker också att om JR gör lite förbättringar på sig inte ska bli ifråntagen från sin dotter, ex. att han sover med iaf fillingar på sig när han har sina barn hos sig, sluta hänga ut andra personer på internet, och att kanske iaf i början (de första åren) inte få vara med sin dotter själv och att när dottern blir äldre kan bestämma själv hur vida hon vill umgås med sin pappa eller inte. Jag personligen tycker att detta är det absolut bästa för alla parter.
Bara för att man en gång inte varit tillräckligt ordentlig för att få ha vårdnad om sitt barn betyder inte det att man inte kan ändra på sig.