2010-05-16, 15:53
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag skriver självklara saker som såna som du vill misskreditera. Vad är det du vill ha bevis för? Jag har faktiskt åberopat många bevis från allmän kända källor.
Jag visste inte att du kunde dra så roliga skämt
Citera
2010-05-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Det var en pinsam sorti för din del. Bevisar min tes om din okunskap.

Sionistiska metoder som flesta Plastiranier utgår ifrån utomlands men som tyvärr de är omedvetna om! De snackar skit, förnedrar andras troföreställningar i syftet att visa en motsatt sida där allt är paradiset! Oftast är deras utsagor baserade på falska bilder om Iranska befolkningen som ett homogent folkgrupp som eftersträvar oppositionens ankomst. De lever i en fantasivärld som mest får näring av martyrskap som de själva föraktar men som gärna själva också begagnar.
Citera
2010-05-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Jag visste inte att du kunde dra så roliga skämt

Jag menar allvar ! Om du verkligen inte har något att säga behöver du inte börja med personangrepp på andra i FB. Livegen du berikar inte diskussionen genom att kalla andra för arab!
Citera
2010-05-16, 17:18
Medlem
Citat:
Så du hade inga teorier alltså? För jag tar gärna en debatt med dig om dessa bara du kan säga vilka du har hört.

hahaha

du påstår att USA har ett finger med i spelet, jag säger emot och sen ska JAG ha teorier om hur USA gör?

du kommer med påståenden utan att kunna försvara dem, sen vill du att jag ska försvara dem åt dig. Ja du, det var något nytt det här. Du är nog en gullig liten anka.

en enkel slutsats om regimanhängare är att de är helt bombade i skallen. vissa har fått atombomber i skallen och andra mindre missiler. Du är en anka, du kanske har åkt på en mina i vattnet?
Citera
2010-05-16, 17:24
Medlem
Citat:
TEHRAN, Iran (AP) - A radical cleric called Saturday for the creation of a "Greater Iran" that would rule over the entire Middle East and Central Asia, in an event that he said would herald the coming of Islam's expected messiah.

Ayatollah Mohammad Bagher Kharrazi said the creation of what he calls an Islamic United States is a central aim of the political party he leads called Hezbollah, or Party of God, and that he hoped to make it a reality if they win the next presidential election.

Kharrazi's comments reveal the thinking of a growing number of hard-liners in Iran, many of whom have become more radical during the postelection political crisis and the international standoff over the country's nuclear program. Kharrazi, however, is not highly influential in Iran's clerical hierarchy and his views do not represent those of the current government.

Kharrazi's comments were published Saturday in his newspaper, Hezbollah.

He said he envisioned a Greater Iran that would stretch from Afghanistan to Israel, bringing about the destruction of the Jewish state.

He also said its formation would be a prelude to the reappearance of the Mahdi, a revered ninth-century saint known as the Hidden Imam, whom Muslims believe will reappear before judgment day to end tyranny and promote justice in the world.

"The Islamic United States will be an introduction to the formation of the global village of the oppressed and that will be a prelude to the single global rule of the Mahdi," the Hezbollah newspaper quoted him as saying.

Besides Israel, he said the union would also destroy Shiite Iran's other regional adversaries, whom he called "cancerous tumors." He singled out secular Arab nationalists such as members of Saddam Hussein's Baath Party in Iraq, as well as followers of the austere version of Sunni Islam practiced primarily in Saudi Arabia that is known as Wahabism.

Saudi Arabia and other Sunni Arab nations have watched Iran's growing regional clout with deep concern.

The growing voice of hard-liners like Kharrazi has deepened worries even if it appears unlikely such a divisive figure would win the 2013 presidential election.

Still, even President Mahmoud Ahmadinejad said on Thursday that he expects the government which follows his to be "ten times more revolutionary."

http://apnews.myway.com/article/20100515/D9FN9INO3.html
Citera
2010-05-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinyo
Personliga påhopp och annat nonsens
Vad är din taktik bakom detta, vad är målet? Jag har flera gånger sagt att jag vill ha en debatt med dig men du springer iväg så fort vi glider in på området som du inte verkar ha någon kunskap om.
Citera
2010-05-16, 18:35
Medlem
Citat:
Vad är din taktik bakom detta, vad är målet? Jag har flera gånger sagt att jag vill ha en debatt med dig men du springer iväg så fort vi glider in på området som du inte verkar ha någon kunskap om.

hahahahaha, "ingen kunskap"

du kommer med ett påstående, försvara det eller erkänn att du inte vet vad du snackar om
Citera
2010-05-16, 18:43
Medlem
här anka, här har du min teori:

demonstrationerna i Iran var folkets vilja, de vill ha frihet och demokrati. Regimen förtrycker folket och deras vilja.
Citera
2010-05-16, 19:26
Medlem
Citat:
här anka, här har du min teori:

demonstrationerna i Iran var folkets vilja, de vill ha frihet och demokrati. Regimen förtrycker folket och deras vilja.

Ursäkta mig ! Bara för att påminna dig om en sak! Demonstrationerna var främst pga påståenden om eventuella valfusk. Men det var USA som förlorade spelet för att det är inte längre Iran 1979 Men stackars Rigi som slickade röv för att få något Och du anser dig veta saker om folkvilja! Vad är folkvilja? Jag tror isåfall vi kan kalla kravallerna i göteborg för folkets vilja vad tycker du kan vi säga så?
Citera
2010-05-16, 19:28
Medlem
Citat:
hahaha

du påstår att USA har ett finger med i spelet, jag säger emot och sen ska JAG ha teorier om hur USA gör?

du kommer med påståenden utan att kunna försvara dem, sen vill du att jag ska försvara dem åt dig. Ja du, det var något nytt det här. Du är nog en gullig liten anka.

en enkel slutsats om regimanhängare är att de är helt bombade i skallen. vissa har fått atombomber i skallen och andra mindre missiler. Du är en anka, du kanske har åkt på en mina i vattnet?

Om 5 idioter och 1 som vet något sitter och diskuterar vem tycker du framställs som idioten?
Citera
2010-05-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ursäkta mig ! Bara för att påminna dig om en sak! Demonstrationerna var främst pga påståenden om eventuella valfusk. Men det var USA som förlorade spelet för att det är inte längre Iran 1979 Men stackars Rigi som slickade röv för att få något Och du anser dig veta saker om folkvilja! Vad är folkvilja? Jag tror isåfall vi kan kalla kravallerna i göteborg för folkets vilja vad tycker du kan vi säga så?

vad vet du om människor som anser att folk inte tänker innan de går och demonstrerar i ett land där man kan dödas för det.

Du bör inte diskutera människor, diskutera bilar eller nåt.
Citera
2010-05-17, 10:00
Medlem
Citat:
vad vet du om människor som anser att folk inte tänker innan de går och demonstrerar i ett land där man kan dödas för det.

Du bör inte diskutera människor, diskutera bilar eller nåt.

Nej faktiskt inte om du låter bli att klättra över väggarna på militära områden så skjuter inte polisen. Vi har ju sett att många demonstrerade och överlevde. Men självklart förekommer det situationer då polisen tar till extra våld, som tex då en del kastar stenar osv. Men frågan är om inte polisen sköt direkt mot demonstranterna i Sverige i samband med kravallerna??? Och inte prata om Frankrike!! Risken att dödas i olagliga demonstrationer är inget som bara gäller Iran. Den risken finns även i Sverige och det är bevisad.

Jag har tidigare beskrivit för dig att situationen som uppkommer i grupporienterade samhällen är annorlunda än individualiserade samhällen. Där påverkas människor på ett annat sätt och USA känner till tendeserna rätt bra! Med det vill jag inte säga att alla i Iran är för regimen men situationen som sommaren 2009 skakade Iran var enligt min mening konstruerad utifrån. Flera telefonsamtal inspelade från den Iranska polisen påvisar att många demonstranterna hade kontakt med grupper utanför Iran och vi kan faktiskt inte förneka detta oavsett om vi tycker om regimen eller inte!

Du kan inte förneka utländsk inblandning då TV stationer i USA med fd Iranska politiker som tex Sazegara lärde människor metoder för att skapa kaos. Allt var bara en konstruerad skit som inte funkade eftersom det var inget fusk, Ahmadinejad vann valet på riktigt! Om det är folk som är missnöjda med regimen behöver de inte komma in genom Mousavi och rättfärdiga ytterligare en islamisk republik.

Om folk är emot regimen varför vill de upprätthålla de dess forbestånd genom Mousavi?
Senast redigerad av IR5 2010-05-17 kl. 10:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in