2010-05-23, 23:45
Medlem
livegens avatar
Jihad i Malmö avslöjar: De iranska mullornas hemliga bankkonton utomlands

http://imittsverige2.wordpress.com/2010/01/21/jihad-i-malmo-avslojar-de-iranska-mullornas-hemliga-bankkonton-utomlands/
Citera
2010-05-24, 00:24
Medlem
Millees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Din korkade arab! du fattar ingenting vad?
Åsna! Det här har vi dikuterat förut, men du fortsätter bara att spamma tråden. Du och resten av er i regimen borde sättas in på ett mentalt anstalt för livstid.
Muhammad var enligt er en profet sänd från den arabiska Guden Allah, som är allvetande och utan fel, så en sådan person borde veta att det han gjorde var inte rätt och att ni fortfarande dyrkar en sådan pedofil, som dessutom var en våldtäcktsman, krigsherre och sadist visar på vilka efterblivna sadister ni själva är.
Allt han gjorde och sa är ett föredöme för er att följa. Därför pågår än idag barngifte i muslimska länder helt lagliga och även i Iran. Därför folk stenas och piskas, därför har ni inget samvete och moral och att mörda och tortera människor är lika lätt för er som att dricka ett glas vatten.

http://www2.amnesty.se/svaw.nsf/bfa7c41cd5810229c1256e4c002d8fde/e47f268560432d9fc12574280050c65f?OpenDocument

Kunde inte sagt det mycket bättre.. Hoppas idioten slutar skriva här..
Citera
2010-05-24, 01:22
Medlem
Millees avatar
http://www.facebook.com/photo.php?pid=5547596&id=596687525#!/video/video.php?v=1476702474711

Orkar inte läsa så mycket text på persiska just nu, kan någon sammanfatta vad det står?
Citera
2010-05-24, 14:41
Medlem
Millees avatar
http://www.youtube.com/watch?v=24o_bJxruNU

Folkmassa skriker "Bikari Bikari Bikari.." (Arbetslöshet Arbetslöshet..) i Khoramshahr då ahmadinejad är på besök för att snacka skit..
Citera
2010-05-24, 20:26
Medlem
Citat:
Din korkade arab! du fattar ingenting vad?
Åsna! Det här har vi dikuterat förut, men du fortsätter bara att spamma tråden. Du och resten av er i regimen borde sättas in på ett mentalt anstalt för livstid.
Muhammad var enligt er en profet sänd från den arabiska Guden Allah, som är allvetande och utan fel, så en sådan person borde veta att det han gjorde var inte rätt och att ni fortfarande dyrkar en sådan pedofil, som dessutom var en våldtäcktsman, krigsherre och sadist visar på vilka efterblivna sadister ni själva är.
Allt han gjorde och sa är ett föredöme för er att följa. Därför pågår än idag barngifte i muslimska länder helt lagliga och även i Iran. Därför folk stenas och piskas, därför har ni inget samvete och moral och att mörda och tortera människor är lika lätt för er som att dricka ett glas vatten.

http://www2.amnesty.se/svaw.nsf/bfa7c41cd5810229c1256e4c002d8fde/e47f268560432d9fc12574280050c65f?OpenDocument

Det verkar snarare du som inte har förmågan att debattera om den saken.

Främst känner du inte till att religioner idag skiljer sig ganska mycket från de ideer som en gång formade grunderna. Du kan inte ta Muhammeds 600talet ekr i vakuum som argument för att ifrågasätta muslimer idag! Religionen har utvecklats via tänkare både i Iran och Irak , det tillförts mängder olika inslag etc under 1400år. Så om du ska ifrågasätta shiaislam idag så kommer du per automatik att ifrågasätta delar av Zoroastrianism, Sikhism, Hinduism, Mazdaism, Manikeism osv.

Du måste förstå att religioner adapteras med kulturer efter ett tag och du kan inte eliminera dess spår oavsett om det är påtvingad religion. (tiden har självklart betydelse i sammanhanget)
Islam består inte bara av Muhammed och Allah !! Islam är en religion som utvecklats som en process i likhet med många andra system. Den här processen har inneburit kulturella utbyten, mellan mänskliga möten under längre tid och har därmed omformats om och om igen. Västerlännigar framställer sig oftast som goda genom att de visar sina föregångare som rationella och moderna individer, lögner som antropologer,etnologer och historieforskare bara sitter och skrattar åt för att liknande kulturer har aldrig existerat i den bemärkelsen som media visar.

Om du själv hade levat 600talet ekr , tror inte jag du hade tvekat att vara muslim om du såg Europeerna och kristna världen hade det Jag kan lova dig det! Så mycket handlar också om situationen då! Vad det gäller barbarism kan du inte jämföra den västerländska-kristendomen med Islam.

Ni påstår indirekt att anledningen till att den islamiska systemet bör fökastas är att dess tänkare och grundare var massa barbarer och pedofiler. Jag säger att vi antar att det har varit på det viset! men jag tillägger att om ni så fördömer liknande system i dess helhet bara för kanske Muhammeds personliga brister måste jag säga att i så fall måste hela den västerländska civilisationens påstådda konstruktion via grekiska tänkare förkastas. Då Platon och såna som han var bögar,pedofiler, och dessutom för slaveri och bevisligen kan jag säga att Zeus och den polyteistiska grekiska barbarismen ´var den sjukaste systemet som någonsin existerat en jävla paganism där tom människor offrades. Det finns även en del spår av nån äldre djurisk minoisk-kultur där kannibalism utövades.

Strategin är enkel===> Talibaner går tillbaka till roten och detsamma gör ni då ni granskar religion. Både Talibaner och såna som du och dina kompisar här Livegen är av samma skit och ett verk av USA. Medan dina vänner i Pakistan och Afghanistan finanseras av Saudiska olje-gubbar som säkerligen CIA känner till där barn tvingas läsa koranen och bli till Muhammeds och Islams soldater, matar du de med föda genom att skapa hat på andra sidan, du ger de motivation och du rättfärdigar deras aktioner. Två aktörer som baserar sin strategi på Muhammeds levnadstid Två idioter som gör världen mera osäker.
Citera
2010-05-24, 22:27
Medlem
livegens avatar
Den senaste vetenskapliga framstegen från Iran.
7 saker som orsakar minnesförlust och som måste undvikas enligt profeten Muhammad.

1. Surt äpple.
2. Korriander
3. Ost
4. Rester av möss
5. Att läsa texter på gravstenar
6. Att gå mellan två kvinnor
7. Någonting som inte ens jag förstod, eftersom det var arabiska ord.
8. Att urinera i orörligt vatten

De kan inte heller räkna. Först säger de 7 saker, men sedan rabblar upp 8 saker.

http://news.gooya.com/didaniha/archives/2010/05/105318.php

Och dessa vidskepligheter sänds från statlig Tv i Iran och dessa idioter med sin korkade arabiska profet styr Iran genom förtryck idag.
Senast redigerad av livegen 2010-05-24 kl. 22:31.
Citera
2010-05-24, 23:42
Medlem
Millees avatar
Citat:
Den senaste vetenskapliga framstegen från Iran.
7 saker som orsakar minnesförlust och som måste undvikas enligt profeten Muhammad.

1. Surt äpple.
2. Korriander
3. Ost
4. Rester av möss
5. Att läsa texter på gravstenar
6. Att gå mellan två kvinnor
8. Att urinera i orörligt vatten

De kan inte heller räkna. Först säger de 7 saker, men sedan rabblar upp 8 saker.

http://news.gooya.com/didaniha/archives/2010/05/105318.php

Och dessa vidskepligheter sänds från statlig Tv i Iran och dessa idioter med sin korkade arabiska profet styr Iran genom förtryck idag.

HAHAHAHAHAHAHAH

Jadu, den där videon är ju inte exakt från 600 e.kr så jag köper inte IR5's ordbajsande om att relgionen ständigt ändras hahahahah..
Citera
2010-05-25, 00:09
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
HAHAHAHAHAHAHAH

Jadu, den där videon är ju inte exakt från 600 e.kr så jag köper inte IR5's ordbajsande om att relgionen ständigt ändras hahahahah..

Det var en grej, som jag missade skriva i ovanstående lista.
Han nämner även: Att kasta bort löss

Det blir 9 saker
Citera
2010-05-25, 07:26
Medlem
Citat:
Det var en grej, som jag missade skriva i ovanstående lista.
Han nämner även: Att kasta bort löss

Det blir 9 saker

Med liknande retorik och förlöjliganden kommer du ingen vart , Irans senaste framsteg inom nanoteknologi http://www.nano.ir/newstext.php?Code=7379

]
Senast redigerad av IR5 2010-05-25 kl. 07:29.
Citera
2010-05-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
HAHAHAHAHAHAHAH

Många av er som utgår från rationella utgångspunkter för att bemöta ravayat och hadither bör vara försiktiga med sägner,legender och myter.

Berättande formerna inom folkloristik har haft en del praktiska funktioner i samhället, och sanningshalten är inte relevant. Tex fanns det många sägner i Europeiska samhällen , de syftar oftast till händelser,normer och värderingar och är bundna till platser och tid och verkliga människor förutom myter som speglar världen bortom människans.
Om enligt en Ravayat Mohammed sagt så där , kanske beror på att föreställningen om att Muhammed sagt så förpliktar en del till vissa handlingar som hade praktiska funktioner på den tiden och som gynnade samhället. Vetenskapligt har liknande ravayat ingen betydelse alls vad det gäller sanningshalten utan det är snarare deras funktion som säger en del om samhället på den tiden.

Jag tror en etnolog eller antropolog skulle vara intresserad av den där ravayat! Oftast försöker man hitta sambanden mellan dessa punkter för att förstå vad de sägner och berättanden hade för funktion.

1. Surt äpple. Kost (man blir hungrigare av surt äpple och äter mer)
2. Korriander Kost
3. Ost Kost
4. Rester av möss (förekom mycket i äldre tider och kanske ville man här uppmärksamma människor)
5. Att läsa texter på gravstenar ( Det måste man forska om, något liknande har jag också läst i Europeiska berättande formerna)
6. Att gå mellan två kvinnor ( Har säkert haft någon funktion i arabiska områden)
8. Afkandane shepesh( löss) ( Man ska inte sprida löss, förekom mycket i området )
9. Att urinera i orörligt vatten ( Så att andra och djuren inte dricker din piss)

Det spelar ingen roll att det var sant eller inte utan det viktiga är att man ser dess praktiska förpliktelser. Men jag tycker att det är löjligt att programledaren tar upp det där utan några som helst förklaringar.
Senast redigerad av IR5 2010-05-25 kl. 09:55.
Citera
2010-05-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Många av er som utgår från rationella utgångspunkter för att bemöta ravayat och hadither bör vara försiktiga med sägner,legender och myter.

Berättande formerna inom folkloristik har haft en del praktiska funktioner i samhället, och sanningshalten är inte relevant. Tex fanns det många sägner i Europeiska samhällen , de syftar oftast till händelser,normer och värderingar och är bundna till platser och tid och verkliga människor förutom myter som speglar världen bortom människans.
Om enligt en Ravayat Mohammed sagt så där , kanske beror på att föreställningen om att Muhammed sagt så förpliktar en del till vissa handlingar som hade praktiska funktioner på den tiden och som gynnade samhället. Vetenskapligt har liknande ravayat ingen betydelse alls vad det gäller sanningshalten utan det är snarare deras funktion som säger en del om samhället på den tiden.

Jag tror en etnolog eller antropolog skulle vara intresserad av den där ravayat! Oftast försöker man hitta sambanden mellan dessa punkter för att förstå vad de sägner och berättanden hade för funktion.

1. Surt äpple. Kost (man blir hungrigare av surt äpple och äter mer)
2. Korriander Kost
3. Ost Kost
4. Rester av möss (förekom mycket i äldre tider och kanske ville man här uppmärksamma människor)
5. Att läsa texter på gravstenar ( Det måste man forska om, något liknande har jag också läst i Europeiska berättande formerna)
6. Att gå mellan två kvinnor ( Har säkert haft någon funktion i arabiska områden)
8. Afkandane shepesh( löss) ( Man ska inte sprida löss, förekom mycket i området )
9. Att urinera i orörligt vatten ( Så att andra och djuren inte dricker din piss)

Det spelar ingen roll att det var sant eller inte utan det viktiga är att man ser dess praktiska förpliktelser. Men jag tycker att det är löjligt att programledaren tar upp det där utan några som helst förklaringar.

ja, islam var säkert det modernaste och bästa sättet att leva på när den skapades, men inte idag.
Citera
2010-05-25, 12:09
Medlem
livegens avatar
Den geniala Ahamdinejad avslöjar den verkliga bakgrunden till amerikanarnas invation av Irak och deras närvaro i området.

Han säger att många tror att USA är i Irak endast på grund av oljan, men deras verkliga syfte är att förhindra den 12 imamens (Mahdi) återkomst och att amerikanarna vet att något gudomligt kommer att hända i området, som kommer att befria mellanöstern från imperialismen. Amerikanarna pratar om det hela tiden.
Han säger till slut att det är Imam Mahdi som i det fördolda styr världen.

http://www.youtube.com/watch?v=ZGsaEs4WRrA&feature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in