2011-02-16, 00:33
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nekkar
Och det inte islams förtjänst att mongolerna besegrades? Vill man knäcka det rådande styret så får man se till att offra lite mer. Iranierna har inte riktigt samma kaliber på demonstrationerna som i Egypten, så tyvärr verkar det vara ännu ett halvhjärtat försök till förbättring.
Iranier besegrade många fiender och var tom ett stort rike, innan islam ens existerade.
Att Egyptierna, som jag önskar all lycka för, lyckades knäcka Mubarak beror på att militären var neutral, vilket revolutionsgardet och Basiji milisen, som är Irans mäktigaste väpnade styrkor, inte är. Mubarak var också trots allt mycket humanare än den Gudfruktiga regimen i Iran. Plus att regimen i Iran använder sig även av Hizbollah och Hamas medlemmar för att slå, och misshandla demonstranterna.

Och om du inte visste, så har minst 50 000 iranier fallit offer för regimen i Iran och dött i sin kamp mot dessa tyraner.
Senast redigerad av livegen 2011-02-16 kl. 00:35.
Citera
2011-02-16, 00:36
Medlem
Millees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nekkar
Och det inte islams förtjänst att mongolerna besegrades? Vill man knäcka det rådande styret så får man se till att offra lite mer. Iranierna har inte riktigt samma kaliber på demonstrationerna som i Egypten, så tyvärr verkar det vara ännu ett halvhjärtat försök till förbättring.

Inte så smart av dig att jämföra demonstrationerna i Egypten och Iran utan att förklara varför de inte "är av samma kaliber". Kolla hur basij-milisen behandlar folket. Hur alla dödas, slås ned osv. I Egypten var det endast ett fåtal Mubarakanhängare som utförde hot mot demonstranterna. Mubarak ville inte döda sitt folk, men dessa arabälskande idioter hyllar t.o.m sig själva när de får chans att döda någon (kolla på videosarna där Basij ringer till TV kanaler och berättar om just detta). Omvärlden tjänar ganska enormt mycket pengar på att Iran ser ut som det gör just nu, det kan man inte sticka under stolen med... Därför sker det inte lika stort engagemang kring demonstrationerna i Iran som i Egypten, där det endast var 1 person det var fel på.. Här är det X % av befolkningen som förhindrar utvecklinge som Iran egentligen bör ha...
Citera
2011-02-16, 00:55
Medlem
livegens avatar
Och för er muslimer och araber, som stödjer regimen i Iran i tron att dessa änglar, ska rädda er från Israels och västvärldens orättvisor, så rekomenderar jag er att prata med några irakier och fråga dem om hur irakiska krigsfångar behandlades av regimen i Iran, då kommer ni att höra de värsta skräck historierna. Om en av dessa historier kan ni läsa här, då Abu Ghurayb-fängelset, verkar som rena daghemmet.

http://fredskoalitionen.blogspot.com/2005/11/riverbend-om-iran-usa-och-den-grymma.html
Citera
2011-02-16, 00:59
Medlem
Fyfan va glad jag kommer att vara den dagen islam med sitt vidriga ansikte lämnar Iran. Dessa mullor har våldfört sig på Iran och det iranska folket för länge.

@ svenskar

IR5 är så full av skit att man inte riktigt vet hur man ska svara honom. Jag vet inte riktigt hur jag ska jämföra det med något svensk så att ni förstår, men ponera att en svensk kommer och säger att alla etniska svenskar är svarta. Ungefär så långt ifrån sanningen är han.
Citera
2011-02-16, 01:14
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big General
Fyfan va glad jag kommer att vara den dagen islam med sitt vidriga ansikte lämnar Iran. Dessa mullor har våldfört sig på Iran och det iranska folket för länge.

@ svenskar

IR5 är så full av skit att man inte riktigt vet hur man ska svara honom. Jag vet inte riktigt hur jag ska jämföra det med något svensk så att ni förstår, men ponera att en svensk kommer och säger att alla etniska svenskar är svarta. Ungefär så långt ifrån sanningen är han.

Hmm...har förstått att det kan kännas blodsmak i munnen på en del av er mot honom men det skulle vara trevligt om han kunde ge synpunkter och upplysningar på dem frågorna du ställde honom ett par sidor sedan...
Citera
2011-02-16, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Hmm...har förstått att det kan kännas blodsmak i munnen på en del av er mot honom men det skulle vara trevligt om han kunde ge synpunkter och upplysningar på dem frågorna du ställde honom ett par sidor sedan...

alltså, grejen är den att han inte kan svara sanningsenligt på dom frågorna med hedern i behåll. Han vet lika väl som mig och andra iranier härinne vad svaren på dom frågorna är, och hur han skulle se ut som en idiot om han svarade.

Irans regim = ondska, ren och skär ondska.
Citera
2011-02-16, 01:38
Avslutad
Kan ej fatta att någon tycker om regimen i Iran. Ir5 kan inte vara mänsklig. Iran, med sin olja och högutbildade ungdomar, har allt som krävs för att bli ett I-land som kan konkurrera med länder i Europa. Synd and islam och regimen i Iran ska förstöra allt.
Fotbolls VM 2022 skulle spelats i Iran och inte i Qatar. Ett "normalt" Iran skulle slå utbildningen, turismen, utvecklingen, osv. av alla länder i mellanöstern med hästlängder.
Citera
2011-02-16, 01:58
Medlem
Janbanan74s avatar
Ja, lite av helgerån och ha den äckliga regimen där som fuckar upp för innvånarna... Har hört av polare som har åkt hoj genom Iran att det är ett mycket vackert land så jag skulle tro att turismen skulle kunna gå bra där...Det var visst one of the kind.
Citera
2011-02-16, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabSvarvsIndustriAnsvarigeAli
Aj aj vilken fälla Iran ramlat ner i
Att protesterna i Egypten skulle smitta av sig åtminstonde lite till Iran är inte raketforskning och att hylla den Egyptiska revolutionen och demonstrationerna var ett stort misstag utan man kunde ha avvaktat då man annars skulle med egen hand målat ut sig själv som hycklare som på ena sidan stödjer och står bakom folkliga revolutioner och demonstrationer men på andra sidan slår och tystar ner de folkliga demonstrationerna på hemmaplan .. en linje USA snabbt hoppade in på..
Måste säga att det var jävligt pinsamt och underkänt..

Nej inte alls underkänt det är kanske inte rätt info som når dig:

14 Februari sammanfaller med dagen då MKO gick emot Khomeyni.

De som ville delta i demonstrationer för Egypten kunde göra det 11Februari.

Vilka var MKO förutom Irans fiender? Att komma ut just den dagen säger mycket om Egypten
Citera
2011-02-16, 09:58
Medlem
Adazanims avatar
Opinionsbildande mot Iran blir mycket lättare nu. Man har framståt som hycklare och USA kan enkelt inta en hårdare linje mot Iran utan att kritiseras för mycket. Obama fick gamle Husni att symboliskt avgå och hade omvärlden med sig och kan därför inta en hårdare linje mot Iran. Ser inte ljust ut för regimen på något sätt.
Citera
2011-02-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinol
Kan ej fatta att någon tycker om regimen i Iran. Ir5 kan inte vara mänsklig. Iran, med sin olja och högutbildade ungdomar, har allt som krävs för att bli ett I-land som kan konkurrera med länder i Europa. Synd and islam och regimen i Iran ska förstöra allt.
Fotbolls VM 2022 skulle spelats i Iran och inte i Qatar. Ett "normalt" Iran skulle slå utbildningen, turismen, utvecklingen, osv. av alla länder i mellanöstern med hästlängder.

Jag tror inte du vet vad du pratar om!

På vilket sätt har regimen stoppat högutbildade? Varför dramatiserar du saker och ting?
Iran är per dagens datum har slagit alla länder i mellanöstern så jag begriper inte vad du menar..
Citera
2011-02-16, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Opinionsbildande mot Iran blir mycket lättare nu. Man har framståt som hycklare och USA kan enkelt inta en hårdare linje mot Iran utan att kritiseras för mycket. Obama fick gamle Husni att symboliskt avgå och hade omvärlden med sig och kan därför inta en hårdare linje mot Iran. Ser inte ljust ut för regimen på något sätt.

Jag tror inte ekvationerna ser ur på det viset. USA får det tuffare för att i Iran kunna upprepa samma saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in