2010-05-16, 15:33
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Du borde avstängas från flashback! Med dina falska anklagelser kommer du ingen vart!
Och du med alla dina källor och bevis har kommit långt.
Citera
2010-05-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Du har redan fått svar. Sluta spamma!

Läs om läs rätt. Sluta spamma!
Läs tidningar och skaffa dig allmänbildning istället för att förstöra och spamma tråden!

Samma svar som ovan.

Det var en pinsam sorti för din del. Bevisar min tes om din okunskap.
Citera
2010-05-16, 15:35
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Det var en pinsam sorti för din del. Bevisar min tes om din okunskap.
Jag förväntar mig inte att få en guldstjärna från sådana som du.
Citera
2010-05-16, 15:38
Medlem
Citat:
Jag förväntar mig inte att få en guldstjärna från sådana som du.
Absolut, du får nog vänta på din guldstjärna för jag vet då ingen som skulle ge dig en sådan med den bristande kunskap och fakta som du gärna pläderar för.
Citera
2010-05-16, 15:39
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Det där kan du inte kalla för imperialism i den bemärkelsen att Iran har avsikten att ta över andra länder! Det där är mera försvarsstrategi och Khomeyni menade revolutionens värderingar borde exporteras, jag tror inte att det var illa menat!

Hehe, att Iran inte är samma stormakt som imperialistiska makter betyder inte att man inte har sådana ambitioner. Men visst det är en försvarsstrategi att öka sitt inflytande i sitt närområde men med samma definition så är USA inte heller imperialister. Gällande Khomeni så var allt han upprättade illa menat och vidrigt men hans vision av revolutionen byggde på shiaislam och dess religiösa och kulturella värderingar och det innefattade även shiiter i Irak, Oman, Libanon och ett par andra områden. Vilket innebar att han skapade oro, väpnade konflikter i andra områden än Iran. Vad är imperialism om inte att implementera ens egna värderingar och tro i andra områden av subjektiva anledningar. Ett bra ex på det är kriget med Irak, Saddam hade förmodligen inte attackerat först om Khomeni inte var redo att sprida sin shiaislam och sitt inflytande regionalt.

Spelar det förövrigt roll vilka intentioner man har när ens handlingar visar sig vara destruktiva och illa menade?
Citera
2010-05-16, 15:42
Medlem
Citat:
Okej, bara lite information, så att du kan forska själv vidare i.
Shismen handlar i huvudsak om vilka som skulle och ska styra det muslimska samfundet efter Muhammads bortgång.

Det är nog därför Shiism uppstod nära Iran, Shiism fick fäste pga Iranier fann en ny strategi i Ali för att bekämpa den föregående konservativa Islam. Det är inte av slumpen som Ali bar på ett Iranskt svärd.
Citera
2010-05-16, 15:44
Medlem
livegens avatar
Citat:
Absolut, du får nog vänta på din guldstjärna för jag vet då ingen som skulle ge dig en sådan med den bristande kunskap och fakta som du gärna pläderar för.

Moderatorn kommer nog att radera alla dessa obefogade inlägg, vilket de borde göra. men som sista ord vill jag säga till dig att ta bort dina färgade glasögon skaffa dig kunskap och sympati och låt inte din okunskap och USA-hat styra din logik och dina känslor.
Citera
2010-05-16, 15:45
Medlem
Citat:
Moderatorn kommer nog att radera alla dessa obefogade inlägg, vilket de borde göra. men som sista ord vill jag säga till dig att ta bort dina färgade glasögon skaffa dig kunskap och sympati och låt inte din okunskap och USA-hat styra din logik och dina känslor.

Varför skrev du alla påhopp om du på förhand visste att dem skulle bli raderade?

Bollen låg hela tiden hos dig men du kunde inte backa upp din hätska retorik med fakta. Och om du inte kan påvisa kunskap och faktaförmedling värvar du inga medlemmar. Enkelt.
Citera
2010-05-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Hehe, att Iran inte är samma stormakt som imperialistiska makter betyder inte att man inte har sådana ambitioner. Men visst det är en försvarsstrategi att öka sitt inflytande i sitt närområde men med samma definition så är USA inte heller imperialister. Gällande Khomeni så var allt han upprättade illa menat och vidrigt men hans vision av revolutionen byggde på shiaislam och dess religiösa och kulturella värderingar och det innefattade även shiiter i Irak, Oman, Libanon och ett par andra områden. Vilket innebar att han skapade oro, väpnade konflikter i andra områden än Iran. Vad är imperialism om inte att implementera ens egna värderingar och tro i andra områden av subjektiva anledningar. Ett bra ex på det är kriget med Irak, Saddam hade förmodligen inte attackerat först om Khomeni inte var redo att sprida sin shiaislam och sitt inflytande regionalt.

Spelar det förövrigt roll vilka intentioner man har när ens handlingar visar sig vara destruktiva och illa menade?

Så kan du inte säga att det var! Självfallet har Iran intresset att gynna shiismen i mellanöstern men som jag sa är detta försvarsstrategi, egenintresset ska inte värderas som imperialism. Fortfarande är detta indicium ni som oroar er för imperialism borde främst bekämpa den aktuella imperialismen inte den hypotetiska.
Citera
2010-05-16, 15:50
Medlem
Citat:
Och du med alla dina källor och bevis har kommit långt.

Jag skriver självklara saker som såna som du vill misskreditera. Vad är det du vill ha bevis för? Jag har faktiskt åberopat många bevis från allmän kända källor.
Citera
2010-05-16, 15:51
Medlem
livegens avatar
Citat:
Varför skrev du alla påhopp om du på förhand visste att dem skulle bli raderade?

Bollen låg hela tiden hos dig men du kunde inte backa upp din hätska retorik med fakta. Och om du inte kan påvisa kunskap och faktaförmedling värvar du inga medlemmar. Enkelt.

För att du bagateliserar iraniernas lydande både i Iran och utanför i din USA-hat och okunnighet.
Citera
2010-05-16, 15:53
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Så kan du inte säga att det var! Självfallet har Iran intresset att gynna shiismen i mellanöstern men som jag sa är detta försvarsstrategi, egenintresset ska inte värderas som imperialism. Fortfarande är detta indicium ni som oroar er för imperialism borde främst bekämpa den aktuella imperialismen inte den hypotetiska.

Det är inte det. Utan faktum att Iran har stort inflytande i ett flertal länder där man understödjer shiitiska grupper. Visserligen är religionen ett svepskäl men faktum är att man har som ambition att kulturellt, ekonomiskt och politiskt dominera hela regionen. Imperialism är visserligen ett ganska starkt ord i synnerhet när man jämför med USA men tillvägagångssättet och visonen är snarlikt.

Det är något som man har gjort sedan 79 och som lett till krig och skapandet av terroristgrupper och isolerat landet inte endast från väst utan arabstaterna också.
Jag har förövrigt inte sagt något om imperialism i allmänhet utan jag klargör bara att Iran sysslar med samma som man anklagar USA för om än i mindre utsträckning vilket är en ytterligare indikation på regimens hyckleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in