Citat:
Ursprungligen postat av Savaran
Citat:
Foxnews är ett anti-iranskt skämt, men jag valde deras länk för att visa att inte ens dom undanhöll vital information. Alltså, din källa är inte särskilt trovärdig.
Nej utan det du gjorde var att använda dig utav en opålitlig källa som du i normalt fall skulle avfärda bara för att visa en sak, som du förövrigt har fel i. Det om något är oärligt.
Citat:
Gröna rörelsen är en fredlig rörelse. Om individer ägnar sig åt väpnat motstånd har man avvikit från rörelsens viktigaste principer. Att ta avstånd från terror är essentiellt om man ska kunna ha framgångar.
Fredlig skulle jag inte säga. Mycket våld i sommar från anhängare av den gröna rörelsen. Dessutom är inte den gröna rörelsen den enda oppositionella gruppen i landet. Det är inte upp till någon annan att moralisera över vilken opposition som är legitim eller icke och vilka metoder som ska användas.
Citat:
Terrorgrupper som PJAK försvårar Irans demokratiska utveckling och har absolut inget att vinna, du tror väl ärligt talat inget annat?
Som du själv vet, så förklarades PJAK som en terrorgrupp av USA för bara något år sedan. När Iran terrorstämplar nån, brukar jag vanligtvis skratta högt för mig själv. Du menar på fullt allvar att den iranska regimen har rätt att anklaga nån annan för att vara terrorister?
De är inte terrorister det riktar sig inte på civila och har aldrig gjort det, dock är de kontraproduktiva och är en förgrening av PKK och de tjänar endast deras egna intresse och inte den kurdiska befolkningen.
Det är min personliga åsikt.
Det du däremot måste förstå att precis som alla andra som grips och anklagas för "mohareb" så är de egentligen fiende till regimen och ingen annan. Regimens anklagelser är substanslösa som vanligt och är fyllda med samma retorik som alltid.
Du väljer att tro att dessa är terrorister för att regimen säger så, men samtidigt försvarar du andra ur den gröna rörelsen, trots att dom går genom samma sken rättegångar och anklagas för samma brott. Utöver detta så försvarar du Mosavi som personligen ligger bakom tusentals av dina landsmäns död.
Skalla även tilläggas att av dessa fem, var det endast en som var medlem ur PJAK (kvinnan) de andra var endast oppositionella och medborgaraktivister.
Senast redigerad av Adazanim 2010-05-09 kl. 15:47.
Senast redigerad av Adazanim 2010-05-09 kl. 15:47.