2010-05-31, 22:38
Medlem
RozZys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag förstår inte vart du vill komma med snacket?

Snacket?? Jag undrar vad eran ställning är till laglig prostitution i Iran i allah's namn.
Citera
2010-06-01, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RozZy
Snacket?? Jag undrar vad eran ställning är till laglig prostitution i Iran i allah's namn.

Jag tycker mycket allvarligare prostitution pågår i Iran! De flesta äktenskap är en sort prostitution där! Dagens människor i Iran tänker alldeles för mycket på pengar och det beror endast inte på Irans sämre ekonomi utan också att på att människor tar till sig och lär sig fel saker av väst!
I ett samhälle där individuell egendom värderas högre en nationella intressen , i ett samhälle där man prioriterar västerlänningars intressen framför sina minoriteter ett sånt land lider av psykologisk infektion. Där kan du inte förvänta dig att prostitution i vems som helsts namn inte förekommer bara det leder till ett bättre materiell välfärd så kan de tom sälja sina föräldrar! Den här tävlingen om vem som mest liknar amerikanen har fått många att tom döda varandra man kan ju bara ställa sig frågan varifrån allt detta härstammar?! Islam? IRI? nej jag tvekar på sånt skitsnack , roten till problematiken är en felaktig modernism som växt med tiden och utformat den falska persiska mentaliteten. Liknande infektioner förekommer i mindre grad i våra andra etniska minoriteter, folk som många kallar för Dahati har haft den styrkan att bevara sina kulturella värderingar fastän de har levt under svårare förhållanden dessa är riktiga Iranier och borde få större utrymme i politiken.

Att prostitution förekommer behöver inte ha något med regeringen att göra, det kan också bero på den mentalitet som råder över samhället. Om du har fastnad för " i Allahs namn" kan jag tala om för dig att man under samma namn begår andra stora brått, och du tror säkert att staten motiverar folk till prostitution eller hur?

Regimens stora misstag är deras rekrytering för poliskåren, dessa poliser eller goshnepedar har stora brister i sina ageranden. Polisyrket i Iran anser jag bör vara den mest betalda och den mest svåraste att kunna uppnå! Dagens poliser är massa skägg med koranen i hand och mutor i röven, jag tror inte att polisen ska ha med människors kläder att göra det är bara mullor som lobbar för sånt, det finns många i parlamentet som är emot det här! Denna överdrivna ironi har utvecklats till ett hinder i polisarbetet, polisen måste nu prioritera såna saker framför de verkliga olagliga företeelserna som förekommer. Många tror att Ahmadinejad är för sånt, men det tror inte jag utan jag tror han är hindrad att reformera den delen men en del tecken tyder på att han vill förbättra situationen. Bla bättre koll på förhörs salar och fängelser med kamera och inspelningar är bara en början!
Citera
2010-06-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mehr
Jag utger mig inte för att vara någon expert men jag är medveten om den mindre smickrande historien som funnits mellan väst och Iran i dess historia. Nu har jag dock kanske inte varit den allra mest inbitna historiefanatikern när det kommer till Irans politiska historia men ända bakåt till Mosaddeq har jag nog väl hållit mig påläst till den grad som jag varit intresserad.

Min personliga uppfattning är dock att Irans suveränitet upphörde med Mosaddeq.

Men idag måste man ju ändå beakta att situationen har förändrats och omständigheterna är annorlunda, man kan inte jaga hjärnspöken överallt. Jag förstår att konspirationsteorierna är en sysselsättning som den äldre generationen har gjort till sitt huvudnöje men någonstans måste även foliehatten av.

Gällande Israel och sionismen så är jag inte blind. Jag är väl medveten om hur Israel arbetar men likt dig så drivs de av en överdriven nationalism och en paranoia som inte tycks ta slut. Slutspurten är om man vill vill utrota Israel eller om man vill arbeta på ett sätt som inte lämnar Israel med några ursäkter för sin utrikespolitik (de gjorde ju nyligen bort sig efter vad jag hörde på radion i förmiddags). Jag är väl medveten om de hot som Israels regim har riktat emot Iran men hur skiljer de sig emot de hot som Iran riktar mot Israel. Judarna i Israel och iranierna i Iran har knappast någon osämja med varandra. Det är demoagogerna som sitter vad makten som driver dessa konflikter.

Vad förespråkar du för lösning på hur man ska hantera Israel utan att ta sig alldeles för mycket vatten över huvudet?

Ja, jag är inte imponerad....
Åter igen jag "blundar" inte för vad Israel gör när det kommer till sin utrikespolitik. Men jag är konsekvent och jag blundar inte heller för Irans utrikespolitik och den lämnar oerhört mycket mer att önska.

Härmed vill jag också besvara andra delen av inlägget!

Jag förstår mig inte på dina antaganden om att Irans suveränitet upphörde med Mosaddeq! Så om du vänligen utvecklar det lite blir jag tacksam!

Sedan tar du upp uttryck som hjärnspöken! Vad syftar du på? Menar du tex att USA under operationer som Ajax inte har haft inblandning i Irans politiska utveckling? Vad är hjärnspöke för grej? Ge ett exempel på dessa konspirationer! Att bara associera med uttryck är ju inte debatt, du bör komma med konkreta exempel!

I enlighet med Irans utrikespolitik och den Iranska kulturens riktlinjer ska inte Israel som en stat som är grunden till en ideologi som är jämförbart med nazism,rasism och mycket annat omänskligt tänkande existera! Iran menar att om anglosaxer mördat och förföljt dessa sionistiska missfoster före och under andra världskriget behöver inte människor i Palestina lida för det! Iran menar att de här ska kunna få ett land i Tyskland som har mördat dessa missfoster ! Vad i den här resonemanget anser du är otydligt och ologisk? Sionism har allt sedan andra världskriget förfalskat framställningen av olika historiska perioder genom media, film och annat skit! De lobbar för att USA ska anfalla mitt land! Det är just dina och liknande liberala inställningar som håller på att ruinera Iran.

Under Khatamis skitregering med sina jävla liberala civilisationernas dialog förlorade Iran både tid och annat på massa dravel som denne glade Seyed hade att erbjuda! Under samma tid överlämnade den Iranska underrättelsetjänsten sina uppgifter om Al ghaedes strategiska positioner till satans USA för att därefter placera Iran i onda axelns lista! erfarenheter säger mig att USA skulle redan vara fast i Afghanistan om det inte var för Irans hjälp!Fan ta den här jävla liberalismen ! Vad vann Iran på det? Vill du jämföra framstegen efter Ahmadinejad med Khatamis tid så borde många liberala försvarare gå och gömma sig!

Tvärtom så tror jag det är denna överdrivna liberalism som håller på att ruinera Iran och inte den sunda nationalismen. Liberaler vill visa ett falskt anseende om ett Iran som ska vara omtyckt av massa varg, ursäkta mig inte jag tack! Om ni ska lyssna till Sassy Mankan och tro att allt är bra så lever jag gärna i min egen verklighet.
Citera
2010-06-01, 21:56
Bannlyst
Jag är en iranier (perser)...
Ja du, var Shahen levande hade jag bott kvar.

Iran kommer bli fri :-) Demokrati 100% hoppas bara att muslimfittorna inte har förstört allt tills dess.
Citera
2010-06-02, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retail
Jag är en iranier (perser)...
Ja du, var Shahen levande hade jag bott kvar.

Iran kommer bli fri :-) Demokrati 100% hoppas bara att muslimfittorna inte har förstört allt tills dess.

För info ska du veta att det var Shahen som gav prästerskapet dess makt! Och dessutom är det inget fel med att vara muslim och demokrati har inte med sånt att göra! IRI har knappast förstört något såna felinformation har du blivit matad med stämmer inte med verkligheten! Shahen hade enligt mig goda avsikter men han ljög om löjliga saker. Ett exempel är Irans militär under den tiden som inte ens hade blivit systematiserad , hur kommer det sig att Shahen anser sig vara en världsmakt?

Shahen hade förmodligen goda avsikter men han var för mycket västerländskt, han offrade våra minoriteter för sina fantasier om modernitet! Roten till all problem börjar just med hans rådgivares felaktiga vägledningar! Deras strategier kontrollerades av USA, Irans säkerhetspolis var under kontrollen av främmande makter vad fan snackar du om? Ok du fick komma ut och röka på och dricka alkohol och?

De här muslimerna som du nämner skickar upp satelliter, forskar inom nanoteknologi har bra teknologiska universitet som är kända för sina prestationer och du kommer hit och misskrediterar allt som utvecklats och ger poängen till Shahens peykan Lägg av alltså!
Senast redigerad av IR5 2010-06-02 kl. 11:49.
Citera
2010-06-02, 12:59
Medlem
Millees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
För info ska du veta att det var Shahen som gav prästerskapet dess makt! Och dessutom är det inget fel med att vara muslim och demokrati har inte med sånt att göra! IRI har knappast förstört något såna felinformation har du blivit matad med stämmer inte med verkligheten! Shahen hade enligt mig goda avsikter men han ljög om löjliga saker. Ett exempel är Irans militär under den tiden som inte ens hade blivit systematiserad , hur kommer det sig att Shahen anser sig vara en världsmakt?

Shahen hade förmodligen goda avsikter men han var för mycket västerländskt, han offrade våra minoriteter för sina fantasier om modernitet! Roten till all problem börjar just med hans rådgivares felaktiga vägledningar! Deras strategier kontrollerades av USA, Irans säkerhetspolis var under kontrollen av främmande makter vad fan snackar du om? Ok du fick komma ut och röka på och dricka alkohol och?

De här muslimerna som du nämner skickar upp satelliter, forskar inom nanoteknologi har bra teknologiska universitet som är kända för sina prestationer och du kommer hit och misskrediterar allt som utvecklats och ger poängen till Shahens peykan Lägg av alltså!

Du säger att Shahen sålde sig till Väst, vad fan gör IR nu? Jo de säljer sig till Araberna. Pengar och vapen skickas till terrororganisationer som Hezbullah och Hamas. Tidigare fick man ut någonting utav pengarna, såsom vapen osv. Vad påstår du Iranier tjäna på oljepengarna? Var det inte Khomeini som sa att de skulle "Dela upp oljepengarna bland befolkningen", ohh jag blir så arg att folk kan vara så kheng.

"Nanoteknologi blabla osv.", haha alltså du framstår som en ovis människa då du hela tiden ska försöka bevisa att IR gör saker bra. Hur kommer det sig att det BÄSTA rankade Universiteten i IR är rankat 873 i världen? Bör inte IR ha en högre ranking med sin "HÖGTEKNOLOGISKA NANOTEKNOLOGI FORSKNING" ? Såna småsaker säger väl ändå hur IR förhåller sig med andra länder...

http://www.webometrics.info/rank_by_country.asp?country=ir
Citera
2010-06-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
"Nanoteknologi blabla osv.", haha alltså du framstår som en ovis människa då du hela tiden ska försöka bevisa att IR gör saker bra. Hur kommer det sig att det BÄSTA rankade Universiteten i IR är rankat 873 i

Jämför gärna den siffran med 1979 tjejen.
Citera
2010-06-02, 13:09
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
Du säger att Shahen sålde sig till Väst, vad fan gör IR nu? Jo de säljer sig till Araberna. Pengar och vapen skickas till terrororganisationer som Hezbullah och Hamas. Tidigare fick man ut någonting utav pengarna, såsom vapen osv. Vad påstår du Iranier tjäna på oljepengarna? Var det inte Khomeini som sa att de skulle "Dela upp oljepengarna bland befolkningen", ohh jag blir så arg att folk kan vara så kheng.

"Nanoteknologi blabla osv.", haha alltså du framstår som en ovis människa då du hela tiden ska försöka bevisa att IR gör saker bra. Hur kommer det sig att det BÄSTA rankade Universiteten i IR är rankat 873 i världen? Bör inte IR ha en högre ranking med sin "HÖGTEKNOLOGISKA NANOTEKNOLOGI FORSKNING" ? Såna småsaker säger väl ändå hur IR förhåller sig med andra länder...

Det är ju givetvis propaganda och bullshit. Inflationen i Iran har skyhög likaså arbetslösheten. De som nu får tag i statliga jobb måste på ett eller annat sätt vara kopplade till regimen. För nån måndad sen protesterade folk utanför riksbankerna Tehran då bankerna saknade likviditet. Prostitution, hemlösa, missbrukare och andra sociala problem är påtagliga. Utöver det förtryck regimen står bakom så är landets ekonomi i botten trots dom enorma naturresurserna. Mestadels ligger regimen bakom men Ahmedinejads styre har förvärrat det ännu mer. IRGC kontrollerar de största industrierna och företagen. Barn till IRGC och Basij har förtur till univeristeten i landet. (som nu visar sig rankas 873 i världen ) Alla teknologiska framsteg används för propaganda syfte och för att tillfredsställa pöbeln.
Senast redigerad av Adazanim 2010-06-02 kl. 13:11.
Citera
2010-06-02, 13:13
Medlem
Millees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Kan du ge mig länk så jag kan se skillnaden Äne ankan?
Citera
2010-06-02, 13:13
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23

I och med att något Baghdadiskt universitet var högt ansett när Saddam stod på sin höjd, så kan det väl vara möjligt, alla gånger. Visserligen var ju Irak då förhållandevis rikt och en regionalmakt.

Jag har ingen aning om hur det såg ut i Iran 1979, men anar att det inte var lika rikt som Irak.

Vidare så känns det fan jäkligt svårt att hitta den statistik du uppmanar henne att hitta. Så fram tills dess är det hennes ord som står.
Citera
2010-06-02, 13:15
Medlem
Millees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Vidare så känns det fan jäkligt svårt att hitta den statistik du uppmanar henne att hitta. Så fram tills dess är det hennes ord som står.

Henne? Om någon hoppar från en bro, gör du också det?
Citera
2010-06-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
I och med att något Baghdadiskt universitet var högt ansett när Saddam stod på sin höjd, så kan det väl vara möjligt, alla gånger. Visserligen var ju Irak då förhållandevis rikt och en regionalmakt.

Jag har ingen aning om hur det såg ut i Iran 1979, men anar att det inte var lika rikt som Irak.

Absolut men det är ju bara kolla på hur hur många nya universitet, vetenskapliga journaler och studerande som finns i dag med på 80-talet. Det går ju inte bakåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in