Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Absolut men det är ju bara kolla på hur hur många nya universitet, vetenskapliga journaler och studerande som finns i dag med på 80-talet. Det går ju inte bakåt.
Tillåt mig skratta. Du påstår att det är fler studerande vilket leder till vetenskapliga journaler osv. Tänk efter lite noggrant nu, IR var i krig med Irak och då uppmanade Khomeini (ridam rosh) alla att ploppa ut barn för att de skulle bli "shahid" under kriget. För det första så har du inga underlag för dina argument och för det andra så får du sluta vara så partiskt.
Säg mig nu vilka "nya universitet" som dykt upp efter Revolutionen, då jag bara fått höra att det ändrat namnen på de tidigare från Aryamehr till Muhammad Abdull university (något i den stilen).. Vill inte höra massa bullshiting där man inte lägger fram fakta..
Citat:
Iran has a relatively young population, with 34 percent of the population under the age of 14 and 61 percent between 15 and 64 years of age.
Du får isåfall tänka procentuellt och inte "antalet studenter är fler"-tanke, dessutom får du tänka på IR just nu har en väldigt ung befolkning, så ska du jämföra så ska du göra det på ett rätt sätt och inte massa ordbajs som förstör diskussionen..
(tänk på att faktan kan vara några år gammal)
http://www.nationsencyclopedia.com/economies/Asia-and-the-Pacific/Iran.html