2010-06-02, 13:24
Medlem
Adazanims avatar
De universitet som har byggts sedan 79 är nästan uteslutande privata och håller extremt låg standard. Det finns universitet i nästan varje byhåla idag och många av de som tar examen där får väldigt sällan jobb efteråt och utbildningarna håller väldigt låg klass.. Dock har det lett till ett ökad medvetande bland dom unga studenterna och de är i universiteten krav på reformer och regimskifte sker. Något som inte uppskattas av regimen idag.
Senast redigerad av Adazanim 2010-06-02 kl. 14:18.
Citera
2010-06-02, 13:26
Medlem
Millees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Absolut men det är ju bara kolla på hur hur många nya universitet, vetenskapliga journaler och studerande som finns i dag med på 80-talet. Det går ju inte bakåt.

Tillåt mig skratta. Du påstår att det är fler studerande vilket leder till vetenskapliga journaler osv. Tänk efter lite noggrant nu, IR var i krig med Irak och då uppmanade Khomeini (ridam rosh) alla att ploppa ut barn för att de skulle bli "shahid" under kriget. För det första så har du inga underlag för dina argument och för det andra så får du sluta vara så partiskt.

Säg mig nu vilka "nya universitet" som dykt upp efter Revolutionen, då jag bara fått höra att det ändrat namnen på de tidigare från Aryamehr till Muhammad Abdull university (något i den stilen).. Vill inte höra massa bullshiting där man inte lägger fram fakta..

Citat:
Iran has a relatively young population, with 34 percent of the population under the age of 14 and 61 percent between 15 and 64 years of age.

Du får isåfall tänka procentuellt och inte "antalet studenter är fler"-tanke, dessutom får du tänka på IR just nu har en väldigt ung befolkning, så ska du jämföra så ska du göra det på ett rätt sätt och inte massa ordbajs som förstör diskussionen..

(tänk på att faktan kan vara några år gammal)
http://www.nationsencyclopedia.com/economies/Asia-and-the-Pacific/Iran.html
Senast redigerad av Millee 2010-06-02 kl. 13:30.
Citera
2010-06-02, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
Text
Nej tjejen, du vet likväl jag att universiteten inte har blivit färre, att färre vetenskapliga journalister har skrivits att färre studerar på universitet.
Citera
2010-06-02, 13:34
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
Henne? Om någon hoppar från en bro, gör du också det?

Det var Ankan23 som började med att skriva - tjejen.
Citera
2010-06-02, 13:36
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Absolut men det är ju bara kolla på hur hur många nya universitet, vetenskapliga journaler och studerande som finns i dag med på 80-talet. Det går ju inte bakåt.

Så klart, men det tar en hel del tid att komma upp i kvalité. Betydligt snabbare än att tappa kvalité faktiskt. För det är kvalité vi pratar, inte journaler, antal studerande och universitet.

Faktum kvartstår, Millees statistik står.
Citera
2010-06-02, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Så klart, men det tar en hel del tid att komma upp i kvalité. Betydligt snabbare än att tappa kvalité faktiskt. För det är kvalité vi pratar, inte journaler, antal studerande och universitet.

Faktum kvartstår, Millees statistik står.
Det har jag inte sagt, jag bara påtala en fakta, likväl att sveriges universitetsstuderande har blivit fler sedan 80talet liksom journalerna.
Citera
2010-06-02, 13:48
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Det har jag inte sagt, jag bara påtala en fakta, likväl att sveriges universitetsstuderande har blivit fler sedan 80talet liksom journalerna.

Du motsatte dig siffror som Millee presenterade. Om kvalité på universitet.

Vi skippar snacket så du kan fokusera på att leta upp en kvalitativ undersökning om världens universitet 1979 istället. Så käkar jag min ostmacka och läser om NHL sillyseason.
Senast redigerad av OKPOSO 2010-06-02 kl. 13:51.
Citera
2010-06-02, 13:54
Medlem
Citat:
Du motsatte dig siffror som Millee presenterade. Om kvalité på universitet.

Vi skippar snacket så du kan fokusera på att leta upp en kvalitativ undersökning om världens universitet 1979 istället. Så käkar jag min ostmacka och läser om NHL sillyseason.
Var motsatte jag mig angående kvaliten?
Citera
2010-06-02, 14:03
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Var motsatte jag mig angående kvaliten?

Citat:
Jämför gärna den siffran med 1979 tjejen.
kl 13.01 idag, på förra sidan

Vilket jag också svarade på, men det är uppenbart att vi drar i två olika trådar.
Citera
2010-06-02, 14:07
Medlem
Citat:
kl 13.01 idag, på förra sidan

Vilket jag också svarade på, men det är uppenbart att vi drar i två olika trådar.

Okej får skylla mig själv för jag inte läste vad han skrev.
Citera
2010-06-02, 14:24
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
För info ska du veta att det var Shahen som gav prästerskapet dess makt! Och dessutom är det inget fel med att vara muslim och demokrati har inte med sånt att göra! IRI har knappast förstört något såna felinformation har du blivit matad med stämmer inte med verkligheten! Shahen hade enligt mig goda avsikter men han ljög om löjliga saker. Ett exempel är Irans militär under den tiden som inte ens hade blivit systematiserad , hur kommer det sig att Shahen anser sig vara en världsmakt?

Shahen hade förmodligen goda avsikter men han var för mycket västerländskt, han offrade våra minoriteter för sina fantasier om modernitet! Roten till all problem börjar just med hans rådgivares felaktiga vägledningar! Deras strategier kontrollerades av USA, Irans säkerhetspolis var under kontrollen av främmande makter vad fan snackar du om? Ok du fick komma ut och röka på och dricka alkohol och?

De här muslimerna som du nämner skickar upp satelliter, forskar inom nanoteknologi har bra teknologiska universitet som är kända för sina prestationer och du kommer hit och misskrediterar allt som utvecklats och ger poängen till Shahens peykan Lägg av alltså!

Var god och tala inte för oss kurder. Liknande åsikter och stöd för regimen bland kurder skulle resultera i stor stryk. Vi har sedan revolutionen motsatt oss den islamiska republiken och Khomenis heliga krig mot Kurdistan är knappast något vi glömmer. Jag skiter fullständigt i om du har vart i Kurdistan eller om du har kurdiska vänner. Dina åsikter och ditt vurmande för en islamisk stat är inte representativt för kurder.
Citera
2010-06-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Var god och tala inte för oss kurder. Liknande åsikter och stöd för regimen bland kurder skulle resultera i stor stryk. Vi har sedan revolutionen motsatt oss den islamiska republiken och Khomenis heliga krig mot Kurdistan är knappast något vi glömmer. Jag skiter fullständigt i om du har vart i Kurdistan eller om du har kurdiska vänner. Dina åsikter och ditt vurmande för en islamisk stat är inte representativt för kurder.

Jag har inte nämnt kurder i inlägget som du hänvisar till titta noga!
Dessutom så ligger inte rättigheterna om att prata om Kurder i dina berövade vänners sällskap vars inspirationer kommer från arabiska Irak!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in