Vad är Zyban?
Nemesis1, är det inte snarare några veckor? Så var det i mitt fall. Höll upp i ett halvår, sen fick jag återfall. Det var 4 år sedan, sitter fortfarande kvar i "träsket".
jag tror inte att det går att komma ur ett nikotinberoende helt och hållet med några hjälpmedel.. då gör man bara beroendet till en stor grej, vilket det inte är
Vad är Zyban?
Nemesis1, är det inte snarare några veckor? Så var det i mitt fall. Höll upp i ett halvår, sen fick jag återfall. Det var 4 år sedan, sitter fortfarande kvar i "träsket".
Jag hade visserligen bara rökt i typ 4 år, men jag tror att det varierar mycket från person till person... Jag minns att jag rökte en massa hasch då jag slutade röka, det var ganska skönt att bara flumma bort abstinensen...
Med tanke på att nikotin är den mest beroendeframkallande drogen ( http://www.a1b2c3.com/drugs/add15.htm ) som finns ( mindre abstinens än heroin dock ) så är det ju iaf en lite småstor grej.
Citat:
Ursprungligen postat av LaterLater
jag tror inte att det går att komma ur ett nikotinberoende helt och hållet med några hjälpmedel.. då gör man bara beroendet till en stor grej, vilket det inte är
Vad är Zyban?
Receptbelagt läkemedel för rökavvänjning. Det skrev om det en del i kvällspressen (bleurk) i våras tror jag.
Det finns att köpa på en massa internet-apotek, därför jag frågar.
Oj vilken gammal tråd. Bumpar den istället för att starta ny. Jag går på Zyban nu, har käkat i en vecka och slutar snusa i morgon. Wish me good luck. Torr i käften som satan blir man i alla fall av pillrena.
Oj vilken gammal tråd. Bumpar den istället för att starta ny. Jag går på Zyban nu, har käkat i en vecka och slutar snusa i morgon. Wish me good luck. Torr i käften som satan blir man i alla fall av pillrena.
Spännande. Uppdatera gärna tråden med hur det går för dig!
Jag slutade snusa för 3 veckor sedan, utan några som helst hjälpmedel trappade inte heller ner. Visst är det jobbigt men det finns betydligt värre saker att sluta med.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!