• 1
  • 2
2003-11-20, 10:55
Medlem
Nån som har använt det med bra resultat?
Annars undrar jag vart man kan köpa nikotinpiller (typ apotekets goa mint-nikotinpiller) billigt på nätet.
Citera
2003-11-20, 11:50
Medlem
Nemesis1s avatar
Gå cold turkey istället... Det gjorde jag för ett tag sen, man mår skit i några dar och sen blir det bättre...
Citera
2003-11-20, 13:40
Medlem
Deleriums avatar
Vad är Zyban?
Nemesis1, är det inte snarare några veckor? Så var det i mitt fall. Höll upp i ett halvår, sen fick jag återfall. Det var 4 år sedan, sitter fortfarande kvar i "träsket".
Citera
2003-11-20, 14:18
Medlem
LaterLaters avatar
jag tror inte att det går att komma ur ett nikotinberoende helt och hållet med några hjälpmedel.. då gör man bara beroendet till en stor grej, vilket det inte är
Citera
2003-11-20, 14:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delerium
Vad är Zyban?
Nemesis1, är det inte snarare några veckor? Så var det i mitt fall. Höll upp i ett halvår, sen fick jag återfall. Det var 4 år sedan, sitter fortfarande kvar i "träsket".

Jag hade visserligen bara rökt i typ 4 år, men jag tror att det varierar mycket från person till person... Jag minns att jag rökte en massa hasch då jag slutade röka, det var ganska skönt att bara flumma bort abstinensen...
Citera
2003-11-20, 16:13
Medlem
Deleriums avatar
Med tanke på att nikotin är den mest beroendeframkallande drogen ( http://www.a1b2c3.com/drugs/add15.htm ) som finns ( mindre abstinens än heroin dock ) så är det ju iaf en lite småstor grej.

Citat:
Ursprungligen postat av LaterLater
jag tror inte att det går att komma ur ett nikotinberoende helt och hållet med några hjälpmedel.. då gör man bara beroendet till en stor grej, vilket det inte är
Citera
2003-11-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delerium
Vad är Zyban?

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...43&DocTypeID=7

Receptbelagt läkemedel för rökavvänjning. Det skrev om det en del i kvällspressen (bleurk) i våras tror jag.
Det finns att köpa på en massa internet-apotek, därför jag frågar.
Citera
2006-02-13, 09:54
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Oj vilken gammal tråd. Bumpar den istället för att starta ny. Jag går på Zyban nu, har käkat i en vecka och slutar snusa i morgon. Wish me good luck. Torr i käften som satan blir man i alla fall av pillrena.
Citera
2006-02-13, 10:20
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Oj vilken gammal tråd. Bumpar den istället för att starta ny. Jag går på Zyban nu, har käkat i en vecka och slutar snusa i morgon. Wish me good luck. Torr i käften som satan blir man i alla fall av pillrena.

Spännande. Uppdatera gärna tråden med hur det går för dig!
Citera
2006-02-13, 15:17
Medlem
Jag slutade snusa för 3 veckor sedan, utan några som helst hjälpmedel trappade inte heller ner. Visst är det jobbigt men det finns betydligt värre saker att sluta med.
Citera
2006-02-13, 15:27
Medlem
Dorazios avatar
har både slutat med snus och cigg förr...
Började dock med bägge igen

men slutade med snus i torsdags och faktiskt hållt det...
ska sluta med cigg snart

wish me luck
Citera
2006-02-13, 15:28
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Spännande. Uppdatera gärna tråden med hur det går för dig!

I will.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in