2009-06-23, 22:32
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ok då missuppfattade jag ditt inlägg där du skrev att du inte kunde avgöra om det var gärningsmannens eller offrets kniv som användes.

Yes en missuppfattning..
Citera
2009-06-23, 22:33
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJane 4:20
Går det att få fram ett kort på den där steve?

Jag vet inte ens vem människan är. Bara hört på omvägar om de jag skrev tidigare.
Citera
2009-06-23, 22:44
Medlem
Kotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Jag såg inte att en kniv användes... Trodde inte bråket var så allvarligt, det var ett jävla tumult. Tänkte först lägga mig i och medla i bråket. Men de var så mycket folk att jag valde att jag tog beslutet att inte springa dit.

Så jag såg varken gärningsmän eller offer. De var för mörkt och för mycket folk runtomkring. - Och även om jag hade sett GM så ligger de inte i mitt intresse att gola.

Om du står och jobbar, och bevittnar ett bråk där någon blir knivhuggen till döds så kan du väl för fan inte kalla det att gola om du skulle berätta för polisen vad du såg? Det är väl ändå din skyldighet.

Nu såg du ju inte händelsen men OM du hade gjort.
Citera
2009-06-23, 22:49
Medlem
Sluta spamma ner tråden och var goda att lägg upp bilder nu, om någon har möjlighet till detta. Killen ska fast!
Citera
2009-06-23, 22:53
Medlem
Kotss avatar
Citat:
Steve har tidigare suttit inne, så inte helt omöjligt att han skulle vara GM om de ryktas om det. Steve är mörkhyad...

Antar att han kommer få påhälsning av farbror blå efter dessa inlägg, om han inte redan fått det och är avskriven.

Så du vet vem denna Steve är? Hur vet du för det första att det är han som ryktet gäller? Vet du om han var på Campingen? Berätta mer om honom.
Citera
2009-06-23, 22:57
Medlem
Det finns bara en Stewe i Kalmar som kan vara gärningsmannen. Han stavas för övrigt med w. Han är den enda killen som är under 40 år, och han är född 1985. Desutom verkar han vara adopterad eftersom han har ett supersvenskt efternamn och ett afrikanskt eller dylikt.
Citera
2009-06-23, 22:58
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kots
Om du står och jobbar, och bevittnar ett bråk där någon blir knivhuggen till döds så kan du väl för fan inte kalla det att gola om du skulle berätta för polisen vad du såg? Det är väl ändå din skyldighet.

Nu såg du ju inte händelsen men OM du hade gjort.

Hade fått ta ställning till det då.. Omöjligt och svara på. Men jag tror de här fallet kommer klaras upp innan veckans slut. Med tanke på de goda signalement som faktiskt finns..

Skulle självklart samarbeta med polis och svara ärligt på frågorna som ställs, (OBS detta är ifall jag hade sett något) Men däremot hade jag nog inte tagit upp telefonen och ringt in ett rykte. För finns de ett rykte ute om en gärningsman så kommer polisen få reda på de ryktet också. Annars så gör dom inte sitt jobb.
Senast redigerad av kamikaze_kid 2009-06-23 kl. 23:02.
Citera
2009-06-23, 22:59
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Så du vet vem denna Steve är? Hur vet du för det första att det är han som ryktet gäller? Vet du om han var på Campingen? Berätta mer om honom.
Läs några inlägg upp, jag har ingen aning om vem människan är, hörde bara på omvägar om de som skrevs. Har ingen aning om han var på campingen eller ens vem det är..
Citera
2009-06-23, 23:05
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSPMMA
Det finns bara en Stewe i Kalmar som kan vara gärningsmannen. Han stavas för övrigt med w. Han är den enda killen som är under 40 år, och han är född 1985. Desutom verkar han vara adopterad eftersom han har ett supersvenskt efternamn och ett afrikanskt eller dylikt.

Troligtvis har han då föräldrar från olika länder. Vad jag vet så brukar inte adopterade barn behålla sitt "orginal"-efternamn, men jag kan ju ha fel?
Citera
2009-06-23, 23:07
Medlem
Det skrevs ju även förut idag att GM förmodligen "sitter och raderar bilder på internet på sig själv just nu". Denna Stewe har varken bilddagbok eller facebook. Okej, att man är född 85 och ej har bilddagbok, men facebook brukar väll de flesta ha nu förtiden? Inte för att vara fördomsfull men bråkblattar brukar ha en ganska stor umgängeskrets och visar gärna upp sig på internet och får uppmärksamhet etc. Tycker att det iaf är lite misstänktsamt. Behöver ju verkligen inte vara så men...
Citera
2009-06-23, 23:07
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:

Nu är jag lite förvirrad?! Det var ju du som skrev

Citat:
Har hört rykten från 2 olika håll. Helt oberoende av varandra. Dock har jag ingen anning om sanningshalten i dom.
1. En kille ("neger") i Kalmar går runt och säger att det var han som gjorde det.
Om detta stämmer så borde det ju bara vara en tidsfråga innan polisen plockar in honom.
2. Någon har sagt att en kille i Kalmar vid namn Steve eller Stevie är den skyldige och att det bara är en tidsfråga innan han åker.

Bara 2 rykten som nått mina öron. Som sagt har ingen koll på sanningshalten i dom.

En annan grej som jag tänkte på ang. detta påstående om att det var offrets kniv som han själv blev stucken med.
har för mig att jag såg någonstans innan i tråden eller om det var i nån artikel (hittar det inte nu) att polisen säger sig vara ganska säkra på att det var 4-5 personer inblandade i bråket. Och eftersom Daniel och hans 3 vänner blev huggna så kanske hela grejen var i självförsvar?
Detta är bara en spekulation från min sida.

Så det är rykten som du har hört! Jag bor inte ens i Kalmar, och har noll koll på folk som bor där...
Citera
2009-06-23, 23:12
Medlem
ja det va ju kots som skrev det ifrån början :P

Citat:
Nu är jag lite förvirrad?! Det var ju du som skrev

Så det är rykten som du har hört! Jag bor inte ens i Kalmar, och har noll koll på folk som bor där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in