2009-06-24, 02:41
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
En artikel som publicerades för drygt 2 timmar sedan..

http://corren.se/ostergotland/linkop...date=&menuids=

Lutar mer åt att de inte kommer att lösas, polisen var ju så himla säkra på att de skulle lösas i början. Men nu låter de ju helt uppgivet från deras sida.

Plocka in potentiella GM/GM-kompisar och förhör dem. Kolla alibi. För eller senare hittar de väl något.
Citera
2009-06-24, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Om man följt tråden vet man detta:
- att ett invandrargäng fick lämna en camping under midsommar pga bråk och stök. ARIANMAD skriver i sin blogg att de fick lämna en camping!

- vidare nämner folk som var på öland att invandrargängen var lätträknade.

- vidare förekommer det bilder från midsommar från den aktuella campingen.

- på en av bilderna är 2 tjejer med: en serb eller annat och en asiat.

Detta stämmer med polisens signalement:
"Den ena har ett afrikanskt eller eventuellt indiskt utseende och hennes kompis har ett sydeuropeiskt utseende", säger polisens informationschef Ulf Karlsson.

- ett vittne säger att en rakad kille sprang från platsen strax efter bråket. En rakad kille finns med på bilden.

- vidare bör det nämnas att arianmad skriver "hahahah en tuff sak som hände igår va att en kille dog vi 12 tiden :P"
- hans kompis svarar: "haha den killen failade hårt :P"

Räcker inte dessa som argument till att misstänka någon då vetefan vad som gör det?!

Som sagt, en fJoRtiZzZ som beter sig därefter, kefft men knappast fog för mordmisstanke. Hur i helvete man kan misstänka en liten snorunge som försöker spela allan för mord är fan beyond me...

Har ni varit på norra Öland kanske ni skulle veta att det räcker att någon är adopterad från Indien för att anses vara en helt galen vato-loco som får allas ögon på sig. Bönner är bönner och i pyttehålan Löttorp skiter traktorfettosarna i brallan om ens en liten japan kommer med kamera, då är han väl från ghettot och där för att göra en drive-by... Vad gäller "misstänkta nr2" i tråden eller vad vi ska kalla de äldre kalmar-killarna med tillhörande tjejer har jag inget att säga, vet bara att småkillarna kan räknas bort fett och där får man helt enkelt ta sitt ansvar som myndig person och se till att ha jävligt gott på fötterna innan man postar bilder.
Citera
2009-06-24, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missthing
Var skrev han att det var coolt att nån blivit mördad?

Hursom, det är en småunge som försöker vara cool! Pls, nån måtta får det ju vara med hur man ska straffas för att man är töntig som 15-åring. Och snacka om att lugna ner sig, wooow gubben... Vet inte vilken ton du använder för dig själv när du läser upp FB-inlägg framför din dator men jag var ju knappast i upplösningstillstånd lillen så håll dig till dina engagemang, det funkar säkert bättre.

Killen skrev att det var fätt häftigt att en person hade blivit mördad på campingen.
Ditt sätt att skriva gör mig bara fundersam om du också hade VG i svenska likt barnet som nämndes. Läs mitt inlägg igen, börja med första raden...
Senast redigerad av Domare 2009-06-24 kl. 02:50.
Citera
2009-06-24, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Om man följt tråden vet man detta:
- att ett invandrargäng fick lämna en camping under midsommar pga bråk och stök. ARIANMAD skriver i sin blogg att de fick lämna en camping!

- vidare nämner folk som var på öland att invandrargängen var lätträknade.

- vidare förekommer det bilder från midsommar från den aktuella campingen.

- på en av bilderna är 2 tjejer med: en serb eller annat och en asiat.

Detta stämmer med polisens signalement:
"Den ena har ett afrikanskt eller eventuellt indiskt utseende och hennes kompis har ett sydeuropeiskt utseende", säger polisens informationschef Ulf Karlsson.

- ett vittne säger att en rakad kille sprang från platsen strax efter bråket. En rakad kille finns med på bilden.

- vidare bör det nämnas att arianmad skriver "hahahah en tuff sak som hände igår va att en kille dog vi 12 tiden :P"
- hans kompis svarar: "haha den killen failade hårt :P"

Räcker inte dessa som argument till att misstänka någon då vetefan vad som gör det?!

FYI: Campingen de fick lämna var i Löttorp och det var tidigt på eftermiddagen/kvällen.
Citera
2009-06-24, 02:49
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Plocka in potentiella GM/GM-kompisar och förhör dem. Kolla alibi. För eller senare hittar de väl något.

Det skall nog få sjunka in en stund, dom är nog rätt svettiga nu och någon kommer att läcka vad det lider. Speciellt om det rör sig om väldigt unga individer.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-06-24, 02:50
Medlem
Citat:
Som sagt, en fJoRtiZzZ som beter sig därefter, kefft men knappast fog för mordmisstanke. Hur i helvete man kan misstänka en liten snorunge som försöker spela allan för mord är fan beyond me...

.

Unga människor har mördat förut, sitter ju just nu en 16 åring misstänkt för mordet på theres.
Försvarar som jag redan nämnde i första inlägget INTE publiceringen av bilderna, här...men nu är skadan skedd och det hjälper inte att du går offtopic med att försöka visa den som hängt ut eller haft misstankar fel.
Citera
2009-06-24, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niklazzG
Arian Mad borde skämmas, under ett kort skrev han" en tuff sak som hände var att en kille dog vid 12 tiden" bra respekt mot familj och anhöriga, konstigt att folk blir arga tycker du?

Kan du läsa Sherlock? Det är självklart kefft som fan av fjortisen men inte nog för att bli misstänkt under de omständigheter som råder. Tänk om, tänk rätt.
Citera
2009-06-24, 02:54
Medlem
SpasticOphelias avatar
Citat:
Kan du läsa Sherlock? Det är självklart kefft som fan av fjortisen men inte nog för att bli misstänkt under de omständigheter som råder. Tänk om, tänk rätt.

Nu är det väl ändå inte den valpen som är den misstänkte, eller hur i helsike många misstänkta har vi hittills??
Citera
2009-06-24, 03:07
Medlem
seså...

Citat:
Ursprungligen postat av Domare
Killen skrev att det var fätt häftigt att en person hade blivit mördad på campingen.
Ditt sätt att skriva gör mig bara fundersam om du också hade VG i svenska likt barnet som nämndes. Läs mitt inlägg igen, börja med första raden...

Ojdå lilleman, blev du kränkt nu? Du får hemskt gärna utveckla din teori om mitt svenskabetyg, den lät väldigt intressant

I övrigt, och on-topic, krävs det väl inte mer än lite sunt förnuft för att räkna ut att småkillarna får mer skit i alla spekulationer och fula omnämningar här än vad som förtjänats för dumma uttalanden.
Citera
2009-06-24, 03:13
Medlem
Citat:
Unga människor har mördat förut, sitter ju just nu en 16 åring misstänkt för mordet på theres.
Försvarar som jag redan nämnde i första inlägget INTE publiceringen av bilderna, här...men nu är skadan skedd och det hjälper inte att du går offtopic med att försöka visa den som hängt ut eller haft misstankar fel.

Jaså inte? Ju längre diskussionen går desto hetskare blir den ju. Är det fel av mig, eller ens off-topic, att peka på att det är dags att lugna ner sig och fundera över rimlighten?

Mordet på Theres utspelades sig i en helt annan situation än denna och samma med GM:s beteende om det nu hade varit lillkillen som var skyldig? Skilj på saker och ting och far inte iväg så åt helvete i dina jämförelser.
Citera
2009-06-24, 03:15
Medlem
Citat:
Jaså inte? Ju längre diskussionen går desto hetskare blir den ju. Är det fel av mig, eller ens off-topic, att peka på att det är dags att lugna ner sig och fundera över rimlighten?

Mordet på Theres utspelades sig i en helt annan situation än denna och samma med GM:s beteende om det nu hade varit lillkillen som var skyldig? Skilj på saker och ting och far inte iväg så åt helvete i dina jämförelser.

Tillfälligheter och rädsla är två väldigt starkt bidragande effekter till många brott och mord. Ålder spelar ingen roll.
Citera
2009-06-24, 03:25
Medlem
Citat:
Tillfälligheter och rädsla är två väldigt starkt bidragande effekter till många brott och mord. Ålder spelar ingen roll.

Återigen, omständigheterna jag pekar på rör din trodda GM:s beteende efter mordet, samt att killen inte kommer ifrån en trasig bakgrund och inte heller uppvisar några riktiga tecken på ett vidare osunt eller skadligt beteende utan mer av ett dumt fjortis-spel för gallerierna. Försvarar absolut inte hans dumma uttalande men han är heller varken en offentlig eller en vuxen person som kan hållas ansvarig på detta viset.

Jag har jobbat i sju år med ungar/unga vuxna "på glid" som det så passande kallas och ArianMad är inte en av dom. Och även om han i huvudet leker med tanken att vara sådan så tar det sig inte uttryck i riktig handling, en snackare och that's it. Han har garanterat framtidsvisioner och kommer säkerligen växa upp och skärpa till sig.

Jag är ingen profilerare och försöker heller inte vara, men nån måtta får det ju vara i det vilda spekulerandet och påståeendena om street-cred, gangsterlife osv. Det blir bara pannkaka, det är det enda jag försöker säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in