Citat:
Ursprungligen postat av Domare
Tillfälligheter och rädsla är två väldigt starkt bidragande effekter till många brott och mord. Ålder spelar ingen roll.
Återigen, omständigheterna jag pekar på rör din trodda GM:s beteende
efter mordet, samt att killen inte kommer ifrån en trasig bakgrund och inte heller uppvisar några riktiga tecken på ett vidare osunt eller skadligt beteende utan mer av ett dumt fjortis-spel för gallerierna. Försvarar absolut inte hans dumma uttalande men han är heller varken en offentlig eller en vuxen person som kan hållas ansvarig på detta viset.
Jag har jobbat i sju år med ungar/unga vuxna "på glid" som det så passande kallas och ArianMad är
inte en av dom. Och även om han i huvudet leker med tanken att vara sådan så tar det sig inte uttryck i riktig handling, en snackare och that's it. Han har garanterat framtidsvisioner och kommer säkerligen växa upp och skärpa till sig.
Jag är ingen profilerare och försöker heller inte vara, men nån måtta får det ju vara i det vilda spekulerandet och påståeendena om street-cred, gangsterlife osv. Det blir bara pannkaka, det är det enda jag försöker säga.