2009-06-22, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Men största skämtet......hans kompisar har startat en egen jakt..genom att starta en tråd på flashback!

Jaja..varför inte. Det finns ju anledning att dra i alla halmstrån man
kommer åt.

Önska inte livet ur folk...det kan slå tillbaka´...bad karma for you

Men det är väl dock inte denna tråd man refererar till i inslaget? Jag har all förståelse för att vännerna, om det nu är de som nämns, startat en jakt på sanningen. Det bör alla ha!
Citera
2009-06-22, 23:16
Medlem
pontassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Men det är väl dock inte denna tråd man refererar till i inslaget? Jag har all förståelse för att vännerna, om det nu är de som nämns, startat en jakt på sanningen. Det bör alla ha!

Jodå, det är denna tråd som det refereras till. Jämför med denna post:
https://www.flashback.org/showpost....&postcount=483
Citera
2009-06-22, 23:17
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontasss
Jodå, det är denna tråd som det refereras till. Jämför med denna post:
https://www.flashback.org/showpost....&postcount=483
https://www.flashback.org/showthread.php?t=942575

Där är tråden..
Citera
2009-06-22, 23:20
Medlem
mrBONDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Jag tror inte att killen röker hasch, men han vill säkert att det ser ut så.

Jag tolkade iaf det som han röker på när man läser kommentarerna.
Däremot tolkar jag även det som att Kalmargänget stöter på ett par killar som röker på och "var sköna". Alltså inga som ingår i deras gäng.
Varför slår du dig så mkt i pannan?
Citera
2009-06-22, 23:25
Medlem
JSpezzas avatar
Har träffat Daniel ett flertal gånger och som person har jag fått intrycket av en mycket lugn och sansad människa. Flera av mina närmsta kompisar var mycket goda vänner med DS och mina intryck överstämmer med deras, att Daniel inte var den som sökte bråk. Tycker det är förjävligt att något sånt här ska få hända och mina vänner mår fruktansvärt dåligt av incidenten, vilket även har påverkat mig. Tänker även på Daniles familj, vars liv aldrig kommer att vara, vad det en gång varit.

Vad jag har hört från vänner, vilket jag också tror är sanningen, är att Daniel försökt gå in och avvärja ett bråk varav han på grund av detta blivit påhoppad bakifrån. Känner dock inte personerna som DS varit med på Öland utan detta är vad vännerna från Linköping har berättat.

Jag hoppas verkligen att polisen får tag på GM och att han straffas därefter. Gillar inte att spekulera alltför mycket utan hoppas att polisen klargör alla fakta och ser till att GM hanmnar bakom lås och bom för en jävla lång tid. Sådana människor får inte gå lösa.

Vila i frid Daniel Strålhake.
Citera
2009-06-22, 23:26
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg
minns jag inte helt fel så tyckte väl du att t.ex fotbollshuliganer som var ute efter att bråka förtjänade att dö?

(Kan ha jävligt fel, men så jag minns din text)

Nja..skillnaden är att jag inte önskar livet ur dom... men om dom nu
skulle råka omkomma i något av sina bråk så blir inte jag i alla fall
ledsen. Fy fan vad en viss typ av människor har svårt att fatta..
fått förklara typ 100 grr i olika trådar. Måste vara en medfödd defekt.

Men du kanske gråter när en kriminiell invandrare dör...

Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg
just det...

Smarting som fattar nada...IQ badboll..

Citat:
Ursprungligen postat av CNN

Kan ju behövas....återigen påpekar polisen att dom har dåliga spår.
Citera
2009-06-22, 23:34
Medlem
gobbegroggs avatar
Lik förbannat är det rätt åt dom. ja, du har ju förklarat det för mig i en jävla massa trådar. varför skulle jag gråta om en kriminell invandrare dör om det inte vore min vän?

nog OT.

Edit: för att skriva något om detta så vore det ju hur guld som helst om polisen nu läser tråden och skulle få några steg att gå på, som dom inte innan hade. men det är nog långsökt. hålla tummarna kan vi göra.
Citera
2009-06-22, 23:34
Medlem
Jävligt bra att polisen svarar i telefonen när folk ringer in för att lämna tips...det här fallet kommer gå kalas med våra super-snutar! Ger mig fan på att dom förtillfället ligger hemma och sover och att FB kanske precis har tips som kan leda långt eller t.o.m en bild på GM?...
Senast redigerad av GSPMMA 2009-06-22 kl. 23:39.
Citera
2009-06-22, 23:35
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrBOND
Jag tolkade iaf det som han röker på när man läser kommentarerna.
Däremot tolkar jag även det som att Kalmargänget stöter på ett par killar som röker på och "var sköna". Alltså inga som ingår i deras gäng.
Varför slår du dig så mkt i pannan?

Jag slår mig i pannan därför att det är så självklart att om man vill något med sitt liv så är det så självklart att man tipsar polisen om man är ungdom och har bevittnat ett mord, eller sitter på information som eventuellt kan få fast en mördare. Om man inte vill tipsa idag eller imorgon så kan man låta det sjunka in en månad och sedan tipsa. Det spelar ingen roll vad som hänt och eventuellt hur nära man står mördaren. En mördare är en mördare,(Med hänsyn till att polisen iofs utreder ett misstänkt dråp) och killen som blev mördad var troligtvis en vanlig ung man som var på fel plats vid fel tidpunkt.(troligtvis med alkohol i kroppen) Jag skulle tro att polisen vill ha alla tänkbara tips.

Jag tycker att man förlorar heder om man inte hjälper till att sätta dit en mördare i fredstid. Så man gör det rätta och assisterar polisen. Annars kan det gå åt helvete ännu en gång.
Senast redigerad av singularitet 2009-06-22 kl. 23:38.
Citera
2009-06-22, 23:41
Medlem
Makkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Men största skämtet......hans kompisar har startat en egen jakt..genom att starta en tråd på flashback!

Har snackat med lite polare som hade kontakt med / kände D.S och dom säger att det var ett gäng från Norrköping. Hur dom visste det och om det var sant vet jag dock inte , men jag kan nog slå vad om att om dom skulle få reda på vem det var och om han nu är från Norrköping kommer nog ordspråket "Öga för öga, tand för tand" vara en självklarhet.

OBS! Kan inte säga att denna fakta är pålitlig , kan vara en teori , något rykte som spred sig under kvällen eller efteråt.
Citera
2009-06-22, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Makkz
Har snackat med lite polare som hade kontakt med / kände D.S och dom säger att det var ett gäng från Norrköping. Hur dom visste det och om det var sant vet jag dock inte , men jag kan nog slå vad om att om dom skulle få reda på vem det var och om han nu är från Norrköping kommer nog ordspråket "Öga för öga, tand för tand" vara en självklarhet.

OBS! Kan inte säga att denna fakta är pålitlig , kan vara en teori , något rykte som spred sig under kvällen eller efteråt.

Så de struntar i att kontakta polisen? Då är det garanterat en hämndaktion på gång!
Citera
2009-06-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makkz

Jag skulle bli mycket förvånad om du fick rätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in