Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Klart han har makten över naturlagar, han har skapat DEM!
Jag tror inte på religion. Men att påstå/tro att Gud inte finns är ju riktigt retarderat. Ta LSD/shrooms, rök DMT eller Saliva så får ni svar på om Gud finns eller inte. Eller kolla på valfri dokumentär där folk dött i några timmar och kommit tillbaka.
Nu har jag ej tagit någon hallucinogen alls, men då jag är riktigt intresserad utav ämnet så har jag läst en hel del om det. Och jag har i princip aldrig stött på någon som fått insikten att gud finns.
Majoriteten av folks insikter på höga doser svamp verkar oftast vara att alla är ett.
Hur kan då en gud finnas? Om då inte vi är gud, vilket vore fallet om alla är en del av ett och samma medvetande. Men nu gäller ju diskussionen uppenbarligen en skapargud som står över oss.
Gällande DMT så verkar många få insikten att dom kommer till någon typ av efterliv, ja.
Men även om det finns ett liv efter detta, bevisar det inte någon existens av en gud.
Personerna brukar även stöta på varelser som brukar beskrivas olika av de flesta, men av många som någon typ av intelligens som är mycket smartare än oss.
Men än en gång, det bevisar inte någon existens av en gud. Tänk dig att en råtta fick tag i en "drog", eller vad som helst som gjorde att den helt plötsligt kunde kommunicera med människor.
Helt jävla otroligt för råttan, den skulle förmodligen tro att vi var gudar.
Min poäng är, det som händer på DMT kan vara allt från att vi kommunicerar med någon annan typ av intelligens (Utomjordingar, några mycket smartare varelser som lever i någon annan dimension eller vad fan som helst. Det är mycket vi inte vet inom forskningen än.), eller att vi faktiskt kommer dit man återföds, om man nu gör det. Det kan också helt enkelt vara så att det är drogen som gör riktigt otroliga saker med din hjärna. Även om jag själv inte tror det, även fast jag aldrig testat det.
Beskrivs på tok för övertygande av alla "vittnen". Men som sagt, man kan inte veta säkert.
Angående folk som "dött" eller haft nära döden-upplevelser, så verkar det ju ganska troligt att det är kopplat till utsläpp av DMT i hjärnan, pga de otroligt lika beskrivna upplevelserna. Det är dock inte bevisat än, jag vet.
Förstår inte vad som är retarderat med att inte tro på gud?
Är betydligt mer retarderat att slänga ur sig massa saker som du där du försöker pracka på folk dina åsikter.
Svar på tråd:
Om det finns en allsmäktig gud är han jävligt kass på sitt jobb.
Själv tror jag inte på gud av den simpla anledningen att.... ja, varför skulle jag göra det?
För att en gammal bok som blivit översatt från ett utdött språk (Hebreiska, där vi bara vet ungefär 90% av orden, minns inte riktigt) säger det? Religion har även använts utav kyrkan för att utöva sin makt hur jävla länge som helst. "Ni får inte göra detta, då brinner ni i helvetet!"
Och folk tror på detta än idag?
Visst, buddhister förstår jag då dom inte direkt tror på någon gud, och har fått sina insikter ifrån meditation. Men de abrahamitiska religionerna? kom igen!
I framtiden kommer det att vara mytologi, precis som den grekiska och nordiska är idag.
Men nej, det kan ej bevisas att gud inte finns. Inte heller kan ni troende bevisa att han finns.
Dock får folk tro vad de vill. Det ni alla dock borde erkänna för er själva, både troende och ateister,
är att vi inte vet ett skit om varken universum eller vad livet är.
Vi är i princip fortfarande apor. Kom tillbaks om 1 miljon år. Då lär vi veta 100 000 gånger mer än vad vi gör idag om saker och ting.
Men gissa vad, vi lär fortfarande inte ha en susning om vad livet är, och vad som händer efter vi dör.
Peace.