Citat:
Ursprungligen postat av
526
Allting är tankar. Hjärnan är människans utgångspunkt för allt. Det finns en verklighet utan att hjärnor finns, men det är något helt annat än den verklighet vi uppfattar.
Gud är den yttersta kraften. Hur man uppfattar det - beror helt enkelt på vad man är som uppfattar.
Men allt är i grunden ett och samma. Även medvetandet och livet. Det finns överallt hela tiden.
NIX.
Du , säger att gud är den yttersta kraften , din tanke vill förklara för min tanke, att min tanke är kort, så länge jag inte köper din tanke, att värderas HÖGST. När så inte sker... därr framodlas en herrans massa strawmen, bl.a den om hur ateeister.. dvs dem som aldrig köpte de rätt fobiskt parannoida tankarna om hur vakar i varenda vrå.
Vad du inte vill medge, är att den gudstro du fövävat är en till punkt o pricka förlängning och exakt den medeltida röta som teistiska lobbyister idkade då.. enbart att idag, snor du lite här o lite där ur vetenskap, för att försöla förstärka en gravt undermålig tes, en s.k kvasi-vetenskaplig rappakalja, att liknas vid kvacksalveri-aktivitet.
Det finns inget som heter : "gud är den yttersta kraften", mer än vad du TÄNKER om präntade ord, som du suttit och läst... du vet absolut inte ett skit om vad gud är.. du apar efter utdöda hypoteser, polerar och väntar på lite cred...
som new/old age..
säg att du tror på något, inte att ett NAMN , som människan själv artikulerat.. är en annan makts verk, jag anser att du är otroligt gammeldags, nästan förnuftsvidrigt besatt av att missionera.
du borde ha sett , i unga år när man börjar använda sitt pannben lite, att ingen moraliskt riktig förhållning på jorden, relaterar till "gud" , av allt det goda soom frambringats , har behövts både blod, slit, svett och ideliga ansträngningar som givit noll möda.. ofta behövs bestigas oehörda hinder, för att komma till det man idag ser som peanuts.. och självklarheter - lek med tanken at få bjuda in en individ eller flera, eller många... till en famtidsresa.. från år noll, när man ägnade sig åt vidskepelse så det stänkte om det, och måpnga år senare fortsatte med ockret.. att de individerna, får sätta sig i en helt vanlig mjuk soffa.. trycka på en knapp. och åtnjuta det vi idag ser som peanuts... så nej, du saknar djupperspektivet, men du tror.. så länge du tror är det ok , men kom inte o säg VAD gud är, när jag vet att du saknar sådan matrix eller livsfacit, du är lika nollad som en get på gården, den fattar inte varför den är fjättrad - men börjar bräka om en massam fortfarande lika fjättrad som de andra getterna med no clue om varför geten intekkan ta sig u rgetens värld, men ser upp till husubonden som ger den vatten och kanske väldigt fin mat jömfört med vildgetterna som skadar sig fördärvade o dör i förtid.
du vet precis som jag, inte ett skit om andra galaxer.. så sluta upp med din Farbror Gud, det är på den nivån du missionerar, mkt gammelmodigt.
tro på gud, men lek inte pedagog i hur lågt stående icke troende på gud, tänker.. för att man inte dagdrömmer och fjärmar sig de t.ex vetenskapee som idag äer de enda, som kan göra någoot åt kritisk befolkninbgsökning t.ex.. som kan, med viljan och tillgångarna.. tillskynda med kunskapsökning... men då vill du hellre se halleluja att kunna värderas vara det de behöver? alla dem som t.ex sakna vår komfort? om det är så, så är du fruktansvärt cynisk, vem kan leva på guds ord... men du hör inte den ruttna tonen i sådan devis?
ja, fattiga människor kan man alltid lura skiten ur, de brukar nog inte begära alltför höga löner heller, en liten "gud" att planteras in i deras sinnen, så kan man slippa ördela tillgångar s satans rättvist, det är vad din gudsfanatism åsamkar, att låta människor se livet, som en lott.. som gud ha rden "yttersta2 meningen om, eller så menade du.. efter livet.. och är redan nu inne på det s.k efterlivet... för du vill ha en mer abstrakt, akademiserad gudsförklaring? och.. skulle det göa skillnad? mer än att studiefiinansen me pluggandet a teologi ger sköna sittningar , med minimal insikt i hur ett amhälle öht blir till, genom gudstro?
varför isf.. fallerade det romerska imperiet? man dyrkade ju gud, så som du säger, det var otänkbart att förneka gud, så alla skulle bli ndragna, och därigrån kan du se hur förfallet i arabiska staterna ser ut, alla vsrenda kotte är indragen i tvångstroendet, och hur ser det ut där? ja, ett helvete om jag får säga vad jag tycker, man har toaletter som, ja.... orkar inte förklara mer, när det ses så enorm MISÄR, där gud är störst, och alltid den yttersta sanningen, som man ska "respektera"