2012-02-07, 22:51
Medlem
Africa Oil 1500st (12,00)
Boliden 100 st (115,99)
Etrion 2700st (3,84)
H&M B 50st (223,68)
Lundin Mining 1800 st (32,51) NCC B 90 st (143,10)
Ratos B 120 st (86,02)
Tele2 B 200 st (129,50)

Likvid 30%

Sålt av mitt vp konto och börjat återinvestera på isk. (+ 30 k ca.) Har jag börjat köpa tillbaka för tidigt? Nja spara långsiktigt så jag tror jag har gjort rätt, har lite likvid än om det skulle komma ett kraftigare ras.
Citera
2012-02-08, 07:20
Medlem
Aktieklipparns avatar
Av mina investeringspengar så ligger jag bara 8% i aktier.
Innehav: Vostok och SQM (va så nära att köpa tillbaka Minilong-olja, men missade)

Alt.investeringar: 36%, samt likvida och korträntefonder: 56%

Känns lite trist att man missat den fina uppgången, men jag är fortfarande pessimistisk.
Årets Totala avkastning: 6,5%
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Barnens Aktier: 37% , resten obligationer/korträntefonder, årets avkastning: 4%
Innehav: Industrivärden, Investor, Ratos, Vostok, samt lite Avanza Zero
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Eftersom jag har andra buffertar så att jag inte behöver pengarna under lång tid så
borde jag väl investera mera, men kanske dålig timing nu när Januari varit som starkast
under 15års tid trots eurokrisen, tror ju att det kommer falla, kanske ökar lite på rekylen.
Citera
2012-02-08, 09:06
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Känns lite trist att man missat den fina uppgången, men jag är fortfarande pessimistisk.
Det dumma är ju att inte bara följa "don't fight the FED", när ECB säger att de skall låna ut hur mycket pengar som helst till låg kostnad så istället för att tänka "åh nej nu blir det ju inget bankkaos" eller "jag hoppas de inte köper statsobligationer för pengarna och skrämmer upp börskurserna" (typ) så gilla läget och acceptera att pengarna kommer stödja bankerna och smartare aktörer kommer vilja placera pengar på ett ställe som ger avkastning (och (säkrare) statsobligationer är ju inte tokgrymma där.)

Samma sak när FED börjar snacka om en kommande QE3. Det är ju ett rätt rimligt antagande att marknaden skall börja prisa in det då, med tanke på vad som har hänt förut. Istället för att bli sur över det gilla läget och acceptera och köpa.

Båda är ju rätt givna . Utan dylikt skulle det ju gå sämre men nu är det ju i det närmaste gratis pengar som strös över marknaden så..

Personligen har jag ju klurat på innan om det gällde buy the rumor sell the news på en Greklands"lösning" men det är väl mer alla nya pengar som ger värdestigringarna än spekulation just där. Förlusterna från Grekland kommer ju vare sig det är frivilligt eller inte, men bankerna har ju redan fått sin livlina.

Man kan ju undra om förhoppningarna om en QE3 mattas av lite av utvecklingen i USA. Men den är ju positiv hur som helst.
Citera
2012-02-08, 10:48
Medlem
Etirdets avatar
Såhär ser mitt innehav ut just nu. Bara högriskaktier.
Räknar med att flera av dem kommer stiga ganska rejält inom de närmaste månaderna.

Sverige:
Archelon Mineral B
Hexpol AB
Ortivus A
Shamaran Petroleum
Taurus Energy
Venue Retail Group

Norge:
Transeuro Energy

USA:
KV Pharmaceutical Co

Kanada:
Aura Silver Resources
BELLUS Health
Canada Rare Earths Inc
Caza Oil and Gas Inc
Currie Rose Resources
EMC Metals Corp
Firestone Ventures Inc
GGL Resources Corp
Lithic Resources Ltd
Mazorro Resources Inc
Portal Resources Ltd
Source Exploration Corp
TerraX Minerals Inc
Uracan Resources Ltd
Vecta Energy Corp
Citera
2012-02-09, 18:18
Medlem
H&M (ca 36%)
Tele2 (ca 24%)
Betsson (ca 20%)
Avega (ca 12%)
Ratos (ca 8%)

Strategin för 2012 är att öka kraftigt i H&M och Avega
Citera
2012-02-09, 19:03
Medlem
Ratos B
Lundbergsföretagen
Lucara Diamond
Investor
Industrivärden
Bilia
Avega
Balder

Avanza Zero
Spiltan Aktiefond Investmentbolag
Citera
2012-02-13, 18:01
Medlem
Africa oil: 36% GAV: 12,29
Lucara Diamond: 13% GAV: 5,75
Likvid: 51%

Målet är att långsamt distribuera ut mina likvida medel till sommarens slut då jag förhoppningsvis fått en bättre förståelse för marknadens situation.

Ps. Kul att se att många i tråden valt att satsa en slant på Africa oil.

MVH

Svanteman88
Citera
2012-02-13, 20:07
Medlem
lundagrens avatar
Dannemora mineral 20%
Ncc 30%
Industrivärden 20%
Tele2 15%
Seamless distrubution 15%

Fulltankad för första gången på länge.
Citera
2012-02-13, 23:22
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Dannemora mineral 20%
Ncc 30%
Industrivärden 20%
Tele2 15%
Seamless distrubution 15%

Fulltankad för första gången på länge.
Hur mycket har du köpt var? Alltså på vilka nivåer? Man tycker ju inte att det är tokbilligt nu, visst, utdelning bättre än räntan fortfarande men.
Citera
2012-02-13, 23:53
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Hur mycket har du köpt var? Alltså på vilka nivåer? Man tycker ju inte att det är tokbilligt nu, visst, utdelning bättre än räntan fortfarande men.
Nyligen köpt seamless och tele2, resten har jag köpt i perioder under hela förra året.
Planen är att sakta under våren röra mig lite från det cykliska och byta lite ncc/indu mot hm och axfood t ex
Citera
2012-02-14, 14:49
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Det gör väl detsamma vad man köpt aktierna för? Det är ju enbart den framtida utvecklingen som är av intresse.
Citera
2012-02-14, 15:44
Medlem
Starvids avatar
Portföljen: http://postimage.org/image/yj0m8s7f3/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in