2009-06-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Vad hette stället i Palma?

Tror det hette något med Yacth (hotell) Låg längs hamnen där alla feta båtar ligger
Citera
2009-06-16, 13:46
Medlem
LadyTeas avatar
Frankrike med en espresso, vitt sött bröd, honung/sylt och juice.

Thailand med en riktigt turistig bananpannkaka och en kaffe med nescafe, varmt vatten, söt mjölk, kondenserad mjölk och isbitar.

Nej, jag är inte tjock.
Citera
2009-06-16, 16:30
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTea
Frankrike med en espresso, vitt sött bröd, honung/sylt och juice.

Och vad har det med Frankrike att göra?
Citera
2009-06-16, 16:59
Medlem
precis som dig, english breakfast sjukt fett och gott.
Citera
2009-06-16, 20:44
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Och vad har det med Frankrike att göra?

Hrm... Jag vet inte, det är det mina franska släktingar serverar till frukost?

Hjälper det om jag säger att vitt bröd är baguetter och croissanter?
Citera
2009-06-19, 00:39
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTea
Hrm... Jag vet inte, det är det mina franska släktingar serverar till frukost?

Hjälper det om jag säger att vitt bröd är baguetter och croissanter?

Vitt bröd är ett vitt begrepp
Men är det allt som du räknar in som Fransk frukost? För baguette, sylt och espresso låter inte som en vild variation eller några smakkombinationer utöver brödet med sylten.
Citera
2009-06-19, 05:52
Medlem
Jag är väldigt svag för den brittiska dealen.

Jag jobbar ju här så oftast slänger man på en bacon roll (frall-liknande bröd) med två skivor bacon (feta skivor, inte sådana som finns i Sverige) och ett ägg, sen tar man antingen en köpp med maskinkaffe, hmm, det är ganska blaskigt så oftast kör jag på min favoritdryck Oasis, det är antingen en "citrus punch" eller summer fruits, vilket som går, sjukt goda bägge två.

Jag tycker det är väldigt synd att de nötterna inte kan göra lika god mat i övrigt, jag menar... det enda jag egentligen äter på jobbet när man äter från kantinan är fish and chips, det är varje fredag, så det blir ju perfekt, annars är det mest smaklösa historier som är otroligt tråkiga. Då föredrar jag att slänga med någon pasta hemifrån.
Citera
2009-06-19, 08:03
Medlem
om vi pratar hotell frukost så tycker jag nog svensk tysk är bäst. Det är ungefär samma sak. Massa olika pålägg och bröd, ägg etc.

Sämst är frankrike. Iaf de gånger jag har varit där. Vissa ställen har jag fått typ croasanger och marmelad. Det är som att äta wienerbröd till frukost. Inte min grej.
Citera
2009-06-20, 00:41
Medlem
Den godaste frukosten jag ätit var i Danmark. Kan bero på att jag var mycket yngre då men god var den. Det var nybakat bröd som dom gjorde i ett bageri precis bredvid hotellet, tror det tillhörde det. Det fanns alla möjliga sorters pålägg, sylt, smör, ost, kalkon, you name it. Sedan fanns det juice, oboy, kaffe och allt som man kan tänka sig att dricka.

Men det jag föll för då var helt klart de utsökta nygjorda pannkakorna och deras egna chokladwienerbröd.

Nu rinner det i käften bara jag tänker på det.
Citera
2009-06-20, 09:46
Medlem
Trinnits avatar
Jag har fått upp ögonen för bacon och äggröra till frukost. Har alltid tyckt att det verkade lite småsunkigt att äta direkt på morgonen, men efter att ha ätit det till morgonmat i någon veckas tid har jag ändrat mig. Underbart att trycka i sig, fixar eventuella baksmällor på kicken, och man står sig rejält ända fram till lunch. Och eftersom jag antar att detta är engelskt, måste jag säga att england har den bästa frukosten.

Dock har jag heller inget emot en croissant med marmelad och en stor kopp kaffe till, eller en vanlig fralla med ost och ett glas oboy till.
Citera
2009-06-20, 09:57
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Jag har fått upp ögonen för bacon och äggröra till frukost. Har alltid tyckt att det verkade lite småsunkigt att äta direkt på morgonen, men efter att ha ätit det till morgonmat i någon veckas tid har jag ändrat mig. Underbart att trycka i sig, fixar eventuella baksmällor på kicken, och man står sig rejält ända fram till lunch. Och eftersom jag antar att detta är engelskt, måste jag säga att england har den bästa frukosten.

Dock har jag heller inget emot en croissant med marmelad och en stor kopp kaffe till, eller en vanlig fralla med ost och ett glas oboy till.
Enbart bacon och ägg är lika vanligt i central-/östeuropa som i England. Det som skiljer en engelsk frukost åt från alla andra är bl a black pudding, engelsk banger, bönor i tomatsås, hash browns, bröd osv.

Men som sagt. Enbart ägg och bacon är populärt i många länder.

~Paul~
Citera
2009-06-20, 10:01
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Enbart bacon och ägg är lika vanligt i central-/östeuropa som i England. Det som skiljer en engelsk frukost åt från alla andra är bl a black pudding, engelsk banger, bönor i tomatsås, hash browns, bröd osv.

Men som sagt. Enbart ägg och bacon är populärt i många länder.

~Paul~

Jaså
Gott är det iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in