2009-06-20, 10:07
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Jaså
Gott är det iallafall.
Absolut .

~Paul~
Citera
2009-06-20, 10:47
Medlem
Trumpeters avatar
England, gärna kompletterat med haggis (brukar fås på hotell)
Citera
2009-06-20, 16:27
Medlem
USA! Stora, härliga pannkakor täckta med sirap, toasts fyllda med ost och en härlig milkshake att dricka
Citera
2009-06-20, 17:23
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
England, gärna kompletterat med haggis (brukar fås på hotell)
Du får tyvärr ingen haggis på ett engelskt hotell .

~Paul~
Citera
2009-06-20, 22:59
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Jaså
Gott är det iallafall.

Undrar hur nyttigt det är att äta bacon varje dag, haha. Fet?
Citera
2009-06-21, 03:34
Medlem
poojks avatar
nån som vet hur en grekisk frulle ser ut?
Citera
2009-06-21, 09:01
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Beror på hur mycket du äter och vilka andra maträtter du äter. I en balanserad kost så kan baconet mycket väl ingå i mindre mängder på daglig basis. Dvs, om man inte går på någon typ av restriktioner pga medicinska skäl.

~Paul~
Citera
2009-06-21, 09:09
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
nån som vet hur en grekisk frulle ser ut?
Ganska rustik med grekiskt bröd som bas följt av kokt ägg, oliver, fetaost, små bakade knyten (innehållande t ex ost eller fisk) samt grönsakstallrik. Grekerna är förtjusta i kaffe (bryggt enligt grekisk tradition): http://greekfood.about.com/od/mezeth...reekcoffee.htm

~Paul~
Citera
2009-06-21, 10:41
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ganska rustik med grekiskt bröd som bas följt av kokt ägg, oliver, fetaost, små bakade knyten (innehållande t ex ost eller fisk) samt grönsakstallrik. Grekerna är förtjusta i kaffe (bryggt enligt grekisk tradition): http://greekfood.about.com/od/mezeth...reekcoffee.htm

~Paul~
tack så mycket för svaret

idag blir det skit frulle kaffe och billys.!
Citera
2009-06-21, 11:51
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah

Nog inte så nyttigt i längden. Den dryga veckan då jag åt det var jag på tjänsteresa, och det fanns med bland hotellfrukosten.
Min vanliga frukost består mest av yoghurt/filmjölk och kaffe. Hur gott det än är med bacon och äggröra finns det inte en chans att jag ställer mig och steker mat innan jobbet på vardagmorgnarna.
Citera
2009-06-21, 22:26
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Beror på hur mycket du äter och vilka andra maträtter du äter. I en balanserad kost så kan baconet mycket väl ingå i mindre mängder på daglig basis. Dvs, om man inte går på någon typ av restriktioner pga medicinska skäl.

~Paul~

Okej, jag tyckte bara att det lät onyttigt som fan.

Citat:
Nog inte så nyttigt i längden. Den dryga veckan då jag åt det var jag på tjänsteresa, och det fanns med bland hotellfrukosten.
Min vanliga frukost består mest av yoghurt/filmjölk och kaffe. Hur gott det än är med bacon och äggröra finns det inte en chans att jag ställer mig och steker mat innan jobbet på vardagmorgnarna.

Gott är det, ja. En gång i veckan tycker jag att man kan äta bacon (då kan man äta ordentligt i alla fall) utan att behöva bry sig.

Men är i alla fall jag utomlands/reser i Sverige så tänker jag inte på det.
Citera
2009-06-22, 07:08
Medlem
vemomintedus avatar
De gångerna jag har varit i turkiet har man alltid fått grymt god frukost. dock har jag alltid bott på lyxhotell. men där har de alltid serverat äggröra med allt ifrån fetaost i till bacon. En gång hade de med mögelost i jag höll på att dö av hur gott det var... Sen har de alltid färskt gott bröd som har lite krydda i sig. smöret är dock inte så roligt men de har små paket med ost som är så grymt god. sen alltid färsk frukt och färska grönsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in