Själv anser jag att det är Storbritanien, jag älskar deras baconsmörgåsar och omelletter. Jag vet tyvärr inte så mycket om olika länders frukost, men jag kan gissa att det finns en hel del som verkligen prioriterar frukost.
Beskriv åtminstonde, vilket land och vad det är för frukost de lagar ihop.
pannkakor eller våfflor med bacon, ost och skinkbaguette ett glas tropicana juice och ett glas mjölk. det är min breakfast for a champion och den är svensk gissar jag på
Tysk frukost: Fanta, cola, mezzomix eller öl blandat med nån sötdricka. Till de avnjuts en god syltmacka med socker på. Äger hushållet en fritös så friteras det mesta man kan hitta. Gärna i socker.
En stadig bratwurst men socker på går ner det med!
Svårt att säga men det pendlar mellan Frankrike och Österrike. Frankrike med sina croissants (egentligen en österrikisk bakelse från början), baguettes och brioches tillsammans med diverse pålägg på ost och charkuterier, samt spreads och starkt gott kaffe.
Den österrikiska kulturen är liknande och stoltserar med hundratals varierande brötchens och croissantsliknande bakelser, samt charkuterier i mängder. Ett gott Wienercafé är inte helt fel heller.
Tycker att en hel del av de asiatiska länderna har smarriga frukostar.
Men så klart då kommer man inte få gröt, fil, bröd, jos eller andra typiska frukost saker.
Utan mer nudlar, buljong och kanske lite chili i.
Måste svara Thailand. Jag vet att det faller på kaffet men det gör detsamma. Man får väl gå på ett bra fik efter frukosten men att kunna avnjuta en perfekt phad thai till frukost är himlen för mig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!