Var på ett convent i Eskilstuna för några år sedan och på hotellet vi var på serverades det tysk och engelsk frukost.
Testade bägge delarna och måste säga att den engelska frukosten slog den tyska med hästlängder.
Grymt gott alltså
Fransk frukost helt klart! Att stappla ner till kvarterets boulangerie och köpa nybakta bannetter och brioche för att äta med goda ostar och ett gott kaffe och kanske lite yoghurt är underbart.
Jag gillar faktiskt mycket av den traditionella sydostasiatiska frukosten också som är mer matig men det går i perioder. Måste jag bestämma något jag skulle äta varje morgon så fick det bli franskt!
Det där lät utsökt, man blir hungrig av att gå igenom den här tråden.
Exakt!
Ser inte så jättegott ut,men det är jättegot och jäklar vad mätt man blir.
Är 194 cm lång och vägde vid det tillfället 125 kg,byggarkropp och jag vart proppmätt och kom 20 min försent till mötet
Sverige, hemma hos mig efter en riktig praktfylla!
Mellan 2 skivar rostbröd av största formatet man får ner i rosten lägger man:
Salladsblad.
Bacon.
Stekt ägg.
Tomatskivor.
Gurkskivor (färsk gurka).
Några skivor västerbottenost.
En rejäl klick majonnäs.
Ett glas färskpressad apelsinjuice (viktigt att det är apelsinjuice).
En stor kopp te med lite mjölk i
Då trivs man, oavsett hur bakis man är.
Annars är ju Thailand, en vällagad Pad Thai som någon tidigare talare nämnde, en riktig höjdare.
Annars är ju Thailand, en vällagad Pad Thai som någon tidigare talare nämnde, en riktig höjdare.
Pad Thai är lika mycket frukost för mig som oxfilé med Bearnaisesås. Jävligt gott men ingen frukost i mina ögon hur mycket de än äter det där nere som frukost.
Pad Thai är lika mycket frukost för mig som oxfilé med Bearnaisesås. Jävligt gott men ingen frukost i mina ögon hur mycket de än äter det där nere som frukost.
Nä, i svenska mått mätt är det väl ingen frukost. Men jag käkar det ofta till frukost när jag är där och för mig funkar det finfint...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!