2013-01-31, 20:39
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Känns ju inte så moget att ha orealistiska krav. Jag menar jag har missat massvis med deadlines, och då har det aldrig handlat om något så stort som något som kan bli ett av de största spelen någonsin. Folk verkar inte fatta vilket jävla arbete det är som ligger bakom.

Såklart jag fattar hur sjukt mycket människor som säkert jobbar dag och natt med det här spelet men det är fortfarande Rockstar själva som har gjort fel och utannonserat saker i förtid som de i slutända inte har kunnat hålla, så klart att en stor del av spelvärlden blir besvikna på dem, det är allt jag säger.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-31 kl. 20:47.
2013-01-31, 20:44
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Såklart jag fattar hur sjukt mycket människor som säkert jobbar dag och natt med det här spelet men det är fortfarande Rockstar själva som har gjort fel och utannonserat saker i förtid som de i slutända inte har kunnat hålla, så klart att en stor del av spelvärlden blir besvikna på dem, det är allt jag säger.

Fast så som jag ser det så är skillnaden att en annan utvecklare och/eller utgivare kanske skulle gett ut spelet ändå fast än de inte var nöjda. EA brukar anklagas för det och att det i sin tur leder till att spelen blir ganska kackiga. Men visst. Fast sen vet jag inte om det hade varit så mycket bättre om man fick reda på att releasen skulle vara 17/9 2013 redan när första trailern kom.
2013-01-31, 20:45
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Tror inte att det är så enkelt, fler anställda behöver inte betyda att det går bättre eller snabbare heller för den delen. Och för de flesta borde ju den extra tiden vara något positivt då det betyder att spelet inte blir något hafsverk. Men ja, väntan är seg.
Kan vara svårt att hitta rätt folk, men jag tror inte att skapandet av gta 5 går i närheten av så fort det skulle kunna gå med fler folk.
Förstår absolut att man kan bomma på en release, men med 3 månader kvar till sista deadline på "våren" och de skjuter upp det till 7 månader och 17 dagar från idag, så känns det inte legitimt. Det måste finnas något mer än att de inte är riktigt klara.
Varför kunde man inte för 4 månader sedan skriva mer exakt om man kan det idag?

Är det några andra stora titlar som släpps nu i vår och sommar?

Visade man inte gameplay för GI? Ett spel blir ju väldigt gammalt på ett år.
2013-01-31, 20:47
Medlem
Reggaemans avatar
Vi fick ju inget omslag den här månaden som utlovat så det ger ju möjlighet att fortsätta spekulera över hur det kommer att se ut

Gta Vice City, Gta San Andreas och Gta IV har alla sett ut på samma sätt med "rutor" och bilder etc

Gta Vice City: http://gamingaces.com/Image/covers/grand-theft-auto-vice-city/grand-theft-auto-vice-city-cover971166.jpg

Gta San Andreas: http://media.gtanet.com/images/312_gtasa_ps2_boxart.jpg

Gta IV: http://www.gamaroom.com/wp-content/uploads/2012/11/gta-4-ps3-cover%20light.jpg

Tror ni att Gta V:s omslag kommer att se ut i samma stil eller kommer den att bryta mönstret och kanske vara i samma stil som Gta III?

http://www.gamaroom.com/wp-content/uploads/2012/11/gta-3-ps2%20figure.jpg

---------------------------------------------------------

Till er som tror att förseningen beror på att spelet kommer att släppas till Playstation 4 och Xbox 720

"To those of you saying or seeing various conspiracy theories about there being some other ulterior motive for this delay, rest assured that they’re all nonsense – literally the only reason we’ve delayed the release is because we want the game to be as good as it needs to be."

Det finns bara en anledning till förseningen så släpp det där med nästa generations konsoler
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-31 kl. 20:54.
2013-01-31, 20:50
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Fast så som jag ser det så är skillnaden att en annan utvecklare och/eller utgivare kanske skulle gett ut spelet ändå fast än de inte var nöjda. EA brukar anklagas för det och att det i sin tur leder till att spelen blir ganska kackiga. Men visst. Fast sen vet jag inte om det hade varit så mycket bättre om man fick reda på att releasen skulle vara 17/9 2013 redan när första trailern kom.
Båda sätten är fel och bör inte accepteras av oss konsumenter. Det är samma sak att släppa ett spel som inte är klart som att skjuta på ett spel.
2013-01-31, 20:52
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Kan vara svårt att hitta rätt folk, men jag tror inte att skapandet av gta 5 går i närheten av så fort det skulle kunna gå med fler folk.
Förstår absolut att man kan bomma på en release, men med 3 månader kvar till sista deadline på "våren" och de skjuter upp det till 7 månader och 17 dagar från idag, så känns det inte legitimt. Det måste finnas något mer än att de inte är riktigt klara.
Varför kunde man inte för 4 månader sedan skriva mer exakt om man kan det idag?

Är det några andra stora titlar som släpps nu i vår och sommar?

Visade man inte gameplay för GI? Ett spel blir ju väldigt gammalt på ett år.

Men tänk så här:
Om en anställd pillar med hur bilarna styrs, en pillar med hur hundarna beter sig och en pillar med hur molnen rör sig. Det är "lätt" i sig. Men när man sen ska baka ihop allting så kanske kodningen för hur hundarna hoppar påverkar vilken färg molnen har. Småsaker kan få stora konsekvenser.

Citat:
Båda sätten är fel och bör inte accepteras av oss konsumenter. Det är samma sak att släppa ett spel som inte är klart som att skjuta på ett spel.

Tyvärr har du inte så mycket val. Det du kan göra är väl att bojkotta genom att inte köpa spelet eller kasta massa skit på dem i kommentarerna. Tycker annars att man bara ska va tacksam.
2013-01-31, 21:08
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Tyvärr har du inte så mycket val. Det du kan göra är väl att bojkotta genom att inte köpa spelet eller kasta massa skit på dem i kommentarerna. Tycker annars att man bara ska va tacksam.
Tacksam för vad? Klart som fan det ska svida för dom när de inte är mer service minded! Om alla bara ställer sig i ett led och tackar och tar emot gör dom ju som dom vill. Vi ska inte vara tacksamma dom skall vara ledsna och kompensera oss på något sätt.

Jag tror det är något annat motiv bakom detta annars hade det inte dementerat det:
Citat:
To those of you saying or seeing various conspiracy theories about there being some other ulterior motive for this delay, rest assured that they’re all nonsense – literally the only reason we’ve delayed the release is because we want the game to be as good as it needs to be.
2013-01-31, 21:13
Medlem
Kikus avatar
Vad tror ni om min teori:
De skjuter på GTA V med anledningen att de gamla GTA spelen säljer som smör. De släppte senast igår GTA VC till PSN.
2013-01-31, 21:35
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Vad tror ni om min teori:
De skjuter på GTA V med anledningen att de gamla GTA spelen säljer som smör. De släppte senast igår GTA VC till PSN.
Dom förlorar bara på det, se deras aktie den rasade som in i helvete idag p.g.a. nyheterna dom släppte. Och sen finns det inte mycket att tjäna på det dom släppte till PSN, jämfört med vad dom tjänar på om GTA V hade släppts.
2013-01-31, 21:38
Medlem
htsolna08s avatar
229 långa dagar kvar alltså till spelet släpps
2013-01-31, 21:39
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Luktar butthurt i den här tråden. Nu får ni fan ge er, klart det kan bli förseningar på en sån stor release. Sluta gnäll för fan och var tacksamma för att dom faktiskt är nogranna. Ingen tvingar er att köpa spelet i september heller för den delen, så sluta grina era jävla snorungar.
2013-01-31, 21:41
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Dom förlorar bara på det, se deras aktie den rasade som in i helvete idag p.g.a. nyheterna dom släppte. Och sen finns det inte mycket att tjäna på det dom släppte till PSN, jämfört med vad dom tjänar på om GTA V hade släppts.
Skulle vara intressant att veta hur mycket spelen säljer. Tror en rejäl vinst på de gamla spelen lyfter aktien senare, detta kanske är ett planerat drag av ledarna, de köper massor aktier. Intäkterna på GTA V får de ju iallafall dock lite senare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in