2013-01-11, 08:47
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Ja där var de lite väl verklighetstroget tyckte jag. Men Rockstar lyckades iallafall göra det verkligt för det är tamigfan snutar överallt i NY. Men somsagt så hoppas jag att man blir lika efterlyst som i GTA SA. Där var det perfekt men dom borde kanske bli lite bättre. Bara snuten hade ryggen till kunde man skjuta en person utan att få dom efter sig

Jo där är ju det, en vän sa det efter att han varit i NY.
Poliser i varje gata i princip. Men i spelet kunde man skjuta någon på en helt öde plats och ändå kom snuten. Inget fel med poliser men man ska inte bli efterlyst hela jävla tiden.
Mycket bättre i SA som du säger.
2013-01-11, 11:30
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Frågan kvarstår ju fortfarande: Kommer man att behöva planera och reka så mycket inför uppdragen så som vi här på flashback har fått för sig eller kommer detta bara att gälla ett fåtal större uppdrag?
Man brukar ju inte improvisera ett rån...
Eller nja, The North Hollywood Shootout fanns ju alltid man det blev ju ingen höjdare direkt.
2013-01-11, 11:36
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Man brukar ju inte improvisera ett rån...
Eller nja, The North Hollywood Shootout fanns ju alltid man det blev ju ingen höjdare direkt.

Nä, men frågan är ju om det kommer att bli så mycket planering som vi har fått för oss eller kommer det bara bli samma sak ännu en gång i ett Gta-spel dvs "åk dit gör det, uppdraget klart"

Det var det jag menade
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-11 kl. 11:42.
2013-01-11, 13:25
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Nä, men frågan är ju om det kommer att bli så mycket planering som vi har fått för oss eller kommer det bara bli samma sak ännu en gång i ett Gta-spel dvs "åk dit gör det, uppdraget klart"

Det var det jag menade
Jag förstår. Men jag tror dom kommer att bygga upp till rånet. Eller rånen bör jag kanske säga.
2013-01-11, 14:38
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:

Det var det jag menade
Jag tror det kommer vara några förberedande uppdrag, typ skaffa vapen & fordon osv.
2013-01-11, 14:58
Medlem
MortalDiseases avatar
Jag tror också att man kommer att få förbereda ett par större uppdrag genom mindre uppdrag

Spekulationer
2013-01-11, 15:06
Medlem
Hoppas det inte är ännu ett spel där det gäller att leka rambo i varje uppdrag (dvs va själv emot 40 pers, kolla t.ex GTA IV uppdraget där man dödar typ 1 miljon SWAT gubbar helt själv. ), vill gärna ha mer realism i uppdragen. Och gärna längre story, och även där man inte blir indragen direkt och blir bäst i stan så att säga, utan verkligen får jobba upp sig och även får options vid uppdrag.

Sen är ju fråga vad målet i sig kommer att va med storyn.
2013-01-11, 16:11
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Hoppas det inte är ännu ett spel där det gäller att leka rambo i varje uppdrag (dvs va själv emot 40 pers, kolla t.ex GTA IV uppdraget där man dödar typ 1 miljon SWAT gubbar helt själv. ), vill gärna ha mer realism i uppdragen. Och gärna längre story, och även där man inte blir indragen direkt och blir bäst i stan så att säga, utan verkligen får jobba upp sig och även får options vid uppdrag.

Håller med dig fullständigt! Men tror tyvärr dom flesta kommer vara Rambo style då det är det GTA står för mer eller mindre.
2013-01-11, 16:20
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:

Nu är det så att Rambo-uppdrag är min personliga favorit. Det finns inget härligare än att gå bersärk på allt och alla. Mer realism i uppdragen? Nej tack säger jag. Hur vill du rent konkret att det ska vara bättre realism i uppdragen? Personligen tycker jag att det var väldigt bra uppdrag i GTA SA. De ska kunna vara lite oseriösa ibland. Men det ska vara en mix såklart man vill ju inte ha nåt jävla Saints row. Något som jag efterlyser är att uppdragen ska vara svårare. Klarade nästan alla uppdrag på första försöket i GTA IV. De ska vara svårare, blir mer än utmaning då. Känns nästan som att glo på film om uppdragen är för lätta, man liksom bara glider med och njuter av storyn. Känns inte inte riktigt som att man spelar om man klarar uppdragen på första försöket.

Jag tycker nog att Rockstar borde hosta ur sig ett release-datum snart. Är ju inte länge kvar till våren.
2013-01-11, 16:47
Medlem
albostyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullzeyePrO
Är på "semester" från allt som har med spel att göra öht fram tills sommaren, frågan är om man kommer kunna motstå GTA V den där fredagen(?) det släpps dock. Ska inte sätta mig in alltför mycket men lite saker jag vill se förbättras:

-Ta även bort den där buggen där fordon blir vanligare när man har dem. När man åker runt i GTA IV och letar efter en mc så är dem som bortblåsta, sen när man väl hittar en så glider varenda jävel runt på en haha

Det är ingen bugg.
2013-01-11, 17:26
Medlem
I den andra trailern så ser man två tåg kollidera så jag både tror och hoppas att man skall genomföra ett tågrån. Sedan så ges vi ju tillgång till en stor undervattensvärld och en stor havsyta, så man kommer förhoppningsvis få råna ett större fartyg. Något jag även hoppas på är att man skall råna en stor guldreserv typ For Knox, det hade kunnat bli spektakulärt.

Jag är dock fortfarande galet nyfiken på hur fan man skall kunna spendera alla pengar man kommer tjäna ihop, rockstar har inte yppat ett knyst om det, annat än att det skall finnas en levande ekonomi och mycket att göra för pengarna.
2013-01-11, 19:28
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Jag förstår. Men jag tror dom kommer att bygga upp till rånet. Eller rånen bör jag kanske säga.

Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Jag tror det kommer vara några förberedande uppdrag, typ skaffa vapen & fordon osv.

Det kan ni mycket väl ha rätt i, får ta och hoppas på det då tills mer info kommer

Citat:

Jag gillar rambodelarna till viss del men som du säger så är även jag rätt trött på att man ska behöva göra allting själv hela tiden, det är alltid en själv som ska infiltrera en fabrik med 200 fiender och det är alltid en själv som måste köra flyktbilarna och det är alltid en själv som måste skjutsa folk hit och dit.

Det är rätt förståeligt för att ens karaktär ska hålla sig sysselsatt men det är jäkligt tradigt, dock har vi ju fått reda på att nu när man spelar tre karaktärer under uppdrag så kommer man att ha mycket mer valfrihet för att välja vem av personerna man vill spela som under ett uppdrag, nu kommer man äntligen att få välja om man vill köra, skjuta eller bara hänga på.

Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
I den andra trailern så ser man två tåg kollidera så jag både tror och hoppas att man skall genomföra ett tågrån. Sedan så ges vi ju tillgång till en stor undervattensvärld och en stor havsyta, så man kommer förhoppningsvis få råna ett större fartyg. Något jag även hoppas på är att man skall råna en stor guldreserv typ For Knox, det hade kunnat bli spektakulärt.

Jag är dock fortfarande galet nyfiken på hur fan man skall kunna spendera alla pengar man kommer tjäna ihop, rockstar har inte yppat ett knyst om det, annat än att det skall finnas en levande ekonomi och mycket att göra för pengarna.

Det känns ju som att man kommer att göra någon slags stöt mot ett tåg med tanke på hur det ser ut (tåg som åker genom staden, tåg som åker över broar i naturen osv), det känns som att tåg kommer att en något större roll än innan.

Det här med att spendera pengar, det har ju inte sagts mycket men jag tror att man dels kommer att använda mer pengar i uppdragen då man måste skaffa diverse saker för att kunna genomföra dessa och dels så tror jag att alla sidoaktiviteter kommer att kosta pengar, tex
* Ska du spela golf så kanske du måste köpa/hyra klubbor samt köpa kläder
* Ska du dyka så måste du köpa dykardräkt och möjligtvis fylla på dykartuberna med jämna mellanrum (känns rätt tveksamt men ändå)
* Om man nu kommer att kunna klättra med klätterutrustning så kanske du måste köpa det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in