2013-01-10, 14:32
Medlem
MortalDiseases avatar
Spelet får vara realistiskt (grafik mässigt) men att ha polisen efter sig för minsta lilla känns inte som ett spel som man kan ha roligt i, då kan man lika gärna "köpa sig ett liv - gå ut på gatan och sno en bil"
2013-01-10, 15:03
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Spelet får vara realistiskt (grafik mässigt) men att ha polisen efter sig för minsta lilla känns inte som ett spel som man kan ha roligt i, då kan man lika gärna "köpa sig ett liv - gå ut på gatan och sno en bil"

Tyckte att det var löjligt i fyran till exempel. Man kunde inte ens slå till någon utan att snuten kom.
Snutar i varje gata för fan. Tog bort friheten en del. Ibland vill man bara misshandla folk lite utan att få polisen efter sig. Hellre att dom gör så att där är mer poliser i vissa områden och mindre i andra.

Hoppas att det är lugnt på landet i femman. Blir riktigt drygt om man får snuten efter sig om man dödar någon på en avlägsen plats utan folk.
2013-01-10, 15:29
Medlem
lazytoy1s avatar
att köra långsammare dit du skall, dröjer ju speltiden vilket ger dej ett längre njut av storylinen
2013-01-10, 16:24
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Hoppas man inte kan fuska innan man klarat ut storyn!
jag tycker det är tråkigt att fuska på storyn men när man misslyckats ngr ggr med ett uppdrag kan man bli förbannad och då fuskar man till sig de bästa vapnen=/ så därför tycker jag att man ska klara ut storyn innan man kan fuska...

Tror ni det kommer finnas skateboard och inlines då? om de får till det bra med känsla och fysik så hade jag gärna sett att det skulle vara med
Nej du måste lära dig kontrollera dig själv. Ett alternativ kan vara att man inte kan fuska i uppdrag. Att man måste slå av fusken så kan man börja uppdragen. Men jag skulle inte villa ha det för jag kör igenom det efter några månader igen. Då kan det vara kul att vara lite galnare i uppdragen genom att fuska till sig roliga vapen m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
OffTopic: Sluta byt avatar hela tiden! Man tror ju att det är nån ny i tråden hela tiden
Jag vet att det är jävligt förvirrande med folk som byter avatar. Men nu är det så att för kanske en vecka sedan skulla jag ta av min julklädsel men då hade jag gett min gamla dator till min lillebror. Hade raderat allt på den inklusive min gamla avatar Inte fan tänker man på att man har avataren på datorn. Så om nån hittar min gamla avatar nånstans i cyberrymden så kan ni gärna skicka pm... Nu har jag testat mig fram på olika avatar och känner att min nuvarande funkar helt ok. Men om min gamla dyker upp ändrar jag direkt för den gillade jag starkt
Citat:
Ursprungligen postat av bigd
Det finns med, dessutom ska man väl ha en smartphone har jag för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av lazytoy1
Som Mafia i tiderna, överhastighet och du har polisen efter dig
Jag antar att man har en Fruitphone. Men ingenting är bekräftat när det gäller vilken lur man ska ha. Förövrigt så tycker jag att Fruitphone är det bästa namnet någonsin på en telefon. Så jävla lustigt och smart så att jag inte finner ord.

Ett stort fett nej på den. Även om det känns fel att susa förbi polisen i 200 knyck så är det bara tråkigt med att få polisen efter sig som i Mafia 2. Det tillför ingenting känns som det förstör mer än det tillför.

Citat:
Ursprungligen postat av lazytoy1
att köra långsammare dit du skall, dröjer ju speltiden vilket ger dej ett längre njut av storylinen
NEj då. Det tillför nada njutning. Man blir bara jävligt frustrerad. Hatar att köra långsamt i spel. Njut av dina långsamma hastigheter om du vill men vi andra normala människor som gillar fart och fläkt ska tamigfan inte behöva lida för det.
2013-01-10, 16:30
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Hoppas man inte kan fuska innan man klarat ut storyn!
jag tycker det är tråkigt att fuska på storyn men när man misslyckats ngr ggr med ett uppdrag kan man bli förbannad och då fuskar man till sig de bästa vapnen=/ så därför tycker jag att man ska klara ut storyn innan man kan fuska..
Det beror på uppdragen.
Jag klarade inte av storyn i SA utan fusk Då syftar jag på uppdraget då man skulle döda alla i ett mansion som var utrustade med automatvapen så man själv endast fick ha en kniv...
2013-01-10, 16:44
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Det beror på uppdragen.
Jag klarade inte av storyn i SA utan fusk Då syftar jag på uppdraget då man skulle döda alla i ett mansion som var utrustade med automatvapen så man själv endast fick ha en kniv...

Haha ja det uppdraget var roligt, minns att det kändes svårt när man var yngre, det var ju jävligt länge sen, men nu när jag köpte det till ps3 var det faktiskt busenkelt.. Så fusk är överskattat. (Kanske kul när man klarat storyn och vill leka av sig)
2013-01-10, 16:58
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Det beror på uppdragen.
Du är inte ensam... Samma sak med GTA VC och GTA III då var man så liten så man inte förstod riktigt vad man skulle göra för att ens engelska inte var så bra och så var man bara allmänt dum i huvudet var ju bara en liten pojke när GTAIII och GTA VC kom ut. Men med GTA SA så hade jag faktiskt inget problem med att klara ut det utan fusk när det kom ut. Jag hade förövrigt inte några problem med att klara ut det för några månaders sen heller utan fusk
2013-01-10, 17:01
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Tyckte att det var löjligt i fyran till exempel. Man kunde inte ens slå till någon utan att snuten kom.
Snutar i varje gata för fan. Tog bort friheten en del. Ibland vill man bara misshandla folk lite utan att få polisen efter sig. Hellre att dom gör så att där är mer poliser i vissa områden och mindre i andra.

Hoppas att det är lugnt på landet i femman. Blir riktigt drygt om man får snuten efter sig om man dödar någon på en avlägsen plats utan folk.
Ja där var de lite väl verklighetstroget tyckte jag. Men Rockstar lyckades iallafall göra det verkligt för det är tamigfan snutar överallt i NY. Men somsagt så hoppas jag att man blir lika efterlyst som i GTA SA. Där var det perfekt men dom borde kanske bli lite bättre. Bara snuten hade ryggen till kunde man skjuta en person utan att få dom efter sig
2013-01-10, 17:06
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Är på "semester" från allt som har med spel att göra öht fram tills sommaren, frågan är om man kommer kunna motstå GTA V den där fredagen(?) det släpps dock. Ska inte sätta mig in alltför mycket men lite saker jag vill se förbättras:

-Uppdragen. I GTA IV fanns få roliga uppdrag och detsamma gäller tidigare GTA-spel. Bankrånet var sjukt roligt, det är det jag minns mest. Fler sådana tack och ta bort alla dessa uppdrag där man agerar taxichaffis. Kan jag få sitta i baksätet och peppra nån jävla gång?
-Ta även bort den där buggen där fordon blir vanligare när man har dem. När man åker runt i GTA IV och letar efter en mc så är dem som bortblåsta, sen när man väl hittar en så glider varenda jävel runt på en haha
-Fler kläder
-Mer realistiska ljud på vapnen. Jag vet att inte detta är Battlefield, men jag älskar ljudet när jag tömmer ett AK-magg om ljudet är riktigt skönt, detta har väl iofs aldrig varit huvudsaken med GTA men något jag skulle vilja se i gta v.
-Vet inte om jag gillar idéen med fler karaktärer. Känns lite som Zelda Twilight Princess med den jävla vargen imo. Men det beror på hur storyn är uppbyggd. Det får inte bli för ryckigt som det lätt kan bli, det är ett fritt spel och det får inte förstöra friheten. Samtidigt förstår jag Rockstars tanke med olika karaktärer även om jag inte läst vad dem olika karaktäerarna kommer ha för bakgrund osv.
2013-01-10, 19:57
Medlem
Är det bara jag som tycker att gta IV var lite för lätt att klarar ut? Till och med bankuppdraget klarade jag på första försöket, kanske är för att man har blivit äldre som gta IV känns så lätt, för i vc och sa fick man spel om viss uppdrag flera gånger (typ när man skulle köra rally eller dylikt).
2013-01-10, 21:37
Medlem
Hoeglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murarmats
Är det bara jag som tycker att gta IV var lite för lätt att klarar ut? Till och med bankuppdraget klarade jag på första försöket, kanske är för att man har blivit äldre som gta IV känns så lätt, för i vc och sa fick man spel om viss uppdrag flera gånger (typ när man skulle köra rally eller dylikt).

Håller med, jag tror jag klarade nästan alla uppdrag på första försöket. Dock så fick jag göra bankuppdraget några gånger kommer jag ihåg.
VC fuskade jag faktiskt på sista uppdraget (jag som i regel är emot fusk), men som nån skrev innan så var man inte så gammal och förstod nog inte riktigt allt :P

Nu när vi nämner bankuppdraget blev jag grymt pepp på alla uppdrag som kommer i GTA V, för själva grejen var väl att fler uppdrag skulle vara som det legendariska "Three leaf clover"?
Gillar att det är flera små uppdrag som att stjäla flyktbilar, fixa kläder o.s.v som bygger upp för att sedan göra den stora stöten
2013-01-10, 23:38
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoeglund
Nu när vi nämner bankuppdraget blev jag grymt pepp på alla uppdrag som kommer i GTA V, för själva grejen var väl att fler uppdrag skulle vara som det legendariska "Three leaf clover"?
Gillar att det är flera små uppdrag som att stjäla flyktbilar, fixa kläder o.s.v som bygger upp för att sedan göra den stora stöten

Frågan kvarstår ju fortfarande: Kommer man att behöva planera och reka så mycket inför uppdragen så som vi här på flashback har fått för sig eller kommer detta bara att gälla ett fåtal större uppdrag?

Personligen hoppas jag på första alternativet så länge det inte blir alltför tjatigt och enformigt då det är något jag verkligen har saknat i Gta-spelen, det är alltid bara "åk dit och gör det" men jag gissar på att man endast kommer att behöva göra större förberedelser inför ett fåtal viktiga uppdrag, får bara den magkänslan då det oftast brukar se ut så.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-10 kl. 23:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in