Citat:
Ursprungligen postat av Yvol
Har inte orkat läsa genom en enda sida men jag tycker dom gör gta lite slarvigt och glömmer vissa saker.
Finns inga djur! hundar,harar, ekorrar osv.
Inga som åker bräda eller cykel (förutom San Andreas).
Finns inga flygplan i IV.
Man har inga krav i några av spelen, Mat, sömn osv.
Finns inga barn heller va? Skolor ? Kyrkor ?
När man rånar är det också rätt fattigt.
MEN, det är endå kul ! Och Vice City har bäst handling med sitt Scarface tema

1. Att det inte finns några djur är ju ganska självklart då det av någon oförklarlig anledning gör folk 1000 gånger argare om man dödar en hund i ett spel än mejar över 20 människor och skjuter dom i huvudet, Rockstar har helt enkelt tagit den säkra vägen för att slippa allt tjafs när det kommer till Gta spelen och djur.
2. Cyklar har du i San Andreas, antar att dom struntade i det i Gta IV eftersom det endast är en stad och ingen landsbygd
3. Flygplan tycker även jag var jävligt elakt att skippa i Gta IV då det var förbannat skönt att flyga i Gta San Andreas, att göra en stor flygplats tillgänglig i ett stort spel men inga flygplan att flyga är bara taskigt.
Dock känner jag att jag kanske inte skulle tycka det var lika roligt att flyga i Gta IV som i Gta San Andreas då Gta IV har mycket mindre yta + tråkigare miljöer sett från ovan.
4. I San Andreas var du tvungen att äta för att överleva, sömn får du ju varje gång du sparar (iallafall i Gta San Andreas och Gta IV) så där är det bara du som är ouppmärksam.
5. Att man väljer att inte lägga in barn i ett sådant brutalt spel som GTA måste väl även du förstå anledningen till, annars är du fan efterbliven.
Dock skulle det vara kul att någon gång få se ett barn, även om det bara är i en cutscene.
Kyrkor finns men man har aldrig kunnat gå in i någon vad jag vet, dock vet jag inte vad du tycker syftet med kyrkor ska vara, för min del känns det onödigt och överflödigt.
6. Vad menar du med att råna är fattigt?
Att man får lite pengar eller att det bara är små möjligheter för sådant?
Håller med om att det hade vart kul att kunna folk på stan eller möjligtvis en stor bank när man känner för det och inte bara i uppdrag som i Gta IV