Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Skulle vilja se ett ultrarealistiskt spel. Blir man skjuten så märker man det inte nödvändigtvis på en gång då karaktären blir chockad. Men allt eftersom så tappar man liv och ser hör och för på sig sämre. Borde väl inte vara så svårt att göra ett sånt Spel eller? Man anställdr en läkare för rådgivning när man skriver algoritmer helt enkelt.
Skott i lunga = punkterad, sämre kondition, utan akut hjälp död inom 30min.
Och så vidare.

riktigt realistiska algoritmer. Sen programmerar man snutarna till att givetvis vara nästAn löjligt defensivA.
Jag som är fan av realism hade älskaT! Det skulle tillföra en så sjukt olidlig spänning!!
Jag tänkte på något liknande, fast kanske inte riktigt så realistiskt.
Inte för att jag tror att det kommer att komma med i Gta V, men som jag tidigare skrivit så kanske det skulle kunna platsa i framtida spel, där man själv kan ställa in olika parametrar i svårighetsgraden (har skrivit om detta i tidigare inlägg). Till exempel ett hardcore läge.
Några exempel:
Om man blir skjuten i armen så kan man inte använda tvåhandsvapen (automatgevär, hagelbössor, raketgevär osv.) ordentligt. Siktet skakar och gungar, och det blir svårt som fan att sikta.
Blir man skjuten i benet så börjar gubben halta. Blir man skjuten i bägge benen så kan man inte gå ordentligt, kanske till och med hasa sig fram.
Vid samtliga skott/skärskador så förlorar man blod, och livmätaren sjunker sakta men säkert, och utan akut hjälp så förblöder man. Ju längre tiden går desto suddigare och färglös blir bilden, till sist säckar man ihop.
Finns massor med andra bra exempel, men just dessa tror jag absolut skulle bidra med extra spänning. Tror dock bara det skulle fungera tillsammans med fler svårighetsgrader, annars skulle väl bara vi realismnördar köpa spelet och Rockstar skulle gå stenhårt med förlust. Men oo vad glad jag skulle bli!