2013-01-08, 19:23
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Jag tycker att polisen ska varasom i GTA SA. Perfektmängd men de ska inte försöka skjuta enom man krockar i en polisbil det känns bara fel. Jag är emot att man ska få polisen efter sig för att man kör för fort men samtidigt känns det jävligt konstigt att man kan dra i 200 knyck 3 millimeter från en polisbil i GTA IV och ingenting händer. Medan om man bara råkar nudda polisbilen/motorcykeln i 2 knyck så får man en stjärna efter sig Men somsagt jag vet faktiskt inte är ganska kluven i frågen.

En annan sak som jag kom på som skulle vara jävligt ballt vore polishäster Det skulle ändå vara ganska kul att ha det i GTA V??

Edit: Citerade fel snubbe men det gör nog ingenting.
Problemet med polishästar som jag ser det är att det är ganska ovanligt har dock ingen koll på hur vanligt det är i Vinewood. Men skulle vara fränt med polishästar vid speciella event typ något stort idrotts event som sker kanske var 7e dag och sen för att inte göra modellen till hästar i onödan så kunde det finnas hästrancher där man kan sno hästar. BTW kanske man kan planka RDR hästarna?

Kanske blir långtråkigt med hastighets bevakande poliser (bör ju vara tråkigt några poliser för att det skall vara riktigt realistiskt) men jag tycker man borde få polisen efter sig om man krockar med någon civil bil och polisen ser.
2013-01-08, 22:35
Medlem
MortalDiseases avatar
Random fråga

Skulle ni bli besvikna eller glada om?

Man kan tappa kroppsdelar vid större krascher med fordon samt om man blir beskjuten?

Själv skulle jag nog gilla det .. Mest för det visuella förståss, skulle dock vara jobbigt att bli sönderskjuten till små bitar om något gäng hoppade på en, men med lite body armor samt andra skydd så skulle det funka.
Senast redigerad av MortalDisease 2013-01-08 kl. 22:38.
2013-01-08, 22:41
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Random fråga

Man kan tappa kroppsdelar vid större krascher med fordon samt om man blir beskjuten?

Själv skulle jag nog gilla det
Hur skulle man inte tycka om det? Skulle vara kul. Men det ända som skulle kunna vara negativt med en sån jävligt rolig grej är alla moralare som ska nojsa. Men men bara att ignorera idioterna oc njta av lite gore. Apropå att bli av med ben och skit när man blir skjuten fick jag en fantastiskt idé! Rullstolar. Tänk om det fanns rullstolar i och utanför sjukhusena i GTA V?? Skulle inte det vara ganska kul att köra? Skulle vara ganska coolt.
2013-01-08, 22:53
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Hur skulle man inte tycka om det? Skulle vara kul. Men det ända som skulle kunna vara negativt med en sån jävligt rolig grej är alla moralare som ska nojsa. Men men bara att ignorera idioterna oc njta av lite gore. Apropå att bli av med ben och skit när man blir skjuten fick jag en fantastiskt idé! Rullstolar. Tänk om det fanns rullstolar i och utanför sjukhusena i GTA V?? Skulle inte det vara ganska kul att köra? Skulle vara ganska coolt.

Ja eller hur, vem skulle inte gilla det? Frågan blir väl då: varför har inte Rockstar gjort att det är så? Dom vet nog också mycket väl att vi skulle gilla det, så vad har dom att förlora på det? Kan det vara något med alla moralare att göra som du säger? Eller hör det bara inte hemma till Grand Theft Auto helt enkelt?

Rollstolar.. Haha ja varför inte?.. Skulle lätt rulla upp för the vinewood hills och droppa ner för berget sittandes i en rullstol!
2013-01-08, 23:02
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ja eller hur, vem skulle inte gilla det? Frågan blir väl då: varför har inte Rockstar gjort att det är så? Dom vet nog också mycket väl att vi skulle gilla det, så vad har dom att förlora på det? Kan det vara något med alla moralare att göra som du säger? Eller hör det bara inte hemma till Grand Theft Auto helt enkelt?

Rollstolar.. Haha ja varför inte?.. Skulle lätt rulla upp för the vinewood hills och droppa ner för berget sittandes i en rullstol!
Man har väll kunnat skjuta av kroppsdelar i äldre GTA spel (med sniper) eller tänker jag på något annat spel?

Tror de skulle bli trist om man själv blev av med typ båda armarna men kanske lite handikappat ett tag typ skott i benet haltar fram.

Rullstolar skulle vara grymt!

Använda kryckor! Tänk er ett uppdrag man haltar fram på kryckor för att sedan slänga ifrån sig ena kryckan och börja misshandla någon med den andra
2013-01-08, 23:09
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Man har väll kunnat skjuta av kroppsdelar i äldre GTA spel (med sniper) eller tänker jag på något annat spel?

Tror de skulle bli trist om man själv blev av med typ båda armarna men kanske lite handikappat ett tag typ skott i benet haltar fram.

Rullstolar skulle vara grymt!

Använda kryckor! Tänk er ett uppdrag man haltar fram på kryckor för att sedan slänga ifrån sig ena kryckan och börja misshandla någon med den andra

Jo huvuden har man kunnat skjuta bort vet jag men inte andra kroppsdelar fast jag vet inte om man själv hade kunnat få huvudet bortskjutet. Men om man nu förlorar kroppsdelar får det väl bli en del av dödsprocessen, att man förblöder och dör, iaf vid stora krascher ;-)

Ja kryckor samt rullstolar är ju bara kul, skulle inte banga på rollerblades heller
2013-01-08, 23:10
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Random fråga

Själv skulle jag nog gilla det .. Mest för det visuella förståss, skulle dock vara jobbigt att bli sönderskjuten till små bitar om något gäng hoppade på en, men med lite body armor samt andra skydd så skulle det funka.

Skulle tycka det var fenomenalt! Dessutom realistiskt, jag menar, hur många bilder och klipp har man inte sett från trafikolyckor där det är kroppsdelar överallt. Har skrivit det tidigare och jag tycker absolut att om man blir påkörd eller kör på någon i full fart med till exempel lastbil/buss/tåg etc. så borde det ju flyga armar och ben åt alla håll. Samma sak om man krockar i hög fart med mc och flyger in i en lyktstolpe/träd.

Även i eldstrider borde detta förekomma, och då tänker jag främst på hagelgevär på kort avstånd, raketer/granater och motorsåg/machete/svärd. Det kanske är overkill och jag tror knappast det kommer med, men det vore jävla fränt. Enda problemet egentligen är ju om ens karaktär blir sprängd i småbitar och armar, ben, huvud och torso flyger åt varsitt håll och så vaknar man upp hel och ren efter 6-8 in-game timmar. Med det sagt tycker jag att det räcker med att NPC's kan gå i bitar.

Rullstolar ja. Skulle på ett sätt vara rätt lustigt om man får benen kapade och måste spela resten av spelet som rullstolsbunden, hahahaha! Blir väl lite svårt att sno en bil, men det är ju jävligt badass om man kan göra en drive-by när man sitter i sin permobil med lustgas, spinners och flames.
Skämt åsido, att sno en rullstol utanför eller i ett sjukhus bara för att jävlas och larva runt tror jag lätt skulle kunna vara en sak de tar med. Dessutom så känns det inte alls främmande att man skulle kunna stöta på NPC's som sitter i rullstol eller går med käpp/kryckor. Då blir det till att ta en jävla fart med sin Sabre GT och sikta in sig ordentligt

En helt annan sak jag gärna vill ha med är att man kan slå sönder en bil ordentligt med typ basebollträ. Det var väldigt klumpigt utfört i Gta IV, man kunde inte riktigt sikta in sig och när man väl träffade så kunde man med lite tur slå in en ruta. Skulle vara bättre med särskilda animationer för just den sortens verksamhet. Slå sönder lyktor, rutor, slå av backspeglar, buckla precis hela bilen och kanske sticka hål på däcken om man har en kniv. För att inte börja slå på närmaste bil när man egentligen vill slå på en gubbe så borde man kunna låsa siktet på bilen på nåt sätt. Just den här biten hoppas jag verkligen de löser i spelet. Skitkul att gå apeshit med Franklin och vandalisera polisbilar=)
Senast redigerad av sneakydude 2013-01-08 kl. 23:15.
2013-01-08, 23:27
Medlem
Citat:
Jo huvuden har man kunnat skjuta bort vet jag men inte andra kroppsdelar fast jag vet inte om man själv hade kunnat få huvudet bortskjutet. Men om man nu förlorar kroppsdelar får det väl bli en del av dödsprocessen, att man förblöder och dör, iaf vid stora krascher ;-)

Ja kryckor samt rullstolar är ju bara kul, skulle inte banga på rollerblades heller

I GTA 3 kunde man skjuta bort både armar, ben och huvud.
Hade vatt fräckt om dom införde detta i GTA V också
2013-01-08, 23:38
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Skulle tycka det var fenomenalt! Dessutom realistiskt, jag menar, hur många bilder och klipp har man inte sett från trafikolyckor där det är kroppsdelar överallt. Har skrivit det tidigare och jag tycker absolut att om man blir påkörd eller kör på någon i full fart med till exempel lastbil/buss/tåg etc. så borde det ju flyga armar och ben åt alla håll. Samma sak om man krockar i hög fart med mc och flyger in i en lyktstolpe/träd.

Även i eldstrider borde detta förekomma, och då tänker jag främst på hagelgevär på kort avstånd, raketer/granater och motorsåg/machete/svärd. Det kanske är overkill och jag tror knappast det kommer med, men det vore jävla fränt. Enda problemet egentligen är ju om ens karaktär blir sprängd i småbitar och armar, ben, huvud och torso flyger åt varsitt håll och så vaknar man upp hel och ren efter 6-8 in-game timmar. Med det sagt tycker jag att det räcker med att NPC's kan gå i bitar.

Rullstolar ja. Skulle på ett sätt vara rätt lustigt om man får benen kapade och måste spela resten av spelet som rullstolsbunden, hahahaha! Blir väl lite svårt att sno en bil, men det är ju jävligt badass om man kan göra en drive-by när man sitter i sin permobil med lustgas, spinners och flames.
Skämt åsido, att sno en rullstol utanför eller i ett sjukhus bara för att jävlas och larva runt tror jag lätt skulle kunna vara en sak de tar med. Dessutom så känns det inte alls främmande att man skulle kunna stöta på NPC's som sitter i rullstol eller går med käpp/kryckor. Då blir det till att ta en jävla fart med sin Sabre GT och sikta in sig ordentligt

En helt annan sak jag gärna vill ha med är att man kan slå sönder en bil ordentligt med typ basebollträ. Det var väldigt klumpigt utfört i Gta IV, man kunde inte riktigt sikta in sig och när man väl träffade så kunde man med lite tur slå in en ruta. Skulle vara bättre med särskilda animationer för just den sortens verksamhet. Slå sönder lyktor, rutor, slå av backspeglar, buckla precis hela bilen och kanske sticka hål på däcken om man har en kniv. För att inte börja slå på närmaste bil när man egentligen vill slå på en gubbe så borde man kunna låsa siktet på bilen på nåt sätt. Just den här biten hoppas jag verkligen de löser i spelet. Skitkul att gå apeshit med Franklin och vandalisera polisbilar=)

Kör man på en bil med en stor tung lastbil borde den bli nära inpå platt tycker jag.
Älskar att krocka med bilar och folk flyger genom vindrutan.

Det med permobil borde dom ha med det är ju en del av USA. Älskar alla små udda detaljer som truckar som man kan köra gafflarna upp och ner med.

Vet inte hur det var i GTA IV men jag stör mig på att man kan stå och slå på sidan av en bil och den börjar brinna och sprängs. Vill absolut ha så man kan slå sönder bilen med bucklor där man faktiskt slagit/krockat. Backspeglarna skulle (ibland) hänga kvar i alla sladdar

Tycker däck skulle kunna lossna så man får balansera vidare på 3
2013-01-09, 00:11
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrowz
I GTA 3 kunde man skjuta bort både armar, ben och huvud.
Hade vatt fräckt om dom införde detta i GTA V också

Jaså så det gick i 3an? Grymt synd att dom tog bort det, lirade dock vice city samtidigt som jag hade köpt 3an, så jag missade nog en hel del där kan jag tänka mig ;-)

Hoppas man respawnar med kryckor / rullstol utanför sjukhuset när man blivit "dödad"
För att sedan slänga bort dom när man känner för det.

Små detaljer som sådant kan göra detta GTA till något unikt, tror ni man kommer kunna köpa DLC's i form av speciella bilar, uppdrag, kläder, fightingskills etc? Kanske t.o.m att förlora kroppsdelar tillhör en DLC
2013-01-09, 00:17
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Jaså så det gick i 3an? Grymt synd att dom tog bort det, lirade dock vice city samtidigt som jag hade köpt 3an, så jag missade nog en hel del där kan jag tänka mig ;-)

Hoppas man respawnar med kryckor / rullstol utanför sjukhuset när man blivit "dödad"
För att sedan slänga bort dom när man känner för det.

Små detaljer som sådant kan göra detta GTA till något unikt, tror ni man kommer kunna köpa DLC's i form av speciella bilar, uppdrag, kläder, fightingskills etc? Kanske t.o.m att förlora kroppsdelar tillhör en DLC
Jag tror inte det och hoppas inte det är emot DLC's. Kanske att man får extra funktioner med DLC's men inte enbart Car pack DLC.
2013-01-09, 00:20
Medlem
albrt99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
De borde kunna lösa det med nånting som liknar taxiresorna i Gta 4. Man sitter helt enkelt i baksätet och åker med. Antingen kan man skippa resan, eller sitta kvar och lyssna på polisradion och random snack från snutarna. Sen kanske man även får valet att muta snutarna när man sitter i bilen, och de släpper en på plats. Ytterligare ett alternativ skulle kunna vara att bara sitta kvar och så skulle man kunna växla till gubbe #2, och då har man en viss tid på sig att hinna frita gubbe #1 innan de hinner till stationen. Typ som ett miniuppdrag. Sen kan man ju som tidigare nämnt såklart skita i det, skippa bilresan och låta gubbe #1 åka in, betala och bli av med vapnen på det traditionella viset. Hur nu gubbe #2 får reda på att gubbe #1 åkt fast låter jag vara osagt heh.

Nu kom jag att tänka på en annan sak: Ekonomin
Tror ni man på något sätt kan ha delad ekonomi mellan gubbarna, typ att de kan låna ut/ge pengar till varann? Jag förmodar att det är tänkt att gubbarna har varsin plånbok och att pengamätarn uppe i hörnet (om den nu sitter där) ändras varje gång man byter karaktär. Ett exempel:
Anta att det nu bara är Franklin som kan flyga plan genom hela spelet. Anta sedan att det faktiskt går att köpa ett flygplan som alltid respawnar på nåt ställe, eller att det har en unik färg/design, går fortare än alla andra eller något annat fördelaktigt som gör att du vill köpa det. Franklin råkar vara pank, och du är dundersugen på att ha det planet NU. Tror ni det skulle kunna gå att låna pengar av t.ex Michael för att köpa planet? Om det nu går, måste man betala tillbaka tror ni? Kanske blir trassligt som fan, men Rockstar om några skulle nog klara att reda ut det på något sätt.

Finns säkert hundra andra exempel, men Rockstar har ju varit så förtegna om vad man kan och inte kan köpa (förutom icke-handeln med fastigheter) att jag bara låter mig själv gissa (och hoppas) att man kan köpa fordon.
Ain't nobody got time for that

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in