Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Random fråga
Skulle ni bli besvikna eller glada om?
Man kan tappa kroppsdelar vid större krascher med fordon samt om man blir beskjuten?
Själv skulle jag nog gilla det

.. Mest för det visuella förståss, skulle dock vara jobbigt att bli sönderskjuten till små bitar om något gäng hoppade på en, men med lite body armor samt andra skydd så skulle det funka.
Skulle tycka det var fenomenalt! Dessutom realistiskt, jag menar, hur många bilder och klipp har man inte sett från trafikolyckor där det är kroppsdelar överallt. Har skrivit det tidigare och jag tycker absolut att om man blir påkörd eller kör på någon i full fart med till exempel lastbil/buss/tåg etc. så borde det ju flyga armar och ben åt alla håll. Samma sak om man krockar i hög fart med mc och flyger in i en lyktstolpe/träd.
Även i eldstrider borde detta förekomma, och då tänker jag främst på hagelgevär på kort avstånd, raketer/granater och motorsåg/machete/svärd. Det kanske är overkill och jag tror knappast det kommer med, men det vore jävla fränt. Enda problemet egentligen är ju om ens karaktär blir sprängd i småbitar och armar, ben, huvud och torso flyger åt varsitt håll och så vaknar man upp hel och ren efter 6-8 in-game timmar. Med det sagt tycker jag att det räcker med att NPC's kan gå i bitar.
Rullstolar ja. Skulle på ett sätt vara rätt lustigt om man får benen kapade och måste spela resten av spelet som rullstolsbunden, hahahaha! Blir väl lite svårt att sno en bil, men det är ju jävligt badass om man kan göra en drive-by när man sitter i sin permobil med lustgas, spinners och flames.
Skämt åsido, att sno en rullstol utanför eller i ett sjukhus bara för att jävlas och larva runt tror jag lätt skulle kunna vara en sak de tar med. Dessutom så känns det inte alls främmande att man skulle kunna stöta på NPC's som sitter i rullstol eller går med käpp/kryckor. Då blir det till att ta en jävla fart med sin Sabre GT och sikta in sig ordentligt
En helt annan sak jag gärna vill ha med är att man kan slå sönder en bil ordentligt med typ basebollträ. Det var väldigt klumpigt utfört i Gta IV, man kunde inte riktigt sikta in sig och när man väl träffade så kunde man med lite tur slå in en ruta. Skulle vara bättre med särskilda animationer för just den sortens verksamhet. Slå sönder lyktor, rutor, slå av backspeglar, buckla precis hela bilen och kanske sticka hål på däcken om man har en kniv. För att inte börja slå på närmaste bil när man egentligen vill slå på en gubbe så borde man kunna låsa siktet på bilen på nåt sätt. Just den här biten hoppas jag verkligen de löser i spelet. Skitkul att gå apeshit med Franklin och vandalisera polisbilar=)