2012-11-16, 10:25
Medlem
keluars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Behöver lite hjälp här.. körde dom första GTA-spelen på PC och blev som alla andra helt frälst.

Har sen dess av olika anledningar behövt byta ned mig i dator och grafikkort.

Så..nu jävlarimej skall det börja spelas igen.

Fast denna gång med konsoll. Så min fråga är: vad är bästa alternativet för att börja lira GTA 4 och sen även GTA V när det kommer?

Kan INGENTING om konsoll-världen så hjälp är tacksamt.
Jobbigt att byta ned sig från en dator från 1997
Nej men folk brukar väl generellt rekommendera PS3. Vet inte hur det är med hårdvaran i Xbox numera, men tidigare var den risig och jag (och många med mig) har fått skicka lådan till Microsoft för reparation. Jag hade samma dilemma när jag inväntade IV. Valet föll på X360 just pga möjligheten att ladda ner expansions (TLAD och TBOGT skulle det visa sig). Nu finns de ju att köpa även i fysisk form så nu hade det kvittat. Men folk brukar generellt säga att PS3 är överlägsen Xbox, jag har inga argument för det men min upplevelse är den.

Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
Kära vän, sök på Assassins Creed, sök på Black Ops. Nu förtiden så kommer alltid konsol torrenter innan PC, så det är verkligen inte pågrund utav att det finns pirater på PC sidan. Finns mer på konsol sidan.
För att lira piratkopierade spel på konsol räcker det inte med att tanka ner det och installera...
2012-11-16, 10:32
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Behöver lite hjälp här.. körde dom första GTA-spelen på PC och blev som alla andra helt frälst.

Fast denna gång med konsoll. Så min fråga är: vad är bästa alternativet för att börja lira GTA 4 och sen även GTA V när det kommer?

Spelar inte så stor roll, köper du ett Xbox 360 slim kommer du inte ha några problem whatsoever.
2012-11-16, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keluar
Jobbigt att byta ned sig från en dator från 1997
Nej men folk brukar väl generellt rekommendera PS3. Vet inte hur det är med hårdvaran i Xbox numera, men tidigare var den risig och jag (och många med mig) har fått skicka lådan till Microsoft för reparation. Jag hade samma dilemma när jag inväntade IV. Valet föll på X360 just pga möjligheten att ladda ner expansions (TLAD och TBOGT skulle det visa sig). Nu finns de ju att köpa även i fysisk form så nu hade det kvittat. Men folk brukar generellt säga att PS3 är överlägsen Xbox, jag har inga argument för det men min upplevelse är den.
Det är dock inte sant. Det är allmänt känt att multiplatforms-spel oftast är bättre till 360:n än till PS3. PS3 versionerna lider ofta av sämre bilduppdateringar och generellt sett "fulare" grafik (detaljnivå, inget man kanske lägger märke till vid första anblicken) än motsvarigheten till 360. Notera att detta gäller multiplatformsspelen och inte de exklusiva titlarna.

Det är ett resultat av att det är lättare att utveckla spel till 360 än vad det är till PS3.
Senast redigerad av Gummisnodden 2012-11-16 kl. 10:57.
2012-11-16, 11:05
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meGhost
Jag förstår inte varför den där tjejen i bikini och mobil står i centrum i bilden? precis som hon har en avgörande roll i spelet? kanske en flickvän till nån av karaktärerna? varför ska hon annars vara på olika bilder?
Jag ville inte att någon av protagonisterna skulle vara i fokus, eftersom jag inte vill ge intrycket av att den ene är viktigare eller spelar en större roll än den andre.

Citat:
Ursprungligen postat av näverläppen
Snyggt som tusan.
Bara en liten detalj. Det ser lite märkligt ut med en spegelvänd namnskylt.
Oj, det hade jag helt missat Till mitt försvar gjorde jag baksidan runt 3-3:30 igårnatt.

EDIT:
Och Franklins huvud syns inte med eftersom jag ville fokusera tittaren på hunden och kedjan. Franklin finns redan med i det övre högra hörnet.
Senast redigerad av Crackbacon 2012-11-16 kl. 11:34.
2012-11-16, 11:08
Medlem
Kastrullhunds avatar
Citat:

Äger själv ett PS3 av den anledningen att den har Blu-ray och trådlöst Internet vilket för mig är viktigt. Om man bortser från detta kan du nog välja vilken av dem du känner dig sugen på, spelar ingen direkt roll.
2012-11-16, 11:11
Medlem
Bdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummisnodden
Det är dock inte sant. Det är allmänt känt att multiplatforms-spel oftast är bättre till 360:n än till PS3. PS3 versionerna lider ofta av sämre bilduppdateringar och generellt sett "fulare" grafik (detaljnivå, inget man kanske lägger märke till vid första anblicken) än motsvarigheten till 360. Notera att detta gäller multiplatformsspelen och inte de exklusiva titlarna.

Det är ett resultat av att det är lättare att utveckla spel till 360 än vad det är till PS3.

Och här har ni källa

http://www.gamereactor.se/nyheter/22445/Red+Dead+Redemption-j%E4mf%F6relse/

http://www.videogamer.com/videos/grand_theft_auto_iv_graphics_comparison.html

http://www.videogamer.com/xbox360/grand_theft_auto_4/features/article/gta_4_xbox_360_vs_ps3_360_wins.html

Så ska man köpa konsoöö för V antar jag att man ska köpa xbox, då R* verkar få till sina spel bättre på xbox
2012-11-16, 11:26
Medlem
Swe1227s avatar
Så ska man köpa konsoöö för V antar jag att man ska köpa xbox, då R* verkar få till sina spel bättre på xbox[/quote]

Det var väl för att de utvecklade spelen till 360 och portade över det till ps3(?)
I alla fall har de ju sagt att de ska utveckla spelet till ps3 i första hand den här gången.
2012-11-16, 11:27
Medlem
Leatherheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdk
Och här har ni källa

http://www.gamereactor.se/nyheter/22445/Red+Dead+Redemption-j%E4mf%F6relse/

http://www.videogamer.com/videos/grand_theft_auto_iv_graphics_comparison.html

http://www.videogamer.com/xbox360/grand_theft_auto_4/features/article/gta_4_xbox_360_vs_ps3_360_wins.html

Så ska man köpa konsoöö för V antar jag att man ska köpa xbox, då R* verkar få till sina spel bättre på xbox

Hatar att ta upp detta ämna igen, men gör det.
R* har sagt att PS3 ska vara "Lead Console" och att PS3 har använts för att visa videos/bilder. Skulle vara märkligt om de använder PS3 för att visa detta om nu 360 har bättre grafik i GTA V.
2012-11-16, 11:41
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbacon
Äntligen!

Efter många frustrerande moment är jag äntligen färdig med mitt omslag till GTA V.

http://i.imgur.com/25WT9.jpg
http://i.imgur.com/kicsI.jpg

Jag ska se om jag hinner köpa ett plastfodral, samt printa ut bilden imorgon. Om jag hinner kommer jag ta och ladda upp en IRL-bild på omslaget.

Snyggt jobbat, dock så tycker jag att du ska lägga till streckkod och några av dessa symboler som oftast finns på omslag för att ge det en mer verklighetstrogen look

http://cdn.ripten.com/wp-content/uploads/2009/06/peginew.jpg

Samt att jag är lite konservativ av mig så skulle gärna vilja se en beskrivning av spelet samt några screenshots på baksidan av fodralet istället för en helbild så att det ser ännu mer ut som ett riktigt fodral

Men snyggt iallafall
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-16 kl. 11:50.
2012-11-16, 11:41
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leatherhead
Hatar att ta upp detta ämna igen, men gör det.
R* har sagt att PS3 ska vara "Lead Console" och att PS3 har använts för att visa videos/bilder. Skulle vara märkligt om de använder PS3 för att visa detta om nu 360 har bättre grafik i GTA V.
Jasså? Du får gärna länka till var du har läst det.
2012-11-16, 11:44
Medlem
keluars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummisnodden

Min upplevelse av vad folk hyllar är inte sann?

Jag vet inget om vilken som är bäst, säger du att X360 är överlägsen så är ingen gladare än vad jag är! Man har ju traditionellt blivit sågad för att man valt X360 så det är ju gött att ha lite fakta att slå tillbaks med
2012-11-16, 11:50
Medlem
Bricabracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
Kära vän, sök på Assassins Creed, sök på Black Ops. Nu förtiden så kommer alltid konsol torrenter innan PC, så det är verkligen inte pågrund utav att det finns pirater på PC sidan. Finns mer på konsol sidan.

Sant, men det är som så att man måste göra ett ingrepp i en konsoll för att kunna spela nerladdade spel. dessutom så laddas det ner så otroligt mycket mer till PC än till konsoll. Därav anledningarna till ett senare releasedatum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in