2013-08-18, 20:37
Medlem
Necrofilis avatar
Det är bekräftat att man inte kommer att kunna byta karaktär när man jagas utav polis.
I offline gameplayen byts det karaktär från Michael till Trevor. Trevor är då jagad utav polis. Tror ni att man i det scenariot kan välja att byta karaktär?
2013-08-18, 21:10
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Har du aldrig köpt någon typ av produkt över internet tidigare mänska!?!?

Så tänker jag om varenda jävel som frågar "vart förhandsbokar man??" i den här tråden...hört talas om Google?

Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Kan man leta upp någon av gubbarna med annan gubbe? Typ jag går med Michael och letar efter Trevor? Inte så helt insatt i trådarna :/

Ja, du kommer att kunna möta alla tre karaktärerna utanför uppdragen med förutsättningen att du faktiskt lyckas få ihop alla på samma ställe utan att de vandrar iväg, du kommer även att kunna ringa de andra karaktärerna för att hänga, spela golf eller ta en bärs.

Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Det är bekräftat att man inte kommer att kunna byta karaktär när man jagas utav polis.
I offline gameplayen byts det karaktär från Michael till Trevor. Trevor är då jagad utav polis. Tror ni att man i det scenariot kan välja att byta karaktär?

Nej, som du säger så är det bekräftat att du kommer inte att kunna byta karaktär om karaktären är i en situation när denne blir jagad (oavsett om det är civilister eller polis) samt att du kommer inte att kunna byta karaktär när karaktären riskerar att bli skadad, kort och gott så måste karaktären du spelar i vara i ett "neutralt" läge innan du kan byta till nästa.

Att de i trailern kan byta från Michael till Trevor som är jagad är för att det är Trevor själv som satt sig i den situationen och inte spelaren själv och därmed så måste du själv som spelare "avsluta" jakten med Trevor innan du kan byta till nästa karaktär.

Enkelt förklarat: Karaktären du spelar med utanför uppdragen måste vara i neutralt läge (oavsett situation) innan du kan byta till nästa
Senast redigerad av Reggaeman 2013-08-18 kl. 21:16.
2013-08-18, 21:16
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickej
Nån postade detta i GTA V multiplayertråden nyss : http://www.gamereactor.se/nyheter/117824/Nvidia%3A+Grand+Theft+Auto+V+sl%E4pps+till+PC+i+h% F6st/

Helvete vad nice! Även fastän det inte är ett officiellt uttalande än..
Det är "gammal" nyhet. Dagen efter bad Nvidia om ursäkt och sa att dom haft fel.(självklart dålig försök att dölja läckan)

..och för femtioelfte gången: Det kommer komma till PC så småningom men konsolerna först.
GTA-serien har hållt på i över 10 år. Lär er hur det sett ut tidigare år!
2013-08-18, 23:37
Medlem
Rackkartygarns avatar
Hitta den här video om lite character customization om någon är intresserad
http://m.youtube.com/watch?v=kSQWoDskfWk&feature=relmfu
2013-08-18, 23:48
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackkartygarn
Hitta den här video om lite character customization om någon är intresserad
http://m.youtube.com/watch?v=kSQWoDskfWk&feature=relmfu

Bra film, första gången nån analyserar butikerna som finns i spelet. Man undrar ju om inte Micheal lär ha en del cash att börja med med tanke på hans livsstil, han verkar ju inte fattig direkt utan minst övre medelklass
2013-08-18, 23:53
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Bra film, första gången nån analyserar butikerna som finns i spelet. Man undrar ju om inte Micheal lär ha en del cash att börja med med tanke på hans livsstil, han verkar ju inte fattig direkt utan minst övre medelklass
Är inte hans skäl till att återgå till sin tidigare kriminella bana bristande ekonomi?
2013-08-18, 23:55
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Är inte hans skäl till att återgå till sin tidigare kriminella bana bristande ekonomi?

Främst att han är trött på sitt svensson liv enligt vad jag har läst, pensionen var inte så lyckad som han trott det skulle vara men sen säger dem att hans fru slösar massa pengar också
2013-08-18, 23:55
Medlem
Glassbilennummer2s avatar
Citat:

Vill han inte tillbaka, för att få tillbaka den där kicken av stora heist? Han är trött på livet han lever, och det är bara kaos i hans familj? Så har jag uppfattat det Kan ha något med ekonomin också.
2013-08-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
PS3 och 360 har färre varianter på hårdvaran viket gör det lättare att få det att fungera felfritt.

Jag tror att man håller på att räkna om man överhuvudtaget ALLS skall släppa det till PC. Jag hoppas man kommer fram till att det lönar sig men lär få vänta till sommaren.

Microsoft (och Sony) har tidigare betalat spelutvecklare för att inte man skall släppa ett spel och expansioner till en konkurrerande plattform inom en viss tid. Vore inte helt otroligt att man gjorde det även nu.
Tror de har stora planer för GTA Online.
Citat:
Leslie Benzies claims that Los Santos is only the beginning. The volume of creator tools, missions and items will grow, but at some stage GTA Online will head into new locations.
Tror detta kommer hålla i flera år och då vill de nog släppa det på nästa generations konsoler, därifrån sedan så är det inte så stor skillnad i arkitekturen jämfört med en PC så då blir det lätt och porta.

Källa, jävligt nice läsning förövrigt för de som missat det.
2013-08-19, 01:45
Medlem
DasBTSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Om dom nu ska lägga ner en massa tid och energi på att konstant uppdatera GTA V online så kan man ju undra varför dom inte väljer att släppa ut det på dom nya konsolerna, det vore ju rätt väg att gå... unsure:

När de har jobbat på det i så pass många år och de släppte första informationen om GTA V innan info om de nya konsollerna (Om jag inte missminner mig) så är det nog inte så att de kan göra så mycket av situationen. Lär ju anpassas för de nya konsolerna med tiden dock!
2013-08-19, 06:28
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Om dom nu ska lägga ner en massa tid och energi på att konstant uppdatera GTA V online så kan man ju undra varför dom inte väljer att släppa ut det på dom nya konsolerna, det vore ju rätt väg att gå... unsure:
Om du hade tänkt ett steg längre så hade du kommit på att Sony och Microsoft har tillsammans sålt över 150 miljoner PS3 och 360-konsoler världen över.

PS4 och Xbone har sålts i 0 exemplar när V släpps. Första året efter att dom släppts kommer dom ha sålt, i bästa fall, 10-15 miljoner konsoler.
I vilken grupp tror du det finns mest potentiella kunder?

Jag vet iallafall att jag vill att Rockstar Games ska tjäna så mycket pengar dom kan för om det är något spel som man får valuta för pengarna så är det fan GTA.

Också därför jag inte har något emot att PC får vänta då dom tjänar mer på konsolmarknaden innan det kommer ut till en marknad där risken och tillgängligheten för piratkopiering är mycket större.

Ett annat plus är att dom såhär har nu tid på sig att lära sig utveckla till PS4 och Xbone. Så att dom utnyttjar så mycket som möjligt av prestandan(inför nästa RDR eller GTA) i dom nya maskinerna precis som dom gjort nu med nuvarande.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2013-08-19 kl. 06:32.
2013-08-19, 07:42
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Främst att han är trött på sitt svensson liv enligt vad jag har läst, pensionen var inte så lyckad som han trott det skulle vara men sen säger dem att hans fru slösar massa pengar också

Citat:
Ursprungligen postat av Glassbilennummer2
Vill han inte tillbaka, för att få tillbaka den där kicken av stora heist? Han är trött på livet han lever, och det är bara kaos i hans familj? Så har jag uppfattat det Kan ha något med ekonomin också.

Haha, det är lite av varje om jag minns rätt

Dels så spenderar hans fru och dotter en jävla massa pengar hela tiden precis som WalterSullivan säger så hans ekonomi börjar sina, inte i alltför snabb takt men tillräckligt för att pengarna hinner spenderas snabbare än han hinner njuta av dem.

Sen sitter han ju och tittar på gamla gangsterfilmer i sin lya och längtar tillbaka till brottets bana och gamla tider då det hände saker i hans liv då han numera bara sitter i sitt mansion och dricker whiskey.

Som Glassbilennummer2 säger, han är trött på sitt liv som inte leder någonstans, hans barn hatar honom och hans fru är förmodligen otrogen mot honom medan han själv bara sitter och glor, han saknar spänning helt enkelt.

Så det är nog många faktorer som leder till att han vill tillbaka till sitt fartfyllda spännande liv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in