2013-04-02, 17:28
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikeros
Håll käften på er som tror att gta v inte kommer till nya gen konsol. Ni måste vara blåsta som fan. Sjävklart gör de en billig port som buggar hårt.

Det är bara det att INGET tyder på att det skulle komma till next-gen i dagsläget. I framtiden är det inte omöjligt som med SA till PSN. Men just nu, nej.
2013-04-02, 17:58
Medlem
Jag tror absolut GTA V kommer till next gen och PC. Men än så länge koncentrerar R* sig på att sälja GTA V till PS3 och xbox 360.
2013-04-02, 18:43
Medlem
ikeross avatar
Håller med ang. omslaget. Det är i princip samma saker varje gång på GTA omslag, dvs helikoptrar, folk som kommer vara med, brudar osv.
2013-04-02, 19:04
Medlem
Presentpappers avatar
Härligt med omslaget!

Tycker det är kul att de hållit sig till samma slags typ omslag år efter år på de senare titlarna.
2013-04-02, 19:19
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Jag tror absolut GTA V kommer till next gen och PC. Men än så länge koncentrerar R* sig på att sälja GTA V till PS3 och xbox 360.

GTA V har varit under utveckling minst 2 år. Sony släppte dev-kit till PS4an i somras. Du menar att dom har satt två olika team på samma spel eller? Glöm det.
2013-04-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
GTA V har varit under utveckling minst 2 år. Sony släppte dev-kit till PS4an i somras. Du menar att dom har satt två olika team på samma spel eller? Glöm det.

Ja det tror jag dom har. Jag tror de utvecklat spelet dels till dagens konsoller men även till PC parallellt. Sedan har dom portat PC-versionen till PS4 och nästa xbox. Det är iaf vad jag tror och hoppas.
2013-04-02, 20:39
Medlem
Någon mer än jag som blir oroad över att se sånna här screenshots?

http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/upload/actual_1364387865.jpg
http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/upload/actual_1364387827.jpg

Ser ju ut som att spelet är i pre alpha. När man ser screenshots verkar spelet befinna sig i samma fas grafikmässigt som första trailern som kom ut. Nåt år senare ställer man faktiskt större krav.

Jävligt taggad inför spelet ändå.
2013-04-02, 20:59
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defactoretard
Någon mer än jag som blir oroad över att se sånna här screenshots?

http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/upload/actual_1364387865.jpg
http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/upload/actual_1364387827.jpg

Ser ju ut som att spelet är i pre alpha. När man ser screenshots verkar spelet befinna sig i samma fas grafikmässigt som första trailern som kom ut. Nåt år senare ställer man faktiskt större krav.

Jävligt taggad inför spelet ändå.

Tycker det ser bra ut jag. Ungefär vad man kan förvänta sig. Visst lite oupplösta texturer och dåliga detaljer på lång avstånd. Sen så lovar jag att spelet ser bättre ut när det väl rör på sig.
2013-04-02, 21:07
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Tycker det ser bra ut jag. Ungefär vad man kan förvänta sig. Visst lite oupplösta texturer och dåliga detaljer på lång avstånd. Sen så lovar jag att spelet ser bättre ut när det väl rör på sig.
Exakt.
T.ex. den lågupplösta texturen på polishelikoptern som flyger efter dig mitt i en hetsig polisjakt är inget man kommer hinna lägga märke till ändå. (Den ser inte ens särskilt dålig ut med tanke på maskinvaran och den påstådda storleken av spelet.)

Jag tror många glömmer att GTA V är till en ~sex år gammal konsol.
2013-04-02, 21:12
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Exakt.
T.ex. den lågupplösta texturen på polishelikoptern som flyger efter dig mitt i en hetsig polisjakt är inget man kommer hinna lägga märke till ändå. (Den ser inte ens särskilt dålig ut med tanke på maskinvaran och den påstådda storleken av spelet.)

Jag tror många glömmer att GTA V är till en ~sex år gammal konsol.

Du har så rätt. Kolla bara bilder på GTA 4 och jämför med hur det flyter ingame. Ser mycket bättre ut när man väl spelar.
2013-04-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Du har så rätt. Kolla bara bilder på GTA 4 och jämför med hur det flyter ingame. Ser mycket bättre ut när man väl spelar.

Shit, kollar igenom gamla nu och hade totalt glömt att det såg rätt risigt ut med tanke på det färdiga spelet. Verkar som att rockstar gillar att släppa 1-2 år gamla screenshots/konceptbilder.

Fast att utveckla till konsol måste vara så mycket enklare att klämma ut prestanda än till PC. Har ju samma hårdvara genom åren. Lättare att maxa totalt.
2013-04-03, 01:26
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Exakt. T.ex. den lågupplösta texturen på polishelikoptern som flyger efter dig mitt i en hetsig polisjakt är inget man kommer hinna lägga märke till ändå.
Även om det är en gnutta sanning i det du säger så hoppas jag inte att det är färdigställt. Om spelet ser ut som det gör i bilden så spelar det ingen roll om man har hundra poliser efter sig eftersom den grafiken flyr inte från ögat.
Men grafiken kan då ändå inte vara sämre än IV, vilket som betyder att jag kommer att bli nöjd för grafiken i IV var och är fortfarande snäll mot ögat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in